Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-12 08:11:48 följande:
    Måste bara få ut mina känslor lite..... Jag är så fruktansvärt glad att jag "trillade" in på denna tråden. Den har stärkt mig så mycket inför förlossningen. Kollade också på Livet på BB igår... Inget där blev jag skrämd över vilket jag hade blivit tidigare... Jag tar det faktiskt med en nypa salt... Det är inget man behöver oroa sig för nu innan...Ni är så underbara och såna fina människor!!!! ÖNSKAR att jag kunde träffa er alla! Jag vet inte men de flesta är nog några år äldre än mig, men jag trivs som handen i handsken med er!!! Ni är så UNGA!!! Skrattande Tack för all hjälp!!! {#emotions_dlg.flower}

Gick upp några gånger inatt för toa besök... Men nu sist gick jag upp kl 05:00 och gjorde frukost till min sambo och körde sedan honom till jobbet. Måste bara säga att jag fattar inte att man kan kissa så ofta och att man kan ha varit på toa och kissat, efter någon minut är det dags igen och då får man sitta där en stund.... Kanske då man byter ut vattnet? Skrattande

Hmm vem var det jag skickade länken till igår? Fungerade den? Tyvärr kan jag inte prova själv då jag vet det "hemska" med det....

SNÄLLA BEBISAR kom UT NUUUU!!! Inte ska väl vi som är kvar behöva gå på övertid? Tycker ni inte att vi har haft nog med värkar och obehag?
    Åter igen, mkt fint skrivet gumman...Hjärta kram
  • Bubbis10
    {#emotions_dlg.flower}Kom just hem å uppdaterar en snabbis, hahaha var hos Bm nu å ska tillbax in, dom tror att jag kan ha haft vattenavgång å inte att jag kissat som jag trott, men dom e osäkra så det ska kollas nu kvart över 11, min prins ligger sååå långt ner i mitt bäcken som han bara kan nu, hon sa-nu kommer han inte längre ner än att det drar igång...så jag ska tillbax till läkare nu, OM mitt andrenalin ökar...mitt sf mått har sjunkit ganska så mkt, pga han ligger så djupt ner nu...blodtryck var bra samt hans hjärtljud...dom sa att hans huvud kan ha täppt till ev vatten...så nu ska jag tillbax in om en liten stund, e bara hemma å vänder igen.

Håll tummarna för mig nu :) puss på er
  • Bubbis10
    Nu e jag hemma, helt matt..haha Tusen tack alla underbara för omtanken.
    Jag var ju på en extra koll, INGEN vattenavgång-MEN,mina värkar gör susen, hihi fr förra veckan då min livmodertapp var 4 cm ca å hård så e den nu bara 1.5 cm å mjuk :)
    Hans huvud e så långt ner så det kände hon direkt vid en vaginal undersökning.
    han väger nu ca 3685, haha en liten tjockis ju Glad
    att sf måttet sjunkit så mkt är pga hans läge, då huvudet e så långt ner det bara kan nu...hihi läkaren sa-jag vill inte lova ngt, men men snaaaart så...å så log hon :)
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-08-12 13:02:25 följande:
    Nu e jag hemma, helt matt..haha Tusen tack alla underbara för omtanken.
    Jag var ju på en extra koll, INGEN vattenavgång-MEN,mina värkar gör susen, hihi fr förra veckan då min livmodertapp var 4 cm ca å hård så e den nu bara 1.5 cm å mjuk :)
    Hans huvud e så långt ner så det kände hon direkt vid en vaginal undersökning.
    han väger nu ca 3685, haha en liten tjockis ju Glad
    att sf måttet sjunkit så mkt är pga hans läge, då huvudet e så långt ner det bara kan nu...hihi läkaren sa-jag vill inte lova ngt, men men snaaaart så...å så log hon :)
    Hon kunde åxå konstatera att min slemmis gått :) jag svarar såhär ist för varje enskilt inlägg, men tackar alla ödmjukast för inlägg å omtanke :)
    jag e heeeelt matt nu , hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-12 13:05:41 följande:
    åååh spännande :)
    mitt sf mått har inte blivit mindre men följer inte alls kurvan längre och det sa BM till mig också att det ju beror på att huvudet är lägre ner nu.

vad bra att  det mjuknat mer och kortats, jag antar du menar livmoderhalsen som var 4 cm förut och nu 1.5cm ;)
    jag behöver också värkar, men har knappt några :(

hoppas det är dags för dig snart!
    hihi jo jag e helt till mig i trasorna, hon log lite lurigt å sa bara snart så....hm?! jag har ju följt kurvan hela tiden men nu e han såå långt ner att hon kunde känna hans huvud direkt vid vaginal undersökning :) därav har sf måttet sjunkit lite.
    japp det var livmoderhalsen/tappen som minskat fr 4 cm hård till 1,5 cm å¨nu mjuk så värkarna gör sitt.
    ja nu är man i v 40 så jag hoppas det e dags för oss båda snart {#emotions_dlg.flower}
    har haft lite värkar nu på fm...hihi
  • Bubbis10

Nu har man vaknat efter att ha sovit en stund..så gött va det, fick mig ett ryck å började fixa med lillemans vagn som typ dammat igen sen jag köpte den, har tvättid ikv å ska då köra insatsen i maskinen med, så e den nytvättad å klar. Märkte nu attd et inte e ngn luft i däcken så bort till macken nu å pum,pa upp dom, sen hemma blir det regnskyddet på så den inte blir dammig igen :)
    svarar er andra så fort jag e klar-genomsvett här nu...URK!

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-12 11:50:35 följande:
    Hej

Är nu tillbaka från bm.
    Symfusmåttet var 37 och bltr var okej. Fick två tider till. I nödfall som hon sa. Herregud vad deprimerad man blir.
    Hämtade bilbarnstolen. Sketasnygg var den!
    Dessa telesamtal man får nu. GRRR-......
    Oj, är du hemma? Har du fått än?

Så nu drar man ur telefonskiten varje kväll. Jag pallar det inte. Orkar inte med dessa samtal. Jag ringer ju om jag fått. Kan de inte fatta det?!
    Så nu är man rejält deppad...

Ska åka madrass nerför trappan med barnen om jag får ett sånt samtal igen!
    ja aså man kan väl få gå tiden ut INNAN folk e på en i ett, har du inte fått än??? aså det e på gränsen att man blir otrevlig nu ju. Grr Nu har jag vart ute med vagnen å skurat av den å dammat osv, ska tvätta insatsen å sen e vagnen som ny :) Lite ont i ryggen nu dock, men men...
    tetta skrev 2010-08-12 11:51:00 följande:
    Lycka till gumman! Det är du värd!!!
    tack gumman {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-12 13:16:42 följande:
    hehe, ja jag har följt min kurva hela tiden tills för ca 2 veckor sen då den började plana ut i samband med att lillan sjunkit längre och längre ner i bäckenet. men som sagt så är det ju som det ska vara =)

vad häftigt att hon kunde känna huvudet vid vaginal undersökning, undrans om min också kunde göra det igår haha jag frågade inte, maken var i rummet och han är lite känslig ;)

ja just det ny vecka för dig idag, grattis som sagt, hoppas värkarna håller i sig och blir värre och värre ;)
    {#emotions_dlg.flower}
    Hihi tack så mkt gumman, ja nu lyser värkarna med sin frånvaro...men dom brukar komma vid 22-23 tiden så vi får se, hihi ja det var coolt att hon kunde känna huvudet, hahaha skulle sagt det till mitt x, jaa det där med sex..du vet..hahaha han hade ju dött!!! asg...
    Malinski79 skrev 2010-08-12 13:59:04 följande:
    Nu är jag oxå tillbaka från bm besöket Detta besök gav inte mycket det inte..   Tycker hon va lite nonchalant idag..Men men! Vi lyssnade iaf på bebisen å allt lät bara bra, å nu ligger jag på den övre kurvan inte över den längre så bebisen har sjunkit..

Frågade om den ligger långt ner eftersom vikarien förra veckan sa det då fick jag bara till svar att - jo då den ligger en bit ner...suck!

Men fick en ny tid den 26/8 å det är ju 5 dagar innan bf så nu ska jag ställa in mig på att få gå på den iaf (även om jag hoppas jag slipper)

Haha, är det bara jag som har min slemmis kvar eller?? tycker ni alla skriver om att den går hit och dit flytningar har jag å det kan ju iofs va delar av den..men HUR märker ni skillnad på en flytning å del av slemmis?? bara nyfiken!!!
    jag förstod att det var slemmis som gått när det var lite åt klister hållet å helt rosa..mitt tros skydd blev dränkt aså..va bra att den lille sjunkit ner en bit, då e allt som det ska ju :)
    Perssonlund skrev 2010-08-12 14:07:42 följande:
    Har också kommit hem ifrån mitt BM besök, nu är han fixerad och troligtvis har vattnet gått så ska in på koll så fort gubben slutat... Rinner lite då och då...
    hihi nu händer det grejjer ju, SPÄNNANDE!
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-12 15:22:28 följande:
    Åhå vad spännande!!!
    Ang att känna huvudet vid gynundersökning....i förra veckan kände jag något stort och hårt när jag torkade mig. Kunde endast komma fram till att det är huvudet jag känner. Var liksom tvungen att känna med fingret när jag upptäckte det. Känns alltså hårt och lite rundat en bit upp....Får cäl se om BM håller med om att bebis ligger långt ner. Ska ju dit i morgon fm. Skulle ju gääääärna vilja höra att det är på G väldigt snart (alltså INNAN BF menar jag då. ).
    Oj, shit...jag hade inte vågat känna efter själv, hahaha då får du uppdatera imon så vi får veta hur det gått :)
    Malten skrev 2010-08-12 15:24:01 följande:
    Hej på er!

Pregga det låter ju verkligen som att det inte är långt kvar för dig nu. Heja heja discoprinsen!

Malinski- jag har också kvar min slemmis vad jag vet, men det verkar ju inte alltid vara helt lätt att urskilja.

Nallepuhmamma- Jag dricker ju också hallonbladste, ca 2 koppar/dag men förra veckan var jag hos mina föräldrar och glömde ta med det så det blev 5 dagar utan.

Såg att ni pratade om TENS också. Jag har hyrt en apparat som jag testade idag. Det är även bra för ryggont osv innan förlossningen och bra att öva med. Det känns jätteskönt tycker jag och kan rekommendera det. Har blivit tipsad av min bm.  
    naaw va söt du e, hihi jaa nu hoppas jag det händer ngt snart, har fått en känsla av stress att fixa det sista med hans saker, som vagn, lagt på hans matta osv...å dom säjer ju att man börjar bona strax innan de små kommer, hihi ska tvätta nu strax, känner en inre stress nu å bli klar med saker...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10