Vi fortsätter, Bf aug 10
elinnnnn skrev 2010-09-23 12:30:29 följande:
Hm, verkar ändå som om nappen stör mycket... Funderar på om vi kanske också skulle kasta lillans....-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------------------------------------------
Vi är nyss hemkomna från BVC och lillan väger nu 4.5 hon har alltså gått upp ytterligare 2 hg, så BVC sköterskan sa att det inte är något att oroa sig för hon följer sin kurva även om den skiljer sig från den hon låg på när hon föddes.
BVC sköterskan sa inget om att det skulle vara dåligt att amma enligt klockan, var 4e timme i mitt fall eftersom hon ändå inte tömmer brösten om hon äter varannan timme eller vart tredje, och sen behöver deras små magar faktiskt vila emellan åt. Lillan har magknip och har haft det hela veckan. Jag har köpt minifom och ger henne det sen ett par dagar men BVC sköterskan rekommenderade sempers magdroppar istället, dem ska visst vara superbra. Och dem ger man bara 1 gång om dagen, 5 droppar. Det är ju mkt behändigare istället för som med minifom 10 droppar innan varje mål...
jag ger åxå minifoam i förebyggande syfte nu.
Misstänker att hans "gnällighet" just nu kan bero på tanden som e på väg att bryta igenom...japp hör å häpna ,min lillkille håller på å få en tand upp framtand. vilket inte förvånar mig då både jag å dottern föddes med 2 tänder. men jag undrar ju lite hur det ska kännas med amningen så han redan suger så hårt att jag har sår å blåmärken på brösten....hm..