Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2010-09-22 08:59:26 följande:
    Ja jag brukar väcka vill inte det ska gå mer än 5-6h jag är rädd för att mjölken ska sina om det går för lång tid mellan amningarna.

Har ni era små ut och sova i vagn eller bara inomhus?
    Jag har ut våran och han sover sååå bra i vagnen där ute 3-4 h och jag får gjort massor här inne när jag inte är på datorn vill säga
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-21 20:08:47 följande:
    En liten fråga bara:

kissade ni mycket efter ni fött era barn?
    Drack ni mera också då?
    Drack mycket minns jag men kissade ? det vet jag inte.
    Jo man måste ju amma eller pumpa för att hålla igång produktionen så äter barnet mer sällan så pumpa emellanåt för att hålla igång. tycker nog inte att man ska väcka de små, dom vaknar när dom e hungriga :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-09-22 11:12:37 följande:

hmm nu har det ju gått snart 8 veckor efter förlossningen och ja börjar få flytningar som är som klumpar ska det vara så??

när kommer mensen??

Låter som om du fått svaminfektion. Mensen brukar inte komma sålänge man ammar.
  • Bubbis10

lilleman växer å frodas, nu har jag fått rensa alla hans kläder. Så mkt nytt å oanvänt i stl 50/56 som han inte kan ha...hm, tradera nästa!

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-22 13:22:58 följande:
    angående att äta var fjärde timme så har hon gjort det idag och hon är så nöjd och sover hur bra som helst!
    men jag ska till bvc imorrn och väga lillan för förra gången som sagt hade hon gått upp 2 hg på en vecka, vilket sköterskan tyckte var lite? och då ammade jag lillan konstant men hon tömde aldrig brösten och då går hon ju miste om den feta mjölken och dessutom får hon magknip...

men vi får se vad bvc sköterskan säger imorrn. idag har hon ätit såhär
    kl.2-2.30
    kl.7-7-30
    kl.11.30-12

Och nu sover hon.
    Märk att hon åt effektivt i en hel halvtimme vid lunch, annars brukar hon halvsutta i en timme på dagen men aldrig på natten eftersom hon då äter så sällan och bara äter när hon är riktigt hungrig:S

Angående klumpig flytningar tycker jag du ska kolla upp det för det låter inte riktigt som det ska.
    OBSERVERA att man visst kan få ägglossning/mens när man ammar!
    Ok, jo men det e klart att alla bebisar e ju olika så det kanske passar din lille utmärkt. Min lilleman e bra matglad..hahaha
    Tycker inte 2 hg e lite, utan låter fullt normalt.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-22 13:22:58 följande:
    Angående klumpig flytningar tycker jag du ska kolla upp det för det låter inte riktigt som det ska.
    OBSERVERA att man visst kan få ägglossning/mens när man ammar!
    Jo man får ägglossning men man ska inte få mens om man ammar. Min syster var utan mens i 1 1/2 år då hon ammade :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-22 13:27:44 följande:
    börjar fundera på om det kanske inte alls är kolik, utan bara vanligt magknip (hon verkar få det när hon äter för ofta, bvc sköterskan rekommenderade mig förra gången att inte amma henne så ofta som varannan timme eftersom hon ändå inte äter ordentligt då utan bara småäter)
    när dem äter för ofta så får ju inte magen vila heller och det gör att dem blir tröttare/gnälligare och får ont i magen....

ja det verkar funka såhär som vi gjort idag iallafall med att äta var 4e timme ungefär, men vi får se till kvällen, kolik brukar ju vara som värst på kvällen har jag hört även om dessa två senaste dagarna då hon varit gnällig/skrikig har varit all vaken tid........
    Mja min lille äter varannan timme å det med stor aptit..det rinner mjölk ur mungipan på honom å han köver ju sig själv så han får släppa å hämta andan lite emellanåt, MEN å andra sidan så gick han upp 330 g på 5 dagar med, hahaha matvrak! han har inte ont i magen utan hade bara det de 3 dagar då vi gav nappen å den e puts väck nu. skulle han få i sig för mkt så spyr han upp överflödet.
    Min dotter hade ju kolik å det var ett rent helsike, då skrek hon konstant i ett båda dag å natt, tills minifoamen började verka. lilleman har inga probs med magen.-tack å lov:)
  • Bubbis10

Elinnnn

då jag har så mkt mjölk å han blir mätt relativt fort så brukar jag tömma lite innan jag lägger till honom så han får i sig den feta mjölken å den första mjölken som kommer innehåller dessutom mkt mjölksocker,laktos så den tar jag gärna bort då vi båda e överkänsliga för det. Så ett tips, pumpa lite mjölk innan du lägger till henne så hon får den feta direkt?

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-09-22 16:40:26 följande:
    hmm okej men de är ju inte hela tiden kommer i bland när jag torkar mig!
    svamp hmm nja har haft det 1 gång innen de är inte det;)
    men har för mig att man kan få flytningar innan mensen ska komma lr när man har ägglossning??
    aja ska på efterkontroll nästa onsdag får väl höra med henne!
    ammar ja jag inte längre för har inte såp mycket som Viktor vill ha;)
    så här kör vi flaska och nan 1;)
    ok, men kolla upp det då....så du vet. kan ju vara ägglossning med som sagt. jag ammar min lille OFTA å jag har massor med mjölk så det ska bli kul å se vad han har gått upp :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-22 22:36:24 följande:
    har funkat bra hela dagen faktiskt, hon har ätit så bra och inte varit så himlans gnällig. förutom mellan kl.18-20 då hon gallskrek stackarn.
    gjorde lite magmassage och sen efter många om och men rapade hon och slocknade utmattad på min axel för att 20 minuter senare fylla blöjan med bajs och sen vart det dags att äta igen :D
    nu sover hon, lugnt och skönt =)

jag är rädd för att pumpa ut för då kanske det inte räcker till henne sen?
    jag kan ändå bara typ pumpa ut 30ml :(
    hej gumman....

ja detta med gallskrik har blivit ngt nytt i vårat hem. Min son e alltid glad å e inte ngn som skriker, eller har inte gjort innan direkt. MEN på nätterna nu så har han kommit in i ngt å han har inte ont i magen utan jag misstänker att han e övertrött. natten till idag var ett rent helsike aså. han skrek i ett å gnällde å var vaken fr 00.00-07.00 ca...jag e helt slut idag, å han ville ha tutte, sen ville han inte ha tutte...bråkade å slogs med tuttis så jag fick riktigt ont å till slut så brast det å jag började böla...hans pappa sov på soffan så jag gick ut å sa det-NU tar du hand om vår son en stund för jag e helt slut. Det gjorde han en liten stund tills lilleman kom på att han ville ha mer tutte. jag som aldrig tar värktabletter fick ta en pga smärtan i bröstet..det gör så fruktansvärt ont nu å hade inte amningen vart så viktig för mig så hade jag pumpat ut å gett på flaska.
    oj, ja men då förstår jag att du inte vågar pumpa ut lite, i det läget så hade inte jag heller vågat...detta med att äta å baja, haah ja lilleman äter å bajjar samtidigt..busungen..:)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-23 08:41:15 följande:
    Redan på bb sa de till mig att jag måste väcka honom för att äta så det gör jag nog om det behövs det är nog flera veckor sen nu men...
    Han vaknar inte heller helt utan äter och sover på samma gång.
    puchelina88 skrev 2010-09-22 22:50:40 följande:

hmm vet inte!

tänkte bara att har hört att man får mycket mera flytningar efter att man har vart gravid har int ehaft de innan.

Jag har också jättemycket flytningar och googlade på det och tydligen kan det komma sårvätska istället för blod från såret som uppstod efter moderkakan, så för mig har det varit lite rosa och så igen bara gult.Nej ingen ny tråd än iaf.
    Pregga skrev 2010-09-22 13:42:08 följande:
    Jo man får ägglossning men man ska inte få mens om man ammar. Min syster var utan mens i 1 1/2 år då hon ammade :)
    Mens har jag fått med mina andra barn 6 veckor efter förlossning och nu går jag ibland med mensvärk hoppas bara att den hålls borta.
    Jag har hört att får man mens så äter de sämre eftersom mjölken får en bismak av järn de första dagarna.
    Så det är individuellt det där också
    Ok,verkar lite som om  man får olika fakta lite var stans då..Till mig sa dom-han vaknar när han e hungrig å sover han länge så e det för att han behöver det..
    tetta skrev 2010-09-23 09:55:32 följande:
    Här har man fått kasta nappen för hon sög i sig för mkt luft och kaskad kräktes. :(

Så för att få henne att kräkas mindre så skulle jag mata ofta och hon äta lie mindre. Pumpar ur lite så hon får den feta mjölken..
    Exakt samma sak som hände här!
    Malinski79 skrev 2010-09-23 12:55:39 följande:
    Men ägglossning och blödning hör väl inte ihop????Förvånad

Jag har då aldrig blödit i samband med en ägglossning iaf!
    jag kanske e helt ute å cyklar känner jag nu så jag fåt ta tillbax det jag sa innan om mens å ägglossning...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10