• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Emme74

Pregga; Jag har inte heller kännt min lill* på över en vecka nu. Kände lite istort sett varje dag dessförinnan. Har nojjat med många på jobbet och många menar att det säkert bara är så att bebisen bara har hittat ett nytt läge i livmodern och rörelserna därför inte känns.... Har bestämt mig för att kolla upp det i början av nästa vecka om det fortfarande är lugnt...

• SweetLilly
    Malten skrev 2010-02-24 10:34:48 följande:
    Vad skönt Carohl att allt var bra med din lille och inte fel att bli framflyttad heller! Grattis ni andra med som fått höra hjärtljud! Här har de inte det som rutin förrän v25, men jag har iof inte frågat om man kan få göra tidigare. Jag känner mig iaf fortfarande rätt lugn efter mitt UL. Ibland får jag för mig att jag känner nåt i magen, men det kan likväl vara nåt annat. Nån fiskstjärt har jag då inte känt.  Förresten detta med järnupptag. Jag äter ju en vitamintablett (apoteket kvinna) med bla järn och brukar ta den på morgonen. Men då äter jag gröt med mjölk samt dricker te (grönt). Kanske är det dumt att ta dem då? Äter visserligen oftast en apelsin då också. Det är inte aktuellt att byta frukostvanor, är väldigt nöjd med dem i övrigt.     
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Och inte i samband med kaffe eller svart the. Utan gärna med c-vitamin. Det ökar järnupptaget i tarmen.

SweetLilly skrev 2010-02-24 11:03:31 följande:
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    BF 100817
  • Bubbis10
    Emme74 skrev 2010-02-24 10:56:31 följande:
    Pregga; Jag har inte heller kännt min lill* på över en vecka nu. Kände lite istort sett varje dag dessförinnan. Har nojjat med många på jobbet och många menar att det säkert bara är så att bebisen bara har hittat ett nytt läge i livmodern och rörelserna därför inte känns.... Har bestämt mig för att kolla upp det i början av nästa vecka om det fortfarande är lugnt...
    Ok, jag hopas att du har rätt...börjar bli bra orolig, har kännt den lille hela tiden innan, sen ett tag tillbax...
  • den kära leken

Pregga! Förstår att du är orolig. Men du, så här kommer det att vara i perioder. Det kan gå dagar och tom nån vecka emellan att man känner bäbisen. Det kommer gå bra!

Pregga skrev 2010-02-24 11:16:22 följande:
    Ok, jag hopas att du har rätt...börjar bli bra orolig, har kännt den lille hela tiden innan, sen ett tag tillbax...
    BF 100817
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-02-24 11:24:23 följande:
    Pregga! Förstår att du är orolig. Men du, så här kommer det att vara i perioder. Det kan gå dagar och tom nån vecka emellan att man känner bäbisen. Det kommer gå bra!
    Tack gumman, söta ni e....jo jag hoppas det e så, men jag har kännt den hela tiden ett tag nu....
  • the jeryds

jag tror att du kan vara lugn pregga, det beror mkt på hur den ligger och så... Du ska inte va orolig hjärtat!! Jag tror att du hade mått bra av att skaffa dig en angelsound eller likande doppler så kan du lyssna när du blir orolig hemma. Rådfråga med din bm annars gumman :)

• Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-24 11:45:47 följande:
    jag tror att du kan vara lugn pregga, det beror mkt på hur den ligger och så... Du ska inte va orolig hjärtat!! Jag tror att du hade mått bra av att skaffa dig en angelsound eller likande doppler så kan du lyssna när du blir orolig hemma. Rådfråga med din bm annars gumman :)
    Mjo jag vet...men jag har kännt den lille varje dag nu fram tills i förigår...
  • puchelina88

Hmm jag önskar att jag oxå kunde få känna Mini!!
    men är ju bara i vecka 16 mitt första barn!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10