• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-24 12:39:50 följande:
    det finns inga studier när man söker på det, från läkare, bara spekulationer från forum osv. Det verkar lite stressande på fostret sa min bm. Därför kollar man nu inte heller hjärtfrekvensen på mvc förrän efter 20.e v. Det e nya riktliner. Men det är mycket mycket mindre radioaktiva vågor från en angelsound som från ett ultraljud. Så att springa på dom privat för att se sitt foster är skadligare än att lyssna. dessutom mår givetvis ingen av er bra av att du e orolig. jag tror att ju mer man forskar ju mer får man reda på är skadligt. det finns massvis med saker som vi gör nu och har gjort i alla tider, men som om 10 år man har kommit på kan va skadligt för foster. likaså är det nu med hjärtmonitorer. man lyssnade på hjärtat varje gång man var påmc när jag väntade mina tidigare barn. det har inte hänt dem något.... Så det är väl en tolkningsfråga och en prioriteriingsgrej tycker jag. Själv har jag lyssnat 4-5 ggr sen jag köpte den i vecka 11. Man väljer ju givetvis själv.
    haha åå va mys å få höra liten..jo det e sant, man kommer på nytt heeeela tiden =)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-02-24 12:56:13 följande:
    ni som känner era bebisar hur gör ni??ni kanske kan ge mig några tips;)
    Jag brukar ligga på rygg å ibland dra upp benen lite så det blir trångt, iblans så räcker det att jag sitter lite ihopsjunket i sen soffa.....haha det känns så tydligt när man väl känner det...
  • t0va

Men tänk på att ett angelsound kan förvärra oron, det är inte alltid så lätt att höra bebis, endel lyckas direkt så man hör men andra måste bråka lite för att höra och då kan det ge upphov till ännu mer stress. Är därför många bm avråder från att skaffa en. 

• puchelina88

Sen vill ja ha tips på vilka affärer som säljer bebiströjan??
    någon som vet??
    ska nämligen åka iväg i morrn upp till dalarna så vi åker föbi örebro tänkte om någon vet vart man kan köpa??
    för vill helst testa har bara sett på nätet!!

• den kära leken

Pregga: Jag tror precis som t0va att det kan skapa oro. Visst det är en rolig grej men det skapar nog ingen trygghet. Är man orolig kommer man dessutom alltid att "hitta" något att oroa sig för. Hoppas du förstår vad jag menar. Det bästa du kan göra är nog bara att försöka lite på att det kommer att gå bra. Försök intala dig själv att det kommer verkligen att bli en bäbis i augusti. Jag tänker på dig!

BF 100817
  • icka84
    augustibarn10 skrev 2010-02-23 09:49:43 följande:
    I Kronoberg är det rutin på att lyssna på fosterljud i vecka 15 första gången. Vi var bara hos bm på samtal och fick tillbaka resultaten på blodproverna. Jag har inte gjort nåt ul än utan väntar till rul.Lycka till på inskrivningen idag och hoppas att du får lyssna på hjärtat för det var verkligen en häftig upplevelse. Min man blev också väldigt rörd utav det :)
    Så fuskigt. Jag vill me!! Fick inte lyssna på något litet hjärta idag, tyvärr. Får snällt vänta till v 20. Men det är ju bara 4 v kvar till UL i v 18 så då får jag ju se det lilla pyret.
  • carohl

Jag har en sån där angelsound hemma och min bm har sagt åt mig att INTE invända det. Vissa saker kan de avråda från att använda men hon var väldigt bestämd där så jag kommer absolut inte att invända den. Jag har skaffat mig ett stetoskop istället men jag får nog vänta några veckor innan jag hör nå.

~*~Våran lilla skatt väntas 100818~*~
  • t0va
    carohl skrev 2010-02-24 13:36:23 följande:
    Jag har en sån där angelsound hemma och min bm har sagt åt mig att INTE invända det. Vissa saker kan de avråda från att använda men hon var väldigt bestämd där så jag kommer absolut inte att invända den. Jag har skaffat mig ett stetoskop istället men jag får nog vänta några veckor innan jag hör nå.
    jo jag tror det är klokt, funderade också på att köpa något sånt ett tag men efter att jag läst på så avstår jag. Då känns det bättre att låta naturen ha sin gång och slappna av så gott det går och vänta. Skittråkigt att bara vänta men om så många andra kvinnor klarat det tidigare så ska det f-n till om jag inte kan stå ut. 
    Man får hitta på andra saker för att släppa tanken och oron en stund. Jag bestämde mig för att inte oroa mig om allt var ok på ultraljudet för jag kan inte påverka utgången mer än att jag äter, sover och tar hand om mig så gott jag kan. Försöker att inte känna efter så mycket. Jag fick nästa tid hos min bm runt v. 22 för då sa hon att jag ska ha börjat känna regelbundna sparkar, tidigare skulle jag inte förvänta mig något regelbundet utan kanske lite då och då. 
    Det är inte lätt att släppa oron men man får försöka så gott man kan, avslappning eller göra något kul kan hjälpa. Jag har haft så mycket oro pga. min sjukdom så det får vara nog ;) 
    Skaffa små mål att se fram emot som inte har med bebis att göra, ta en fika med en vän, hyr en rolig film eller gör något annat som inte förknippas direkt med bebis. Det är lätt att det blir en ond cirkel annars. Fast som sagt det är inte så lätt som det låter. 
  • the jeryds

ja det är ju väldigt individuellt, Men man vet ju att det finns stunder du inte hör ngt så jag blr iaf inte stressad, Man hör ju mer än bara hjärtljud, du hör sparka, snurrar o allmän aktivitet i magen. Jag har iaf inte hört någon som använt den o att det kommit ut ett skadat barn pga detta....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10