• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • t0va
    the jeryds skrev 2010-02-24 13:47:45 följande:
    ja det är ju väldigt individuellt, Men man vet ju att det finns stunder du inte hör ngt så jag blr iaf inte stressad, Man hör ju mer än bara hjärtljud, du hör sparka, snurrar o allmän aktivitet i magen. Jag har iaf inte hört någon som använt den o att det kommit ut ett skadat barn pga detta....
    nej inte jag heller, men det jag har hört och läst om på forumet är personer som fått panik för att de inte hör något som de uppfattar är bebis och då tror att bebis har dött. 
    Så är man lugn i sig och klarar av att hantera om man inte hör något som du verkar kunna så är det säkert ingen fara alls. Men pregga bla. som lätt blir stressad kanske inte blir lugnare om det är så att hon inte hör en dag. Då kan det öka oron. 
    Menar inget illa Pregga, jag vill ju bara ditt bästa och det vet du. Hoppas att den lille sparkar lite så du får bekräftelse och kan slappna av lite. 
  • carohl

Tota: Just nu är ju jag såklart lugn då jag var på vul igår. Men Pregga gumman snart så kommer att bebisen ha fest inne i magen :). Du vet att jag nås när du vill via mobben. Kramen

~*~Våran lilla skatt väntas 100818~*~
  • t0va
    carohl skrev 2010-02-24 14:17:19 följande:
    Tota: Just nu är ju jag såklart lugn då jag var på vul igår. Men Pregga gumman snart så kommer att bebisen ha fest inne i magen :). Du vet att jag nås när du vill via mobben. Kramen
    Precis, det kommer sparkas så vi blir tokiga ;)
  • the jeryds

ja det är rätt skönt nu när det sparkas i magen, för då behöver man inte använda angelsoundet. jag har största respekt för den. o därför har jag inte använt den mer än vad jag tyckt vart nädvändigt för att reducera demoner som kommer ibland. För mig har den funkat o vart ett bra stöd om man säger så. NU behöver jag ju knappt använda den eftersom jag får bekräftelse av bebisen själv. Men den e dock rolig för vänner som inte kan följa och för barnen som har fått lyssna. Mest skaffade vi den i början som ett substitut för pappa som aldrig kommer kunna va med på mvc pga av jobb. Så det är roligt för honom att få höra hjärtat å sånt ibland med. :) Vi har haft stor nytta av den dem 4 ggr som vi använt den iaf :)

Pregga hoppas filuren vaknar till liv snart o putter sin mamma. Du är välkommen hit om du vill komma när som helst. daniel är i backa idag Hos min mor han kan hämta med dig om du är ängslig och inte vill va själv.

kram!

• Lysmasken

Jag har inte tid förrän att träffa min bm förrän i v25 det ni å då har jag inte fått lyssna på hjärtljud än

• augustibarn10
    Lysmasken skrev 2010-02-24 14:50:00 följande:
    Jag har inte tid förrän att träffa min bm förrän i v25 det ni å då har jag inte fått lyssna på hjärtljud än
    Men du måste väl gå på rul innan dess?
  • Familjen Mu
    augustibarn10 skrev 2010-02-24 14:56:03 följande:
    Men du måste väl gå på rul innan dess?
    Ja det undrar jag också?!

Själv ska jag på RUL i vecka 19 eller 20 för här är det rena babybomen i år igen! {#lang_emotions_tongue_out}
    För vår del gör det inget, större chans att få se om det gömmer sig en flicka eller pojk därinne...eller varför inte en av var hehe
    Mamma till en prinsessa född 0707 & Mini i magen BF 100818
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-02-24 11:03:31 följande:
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    Jo det var just det jag tänkte på. Men det är mycket svårare att komma ihåg vid middan tycker jag och dessutom har jag ofta mjölkprodukter i middan eller dricker mjölk till. Måste man ta dem till nåt huvudmål då? Kanske bara med nån apelsin eller kiwi som mellis skulle funka. 
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-02-24 11:06:14 följande:
    Och inte i samband med kaffe eller svart the. Utan gärna med c-vitamin. Det ökar järnupptaget i tarmen.
    Ja det vet jag också. Men visst är det bara svart te, inte grönt?
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-02-24 15:19:05 följande:
    Jo det var just det jag tänkte på. Men det är mycket svårare att komma ihåg vid middan tycker jag och dessutom har jag ofta mjölkprodukter i middan eller dricker mjölk till. Måste man ta dem till nåt huvudmål då? Kanske bara med nån apelsin eller kiwi som mellis skulle funka. 
    ja huvudsaken är väl att man äter NÅT till antar jag!
    Lilla pyret väntas 100804
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10