Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-10-04 12:31:39 följande:
    jo jag vet att man inte ska väcka dem så länge dem ändå går upp i vikt, men ville bara fråga för säkerhetsskull :D

bra att du pumpar, men du vet att det inte är något farligt att han får i sig blod? det låter äckligt men det gör inget. det sa dem iallafall till mig när jag blödde jättemycket av såriga bröstvårtor vid amning med mitt förra barn...
    fast amningsnappen kan ju vara bra så du slipper onödigt slitage... fast om jag var dig så hade jag nog enbart pumpat ett par dagar och gett med flaska så bröstet kan läka. är det båda som är såriga hade jag pumpat från ena och låtit det vila och ammat från det andra och sen när det första läkt göra likadant med det andra....
    hoppas det läker snart och se till att han gapar ordentligt när han tar tag för jag tycker det låter som han har fel tag, som någon annan också sa. det är rättså ovanligt att man fortfarande får sår när bebisarna är så pass "gamla".
    kram
    Hej Gumman :)

jo men det e bättre att fråga en extra gng å få veta säkert :)
    ok, ja detta med blodet har stressat mig så jag ringde idag innan jag såg att du skrivit detta nu å frågade då han kräktes lite rosa idag igen, amningsnappen funkar för att spara brösten å få läka lite, japp har sår på båda å jag tror att han från början tog fel tag så att säja. jag provade å pumpa ut 1 gng å då åt han fr flaska 160 ml men det var för att jag ville se hur mkt han fick i sig å han slurkade i sig rubbet, haha matvraket. andra gng så totalvägrade han flaskan..fy va äckligt, inte alls samma sak som mammas varma mjuka tutte ju..hahaha ska försöka sen när nappen åker igen å pressa in mer av bröstet i munnen på han, ja pressa på tutten aså.
    tack för omtanken goa du :)
    kram
  • Bubbis10

ååhhh som min dotter håller på, vilka humörs svängningar, blir snart galen på henne-HELSIKE aså!!!!!
    grinar,skrattar,gapar...helt tonårs labil ju!

• Bubbis10

elinnnnn skrev 2010-10-04 20:16:01 följande:
    du kan trycka till bröstet lite men se till att inte ha fingrarna nära bröstvårtan för då kan han ju inte få ordentligt tag, och för honom inte till bröstet förräns han gapar STORT!
    lycka till, kramar tillbaks

och du, vilken sötis du har!!! hihi

Ok, tack för tipset gumman, ska absolut ta till mig det :)

hihi jaa han e ljuvlig, ska skryta med en bild till, hahaha kram
    han har en såå go pussmin, haha

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-10-04 20:35:28 följande:
    Har oxå en tjej här som gör precis som hon....
    aså hon e en pain in the ass emellanåt!!!

ang sista bilden på min son, haha han ser helt förvånad ut när jag gör lite grimaser för att få han å skratta, hahaah
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-04 21:44:00 följande:
    Åh va mörka ögon helt söt ju !
    Hur går det med ditt ex är det han på bilden har ni löst alla problemen som blossade upp till att börja med isåfall är det ju föör bra, lillprinsen får ju då också ha pappa i sitt liv, du behöver inte svara om du inte vill
    Hihi tack gumman, ja han har mkt mörka ögon, såå vackra Glad mja aså mitt x å jag försöker komma överrens för lillemans skull å fungera som 2 föräldrar. det e ju inte glädjeskutt när vi ses, haha men det funkar ok. jag tycker det e jätteviktigt att dom får knyta an :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-04 21:44:00 följande:
    Åh va mörka ögon helt söt ju !
    Hur går det med ditt ex är det han på bilden har ni löst alla problemen som blossade upp till att börja med isåfall är det ju föör bra, lillprinsen får ju då också ha pappa i sitt liv, du behöver inte svara om du inte vill
    jo det e mitt x på bilden ....aså jag e jätteglad att han e så bra med lilleman när han väl behagar att dyka upp, men just nu så har han fullt upp med sig sj å sitt ego. tydligen viktigare att festa loss med sina polare..hmf....
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-04 21:48:57 följande:
    Jag har varit sjuk i tre veckor ätit antibiotika i 1,5vecka och Jakob han ville inte äta ville äta ville ändå inte äta men nu äter han ganska bra, jag var ju lite orolig för honom och ringde bvc och där sa de att mjölken kan börja smaka annorlunda när man är förkyld så det var tydligen det.

Igår hade vi dop och det gick bra även om han var på dåligt humör. Jag kunde inte sjunga för jag hörde bara min egen röst för högt i huvudet efter 2 veckors öroninflammation då det var ganska tråkigt.
    Nu har han sitt namn iaf och jag kan pusta ut ca 20 gäster hade vi.
    fy va jobbigt att vara sjuk, aså jag fick ju livmoderinfektion å förskylning men lilleman åt med stor aptit trots ab, hahaha men han e ju ett matvrak med :)
    åh va mys med dop, vi ska ha den 23dje okt å ida ringde prästen om dopsamtal :)
    har köpt en jättefin dopklänning, hahaha hans pappa tittade på mig å sa-ska HAN ha klänning?? hahahaha
    våra gäster hamnar på 30 st ca å då har vi halverat...suck..men men det e en av hans största dagar i livet så då får det bli så..hoppas du e frisk nu?
  • Bubbis10

Läste denna tråden för ett tag sedan å jag fick en klump i halsen, å gråten var nära...

är du känslig så läs inte, eller så e det jag som e överkänslig men jag tror inte det...

ååh så kan jag inte länka, måste backa å kopiera...brb

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-10-04 23:01:19 följande:

Läste denna tråden för ett tag sedan å jag fick en klump i halsen, å gråten var nära...

är du känslig så läs inte, eller så e det jag som e överkänslig men jag tror inte det...

ååh så kan jag inte länka, måste backa å kopiera...brb

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m54681379.html
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10