Vi fortsätter, Bf aug 10
bra att du pumpar, men du vet att det inte är något farligt att han får i sig blod? det låter äckligt men det gör inget. det sa dem iallafall till mig när jag blödde jättemycket av såriga bröstvårtor vid amning med mitt förra barn...
fast amningsnappen kan ju vara bra så du slipper onödigt slitage... fast om jag var dig så hade jag nog enbart pumpat ett par dagar och gett med flaska så bröstet kan läka. är det båda som är såriga hade jag pumpat från ena och låtit det vila och ammat från det andra och sen när det första läkt göra likadant med det andra....
hoppas det läker snart och se till att han gapar ordentligt när han tar tag för jag tycker det låter som han har fel tag, som någon annan också sa. det är rättså ovanligt att man fortfarande får sår när bebisarna är så pass "gamla".
kram
jo men det e bättre att fråga en extra gng å få veta säkert :)
ok, ja detta med blodet har stressat mig så jag ringde idag innan jag såg att du skrivit detta nu å frågade då han kräktes lite rosa idag igen, amningsnappen funkar för att spara brösten å få läka lite, japp har sår på båda å jag tror att han från början tog fel tag så att säja. jag provade å pumpa ut 1 gng å då åt han fr flaska 160 ml men det var för att jag ville se hur mkt han fick i sig å han slurkade i sig rubbet, haha matvraket. andra gng så totalvägrade han flaskan..fy va äckligt, inte alls samma sak som mammas varma mjuka tutte ju..hahaha ska försöka sen när nappen åker igen å pressa in mer av bröstet i munnen på han, ja pressa på tutten aså.
tack för omtanken goa du :)
kram

mja aså mitt x å jag försöker komma överrens för lillemans skull å fungera som 2 föräldrar. det e ju inte glädjeskutt när vi ses, haha men det funkar ok. jag tycker det e jätteviktigt att dom får knyta an :)