Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

halkade på ett löv i trappuppgången idag,har lilleman i bilstolen å störtar framåt..tappar taget om stolen så den studsar ner en ca 10 cm i trappgolvet,jag sj tog smällen med hela kroppen. slog i vänster bröst å båda knäna, men jag blev chockad å livrädd för lilleman, men han sa inte ett pip..mer än att titta på mig med stora ögon...väl inne i läg så började jag stortjuta,tårarna sprutade på mig å jag lyfter upp den lille skärrad som jag var å pussar å kramar, hans pappa sa åt mig-det e ingen fara han grät inte ens å han satt fast i sin stol...då tittar litte bubbis upp på mig å ler å säjer-MAMMA!!! vi blev helt chockade,både jag,hans pappa å syster..så jag frågade,kan du säja mamma? så jollrade han lite å sen kom ett tydligt MAMMA igen, hahahaha att inte hans pappa dog :)

• Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-11-18 20:23:55 följande:
    Tjena tjejer, länge sedan jag var här inne. Man har ju så mycket annat för sig. Är nästan dagligen på öppna förskolan med barnen och det gillar dem båda skarpt Glad

Ser att ni snackar, vikt, längd, hur dem vänder sig o säger mamma och jag håller med dem som hört sin baby säga mamma...dem kan faktiskt göra det såhär pass tidigt Tungan ute

Vår dotter var endast 2½ månad när hon tittade upp på mig från babysittern och riktigt uttalada mamma och sedan fortsatte det bara...Samma sak nu me lilleman.

Var på BVC den 11/11 och då var en 12 veckors lilleman 62 cm lång och vägde strax över 5400 gr. Och nu på tisdag som kommer är det dax för vaccination....inget vidare roligt!

Ang hur tidigt dem vänder sig är oxå väldigt individuellt....Lilleman var bara 17 dagar när han vände sig från mage till rygg och nu har han även vänt sig från rygg till mage Tungan ute Detta gjorde han samma morgon han blev 12 veckor.

Ha det nu fint alla mammor o små sötnosar {#emotions_dlg.flower}

Pssssssssst...Imorgon blir lilleman 3 månader o såväl Preggas lille gubbe...Så grattis till våra små pojkar!

Hihi jaa grattis till våra små bubbar :) min lille e ju 61,5 å väger 6365,haha en liten buddha :)

det e såå kul nu å se hur de små utvecklas å vissa saker med stormsteg..

Belly skrev 2010-11-21 22:39:59 följande:
    Obehaglig händelse! Tur att det inte gick värre..
    Kolla med någon så att bilstolen fortfarande går att använda... Där vi köpte vår bilstol sa dom att man skulle kassera bilstolen om man tappade den i golvet..
    Härligt att han redan kan säga mamma :) <3

ja det var fruktansvärt, jo jag har hört detta åxå men att det gäller typ vid en lättare krock då själva banden kan brista,men ska kolla det ytterligare såklart,ja jag blev helt chockad när han högt å tydligt sa mamma,haha å då ska vi inte tala om hans pappa å syster hur dom såg ut i nyllet,haha

Jag skriver inte så mkt här inne av lite olika anl,dels för att jag verkeligen inte hinner,jag har en riktig mammagris som gärna e vaken hela tiden å ska underhållas annars så e ju allt såååå tråkigt,haha
    Sen har vi fått mkt jobbiga besked förra veckan så åkte Dominics farfar in akut med smärtor i magen..å häromdan så ringde läkaren å bad alla komma på anhörighetssamtal...jag blev knäckt,han har cancer i bäckenet,lungorna,prostatan,samt bröstet...detta fick vi veta för 3 dagar sedan,så det känns tungt. Vi är där nu varje dag hos honom då dom säjer att det antagligen kommer gå fort....När alla i mitt x fam var emot mig,så var deras pappa alltid med mig. När han var på sjukhuset nu å den enda gng jag inte var med så frågade han efter mig å den lille kyckilingen (Dominic).....när jag kom så sken han upp som en sol,så detta känns väldigt tungt måste jag säja...en generation föds å en annan går vidare....

• Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-11-22 23:49:07 följande:
    Hej snäckan...nu "kände jag igen dig" Cool Hur står allt till med dig?
    Hihi hey babe :) mjo då..det e helt ok trots omständigheter,sj sessan?
  • Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-11-23 12:50:48 följande:
    Oki...jodå de går här me!
    Du vet att du alltid kan inboxa mig snäckan, finns alltid här för dig! {#emotions_dlg.flower}

Lillprinsen fick sina vaccinationer idag, dock var de frugan som var me honom till BVC men det hade gått bra...
    eller ja andra sprutan så blev han helt röd i ansiktet men sen var han på bra humör igen och hade bara legat o skrattat.

Vikt: 5700 gram Längd: 63,1 cm
    Ok, va härligt å höra att allt rullar påHjärta Å tusen tack för ditt stöd gumman det uppskattas väldigt mkt{#emotions_dlg.flower}
    min lille blev lite ledsen när han vaccinerades men jag slängde fram tutten å då var allt bra,men han fick ju 39.2 i feber på kvällen/natten sen..hihi ni har en lång kille ju :)

Ikv kl 19.00 så ska mitt x (dominics pappa) vara med i programmet Vem vet mest på svt.
    hahaha
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-12-03 09:34:28 följande:

I dag blir mammas kille 17 veckor
    Guuuu så söt :)
  • Bubbis10

Min ljuvliga bubbis,som jag älskar min lille pojk <3
  • Bubbis10

Min underbara discoprins pratar som attan, å visst kommer ordet mamma även om det bara hänt 3 gng :)
    Sen har han upptäckt sina små söta fötter,dom är väldigt spännande att fånga tag i,haha han har lååånga konversationer med sina leksaker å mamma,haha underbara unge.
    ser att ni pratat om vakentider, mja min lille kan vakna runt kl 8 på morrn å sover kanske 2 omgångar på dan ala 20 min max, sen e han vaken tills kvällen,typ 22 tiden, haha en pigg liten buse.
    Sen har han börjat skratta högt för ett tag sedan, å vid 1 tillfälle så skrattade han helt hysteriskt,tror det var carohl som hörde det i tel, det bara bubblar ur magen på han :)
    Nu ligger han här brevid mig å pratar å pratar,han e väldigt glad i sin storasyster,haha å drar henne gärna i håret,hahahaha

• Bubbis10

flickor,vill bara meddela att jag inte glömt er,utan har haft det lite jobbigt nu å kommer ha en tid framöver...
    min sons älskade farfar lämnade oss i tis å det är en stor sorg å saknad...jag e förtvivlad...som ni vet så har jag inte alltid haft det så lätt med mitt x å hans fam, men hans pappa stod alltid vid min sida...jag e såå lycklig över mina barn å samtidigt ledsen, vi fick beskedet för ca 2 v sedan å nu e det över, gick såå fort...vi var där samma kväll som han lämnade oss å jag hamnade nog i chock,har aldrig sett ngn död innan å detta var ngn jag tyckte väldigt mkt om, så jag e inte så aktiv alls just nu,e väldigt trött...
    men jag vill att ni ska veta mina fl systrar att jag inte glömmr ngn av er..
    Elinnnn
    sofie&laura
    malten.
    malinski
    nallepuhmamma
    m fl,jag utesluter ingen för att jag inte nämner fler namn, å jag hoppas att ni å era små mår bra å får en fantastisk jul....å ett gott nytt åt.

KRAM PÅ ER-PREGGA!

• Bubbis10

Ingen mens här å han blir snart 4 månader,helt underbart å slippa :)

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-12-12 18:09:32 följande:
    kramar till dig pregga och beklagar sorgen. 
    Tack så mkt för omtanken gumman <3
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10