Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-12-13 14:24:42 följande:
    Hej tjejjer !!!

Gud vad länge sen det vaar!

Beklagar sorgen till min älsklings gumma här inne och jag hoppas ni tar igenom detta!

Alvin har fått kik hosta men vi kom i rättans tid så medicinen verkar annars skulle den inte ha gjort det
    Alvin blir 5 månader id<ag
    Tack så mkt gumman,det betyder mkt nu med en rad av omtanke,det gäller Malten åxå...gulliga ni e <3
    Min lille sötaste pepparkaka hälsar å önskar er en fin lucia :)
    Kraam på er...
    Grattis Alvin på 5 månadersdagen :)
  • Bubbis10

Finns ett talesätt som brukar stämma bra-
    När en generation föds..så går en annan bort....

• Bubbis10

fortfarande ingen mens :)

Tomtekläder å annat finns att köpa på H&M !

• Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-12-14 18:12:47 följande:
    Gud va nice o slippa den....men du helammar eller?
    För då är det väl inte så konstigt att mensen ej kommit än?! hehe
    Japp gumman jag helammar :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-16 08:32:39 följande:
    bubbis10: mitt inlägg till dig har visst försvunnit. men jag beklagar sorgen,igen. kramar
    förresten, skönt att discoprinsen kan använda napp igen :) min dotter vill inte ha napp längre, rättså skönt men ändå jobbigt eftersom hon vill ha bröstet istället. lite svårt att "slänga" fram bröstet i tid och otid haha
    Hej gumman, snubbalr in en snabbis å tackar så mkt...det går upp å ner känslomässigt nu,samtidigt som jag e världens lyckligaste för mina barn....ja nappen e helt fantastisk, haha jaa men aså min lille bubbis vill gärna ta tutten ist för nappen emellanåt åxå, då duger inget annat..men det e ju bara gos :)

Ang att vår älskade papi lämnat oss i stor sorg å saknad så e jag bannad att gå på begravningen,trots att jag satt där min efter att han tog sitt sista andetag...han frågade efter MIG å bubbis på sjukan..gissa varför?
    Mitt x ställde ulötimatum-ge mig gemensam vårdnad eller så får du inte komma på begravningen!!
    Tror han far skämms över sin son beteende där han är i himmelen nu, för vi tyckte väldigt mkt om varandra.

men nu får han ju ta vad som kommer åså. Vårt barn är ingen förhandlingsvara!

Kramar
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-18 08:57:54 följande:
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:15:41 följande:
    På min bvc så sa dom att barnen går ungefär upp mellan 70-100g i veckan vid 3-4 månader. Min son ligger lite högre men det är också helt ok.

Tack för det svaret =) Min lilla går nog upp ungefär så mkt i veckan. Vi ska snart till doktorn med henne igen och ska då väga henne och mäta, det har vi inte gjort sen hon var typ 2 månader. Eller ja vi har vägt henne härhemma emellanåt för att hålla ett öga på vikten men inte varit på "BVC". Här kostar det 700kr/besök så det blir inga "mät, vägningar". Utan det blir besök mer sällan men då kör vi allt. Väga, mäta, vaccinationer, läkar undersökning osv.

Gumman, min lille bubbis går upp ca 130 i v nu, eller så..å innan var der ca 330 så han går inte upp lika mkt längre MEN tänk så skulle dom fortsätta i den takten som innan då hade dom blivit smällfeta, haha ang att vända sig om så gillar min bubbis å göra detta men sen kan det gå dagar då han inte gör det alls..
    helsike va dyrt 700 spänn??? shit va hutlöst å tråkigt..
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:13:52 följande:
    Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?
    Min lille älskar ju sin napp, det bästa efter tutten men tappar han den så åker tummen in direkt,men han har ju bara vantar på sig när vi e ute å då har han napp å oftast så somnar han när han e i vagnen.

Måste fråga er andra-sover era bebisar mkt? min e en piggelin aså, vaken i 8 timmar i sträck utan problem å tar en powernapp i 10 min sen e han såå glad, hahaha busungen :)
    Malinski79 skrev 2010-12-19 20:47:55 följande:
    Hej tjejer!!!!

Jag har INTE glömt bort er Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg

Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...

Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?

Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!!
    Hej gumman :)

Vi har ju kontakt utanför fl så jag vet att vi inte e bortglömda men man har mkt att göra nu, aså jag som e ensam med 2 barn kan vara glad om jag hinner å skita typ, hahaha å sen e ju julen här å det ska pyntas å bakas mm, vilket blir en jäkla stress här då lilleman vill vara uppe i famnen helt jämt :) gosegris som han e, hihi
    jag tror att detta ang mens gäller de flesta, ammar man så kommer den oftast inte men visst kan det hända, jag helammar å den har inte kommit än...sååå skönt :)
    mm, mitt x e som han å jag vet att du finns där för mig, tusen tack för det gumman <3
    jag skulle kunna gå på begravningen ändå för att hedra ngn som jag tyckte väldigt mkt om å han tyckte dessutom väldigt mkt om mig! men mitt x hotade att använda sig av våld för att kasta ut mig ur kyrkan å det vill jag bespara barnen samt de andra....Tänk att dom ska ta dit sina polare som inte ens varit med i pappans liv, men jag som e mamma till hans barn barn får inte komma för att han försöker köra utpressning, japp sjukt e det. Men papi vet att mina tankar e med honom...

Önskar dig med fam en riktigt god jul OCH er andra åxå såklart,

kramar till er underbara
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-21 14:50:52 följande:
    haha, ja det är väl tur att dem inte fortsätter gå upp så mkt i vikt! fast å andra sidan, tänk vilka arm muskler vi hade haft då hahaha

min lilla orkar typ vara vaken i 90 minuter eller i 2 timmar högst sen blir hon gnällig och vill sova. hemskt är det när hon varit vaken i 3 timmar, som igårkväll och tar flera timmar på sig tills hon finner ro.

ang ditt ex och "papi" som du kallar honom för, så kan jag inget mer än beklaga och självklart har du rätt att vilja bespara barnen åsynen av deras mor utslängd från kyrkan. Och som du säger, så är dina tankar med honom även om du inte är på begravningen.
    många kramar till dig
    hey gumman!

ja verkeligen man vill ju inte att dom ska rulla fram heller, hahaha
    jag kallar papi, för det=pappa på spanska å ngt jag alltid kallat honom...jag blev inbjuden på begravningen dagen innan men tänkte faktiskt inte gå ändå pga oro inför ev konflikt, men mitt x syster sa åt mig att komma annars så skulle hon bli sårad å besviken å arg för hon sa-din relation till pappa har inget med era bråk att göra,vilket stämmer...så jag gick, MEN jag ångrar det som attan idag, har haft ont i magen rejält sen den dagen nu, blev ett liv i bilen fr mitt x att jag skulle minsann bara infinna mig men hålla käft å skulle inte prata med ngn, sen har han sagt åt alla så som jag förstod det att inte prata med mig..

jag har aldrig blivit så kränkt i mitt liv som den dagen, han använde mkt hårda å grova ord inför min dotter gentemot mig så nu har jag stoppat allt umgänge. å så kommer det vara tills en tingsrätt säjer annat...
    tack för kramen den behövdes å omtanken, ska svara på dina andra inlägg nu med :)
    elinnnnn skrev 2010-12-23 06:42:02 följande:
    Bubbis: min dotter sover inte så mkt på dagen. men på nattensover hon typ från 21-22 till 4 sen äter hon och sover vidare till kl.8 då äter hon igen och oftast så går vi upp då men ibland somnar hon om och sover till kl.11. sen under dagen sover hon oftast typ 15-30 minuter men då orkar hon bara vara vaken i drygt en timme. bäst är när hon får sova 2 timmar i streck på dagen.
    ok, mja min lille buse e vaken heeeela dagen men han sover bra på natten å ibland till 12 på dagen, haha med mat emellan såklart:) idag började jag med smakportion till han-banangröt å han var lite tveksam men inte så farligt, hihi kul som attan iallafall :)
    elinnnnn skrev 2010-12-23 06:44:49 följande:
    Min dotter vägde 6.6 kg och var ca 63 cm lång (dem mäter som kråkor här så jag tar längden med en nypa salt) på sin 4 månaders dag och japps, 3 vaccin fick hon igår. ett oralt och 2 stick. stackarn började gråta direkt när vi kom in i väntrummet, frågan är om hon minns förra gången men då var hon ju bara 2 månader. Men då fick hon 2 sprutor, vaccin oralt, + 2 hål i öronen... hoppas verkligen inte att hon kommer ihåg det och kommer vara rädd varje gång vi ska till BVC....
    var på bvc idag å han väger 6790 g å är 64,5 cm lång-MEN man ska inte jämföra sina barn med andras det e sååå olika å det gäller även utvecklingen...
    elinnnnn skrev 2010-12-23 06:57:25 följande:
    alltså igår när jag var på BVC så sa doktorn att jag ska tvätta lillan mellan dem yttre blygdläpparna. det samlas ju vitt sekret där. men så vitt jag vet så ska man INTE ens sära på blygdläpparna... eller är det jag som har fel? hur gör ni som har småflickor, tvättar ni där eller ej??
    jag tycker INTE att du ska sära på ngt alls med händerna, däremot så tog jag en våtservett å drog lite försiktigt emellan OM det fanns bajs där, inget annat.det sekretet som finns där ska ju vara där som skydd. Jag har en flicka å jag gjorde aldrig så, tycker det låter mkt konstigt. lita på dig sj där Elinnn.
    Regnbågslycka skrev 2010-12-26 23:21:59 följande:
    Hej vännen! Länge sedan man var här inne!

Vår lilleman har en sova-äta-sova...period just nu och han växer som bara den. Han sover även hela natten hehe...Men dedär me powernapp´s känner jag igen oxå, iallafall under dagen Tungan ute

Vår plutt har även rest sig upp, jo det stämmer från sittande till stående. Min bror blev hel paff....han sa:
    "Men meeen men han är ju bara 4 månader" Jo jag blev ju lika paff jag oxå såklart hehe.

Han är en glad liten prick som piggar upp alla med sin närvaro!

Hur e era små med dregglandet? Vår lille dregglar som bara den så jag gissar på att det kan vara tänder på G!

Kramar till er alla och hoppas er jul varit helt underbar! Tomte
    hej vännen min :)

ja det var ett tag sen jag var inne åxå, min lille e ju klarvaken typ jämt så man hinner inte sitta å skriva såhär så ofta längre men nu har han somnat så jag får passa på innan jag sj ska sova.nattsömnen kan jag absolut inte klaga på, hihi han sover jättebra...JÄMTE mig såklart..nära å bra till tuttis..haha jag kan ju vakna av att han tuttar sj ;)

oj shit, DET var tidigt att resa på sig, dom brukar ju börja med att krypa, hahaha min lille försöker dock att sätta sig upp när han sitter i babysittern eller gungan :)
    japp, han dreggalr så otroligt mkt å allt ska smakas på så jag funderar åxå på om det e ngn tand på g tro...

kraam
    puchelina88 skrev 2010-12-27 14:28:21 följande:
    Viktor har inte vänt på sig en och han blir 5 månader den 6 jan!
    DET däremot var bubbis tidig med, han började redan som 2,5 månad att vända sig å nu går det av bara farten, på en sek så e han över på andra sidan å han blir sååå stolt över sig själv, hahaha sötnosen, han riktigt ger ifrån sig glädjetjut när han gör det med, å skrattar högt:)

MEN åter igen, man ska inte jämföra sina barn med andras vare sig med vikt,utveckling mm, även om det ibland kan vara svårt,

sj e jag lite orolig att han inte går upp lika mkt längre, Men hey..han går ju upp å han ska ju inte rulla fram:)
    han e jättefin i sin kropp å det e tillräckligt å mer därtill, nu ska jag börja med smakportion å då lär han ju gå upp mer. för nu helammar jag fortfarande..

kram till er underbara

jo, när lilleman inte får vända sig till magen för att sova så då blir han först JÄTTEARG, sen såå ledsen..lille vänner aså...då får jag ligga å krama å trösta me tuttis, hahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-28 06:51:38 följande:
    tack för alla dina svar gumman :)
    usch vilken hemsk dag :( förstår att du ångrar dig men nu är det över iallafall och jag tror att din papi hade uppskattat att du var där.

ang att tvätta emellan blygdläpparna så låter jag det vara om inte bajs kommit in förstås. jag har ju en flicka sen innan och jag vet att i sverige så säger dem (bvc sköterskorna) att man INTE absolut inte ska sära på blygdläpparna.

jag ska börja med smakportioner så sent som möjligt. lillan klarar knappt ens av att bajsa ut det som skapas av bröstmjölken så vill inte ens tänka på hur det skulle gå om hon fick kraftigare mat. doktorn sa till mig att ge henne vatten varje dag så det har jag gjort i ett par dagar, 15 ml om gången och idag bajsade hon själv för första gången på jättelänge, utan massa krystande.

min dotter sover också mest hela natten, fast ja hon vaknar ju ett par ggr och äter. men hon sover i hennes egna säng. hon somnar när hon ätit färdigt i våran säng sen lyfter jag över henne i hennes egna så hon kan sova vidare
    Så lite vännen, jag har inte glömmt er men som ensamstående till 2 st nu så räcker knappt tiden till att skriva längre svar. det blir att man på Fb uppdaterar lite kort bara..å när jag hinner här. Jo jag vet att han hade uppskattat det väldigt mkt,men det kostade mig åxå en hel del...som sagt har aldrig blivit så kränkt i mitt liv på en dag som den dessutom, tror helt ärligt att han hade skämmts!
    Näe jag hade inte särat på dom, absolut inte så gör som du känner e bäst å lita på det, som sagt du har en flicka sen innan.

smakportion ville jag åxå egenteligen vänta med men fick rådet att börja liiite smått bara så han får smaka lite men han e inte alls intresserad,idag putade han å trutade med munnen å vägrade att öppna när gröten kom, hahaha gullunge:)

men avvakta tills ni båda känner er redo med maten, ni hinner med det åxå,hihi
    som sagt han sover bra på natten men vaknar åxå såklart å vill tutta lite...MEN jag låter han ligga i min säng..hua, så jag försöker vänja han nu vid sin egen då jag faktiskt tror att både han å jag sover bättre,men mammig som han e så vill han ligga såå nära som möjligt:)

kanske ska prova som du å lyfta över honom när han somnat till tuttis, hm...kan ju vara värt ett försök.
    Att vända på sig gör han som sagt å det går på sek nu, han blir såå lycklig å stolt varje gng å ger ifrån sig glädjetjut,men alla barn är olika. han var tidig med detta, men kanske din lilla kryper först..vem vet ;)

Kram
  • Bubbis10

Kikar in en snabbis bara, å undrar -är era små inne i en ny ätarperiod? jag har massor med mjölk fortfarande men lilleman äter nu sen ett par dagar tillbax ca 4 gng per natt, så jag antar att han är i en ätar/växarperiod?! ngn mer? på nyårsafton fick jag åka in akut med lillprins då han hade såå ont i magen trots att jag bara gett han 1 tesked med mat om dan i 4 dagar, dom sa åt mig att avvakta med smakisar nu.

Önskar er alla underbara en underbar fortsättning på det nya året :) kraaam

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-01-03 14:37:08 följande:
    min dotter käpar så med att få ut bajset, det är väldigt trögflytande o tjockt därför fick jag rådet att ge vatten.15ml i taget ett par ggr om dagen.

ps vänta med att flytta på lillkillen till han sovit en stund.en timme brukar min lilla behöva
    Bubbis10 skrev 2011-01-03 13:23:11 följande:

Kikar in en snabbis bara, å undrar -är era små inne i en ny ätarperiod? jag har massor med mjölk fortfarande men lilleman äter nu sen ett par dagar tillbax ca 4 gng per natt, så jag antar att han är i en ätar/växarperiod?! ngn mer? på nyårsafton fick jag åka in akut med lillprins då han hade såå ont i magen trots att jag bara gett han 1 tesked med mat om dan i 4 dagar, dom sa åt mig att avvakta med smakisar nu.

Önskar er alla underbara en underbar fortsättning på det nya året :) kraaam

ätarperioder avlöser nästan varann :P
    jag ska inte börja med smakisar förräns hon blir 6 mån ca...stackars lilla discoprins
    ok, hehe ja jag ska inte heller ge förens han e 6 månader nu å skita totalt i vad alla andra ger mig för råd, prova å ge han ditten å datten,näe varför stressa fram utvecklingen? den kommer vare sig jag vill eller inte så nu väntar jag med till 6 månader :)

DETTA ÄR INGEN kritikt till ngn annan som väljer att göra annorlunda utan alla är olika å tur e väl det :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10