elinnnnn skrev 2010-12-21 14:50:52 följande:
haha, ja det är väl tur att dem inte fortsätter gå upp så mkt i vikt! fast å andra sidan, tänk vilka arm muskler vi hade haft då hahaha
min lilla orkar typ vara vaken i 90 minuter eller i 2 timmar högst sen blir hon gnällig och vill sova. hemskt är det när hon varit vaken i 3 timmar, som igårkväll och tar flera timmar på sig tills hon finner ro.
ang ditt ex och "papi" som du kallar honom för, så kan jag inget mer än beklaga och självklart har du rätt att vilja bespara barnen åsynen av deras mor utslängd från kyrkan. Och som du säger, så är dina tankar med honom även om du inte är på begravningen.
många kramar till dig
hey gumman!
ja verkeligen man vill ju inte att dom ska rulla fram heller, hahaha
jag kallar papi, för det=pappa på spanska å ngt jag alltid kallat honom...jag blev inbjuden på begravningen dagen innan men tänkte faktiskt inte gå ändå pga oro inför ev konflikt, men mitt x syster sa åt mig att komma annars så skulle hon bli sårad å besviken å arg för hon sa-din relation till pappa har inget med era bråk att göra,vilket stämmer...så jag gick, MEN jag ångrar det som attan idag, har haft ont i magen rejält sen den dagen nu, blev ett liv i bilen fr mitt x att jag skulle minsann bara infinna mig men hålla käft å skulle inte prata med ngn, sen har han sagt åt alla så som jag förstod det att inte prata med mig..
jag har aldrig blivit så kränkt i mitt liv som den dagen, han använde mkt hårda å grova ord inför min dotter gentemot mig så nu har jag stoppat allt umgänge. å så kommer det vara tills en tingsrätt säjer annat...
tack för kramen den behövdes å omtanken, ska svara på dina andra inlägg nu med :)
elinnnnn skrev 2010-12-23 06:42:02 följande:
Bubbis: min dotter sover inte så mkt på dagen. men på nattensover hon typ från 21-22 till 4 sen äter hon och sover vidare till kl.8 då äter hon igen och oftast så går vi upp då men ibland somnar hon om och sover till kl.11. sen under dagen sover hon oftast typ 15-30 minuter men då orkar hon bara vara vaken i drygt en timme. bäst är när hon får sova 2 timmar i streck på dagen.
ok, mja min lille buse e vaken heeeela dagen men han sover bra på natten å ibland till 12 på dagen, haha med mat emellan såklart:) idag började jag med smakportion till han-banangröt å han var lite tveksam men inte så farligt, hihi kul som attan iallafall :)
elinnnnn skrev 2010-12-23 06:44:49 följande:
Min dotter vägde 6.6 kg och var ca 63 cm lång (dem mäter som kråkor här så jag tar längden med en nypa salt) på sin 4 månaders dag och japps, 3 vaccin fick hon igår. ett oralt och 2 stick. stackarn började gråta direkt när vi kom in i väntrummet, frågan är om hon minns förra gången men då var hon ju bara 2 månader. Men då fick hon 2 sprutor, vaccin oralt, + 2 hål i öronen... hoppas verkligen inte att hon kommer ihåg det och kommer vara rädd varje gång vi ska till BVC....
var på bvc idag å han väger 6790 g å är 64,5 cm lång-MEN man ska inte jämföra sina barn med andras det e sååå olika å det gäller även utvecklingen...
elinnnnn skrev 2010-12-23 06:57:25 följande:
alltså igår när jag var på BVC så sa doktorn att jag ska tvätta lillan mellan dem yttre blygdläpparna. det samlas ju vitt sekret där. men så vitt jag vet så ska man INTE ens sära på blygdläpparna... eller är det jag som har fel? hur gör ni som har småflickor, tvättar ni där eller ej??
jag tycker INTE att du ska sära på ngt alls med händerna, däremot så tog jag en våtservett å drog lite försiktigt emellan OM det fanns bajs där, inget annat.det sekretet som finns där ska ju vara där som skydd. Jag har en flicka å jag gjorde aldrig så, tycker det låter mkt konstigt. lita på dig sj där Elinnn.
Regnbågslycka skrev 2010-12-26 23:21:59 följande:
Hej vännen! Länge sedan man var här inne!
Vår lilleman har en sova-äta-sova...period just nu och han växer som bara den. Han sover även hela natten hehe...Men dedär me powernapp´s känner jag igen oxå, iallafall under dagen
Vår plutt har även rest sig upp, jo det stämmer från sittande till stående. Min bror blev hel paff....han sa:
"Men meeen men han är ju bara 4 månader" Jo jag blev ju lika paff jag oxå såklart hehe.
Han är en glad liten prick som piggar upp alla med sin närvaro!
Hur e era små med dregglandet? Vår lille dregglar som bara den så jag gissar på att det kan vara tänder på G!
Kramar till er alla och hoppas er jul varit helt underbar!

hej vännen min :)
ja det var ett tag sen jag var inne åxå, min lille e ju klarvaken typ jämt så man hinner inte sitta å skriva såhär så ofta längre men nu har han somnat så jag får passa på innan jag sj ska sova.nattsömnen kan jag absolut inte klaga på, hihi han sover jättebra...JÄMTE mig såklart..nära å bra till tuttis..haha jag kan ju vakna av att han tuttar sj ;)
oj shit, DET var tidigt att resa på sig, dom brukar ju börja med att krypa, hahaha min lille försöker dock att sätta sig upp när han sitter i babysittern eller gungan :)
japp, han dreggalr så otroligt mkt å allt ska smakas på så jag funderar åxå på om det e ngn tand på g tro...
kraam
puchelina88 skrev 2010-12-27 14:28:21 följande:
Viktor har inte vänt på sig en och han blir 5 månader den 6 jan!
DET däremot var bubbis tidig med, han började redan som 2,5 månad att vända sig å nu går det av bara farten, på en sek så e han över på andra sidan å han blir sååå stolt över sig själv, hahaha sötnosen, han riktigt ger ifrån sig glädjetjut när han gör det med, å skrattar högt:)
MEN åter igen, man ska inte jämföra sina barn med andras vare sig med vikt,utveckling mm, även om det ibland kan vara svårt,
sj e jag lite orolig att han inte går upp lika mkt längre, Men hey..han går ju upp å han ska ju inte rulla fram:)
han e jättefin i sin kropp å det e tillräckligt å mer därtill, nu ska jag börja med smakportion å då lär han ju gå upp mer. för nu helammar jag fortfarande..
kram till er underbara
jo, när lilleman inte får vända sig till magen för att sova så då blir han först JÄTTEARG, sen såå ledsen..lille vänner aså...då får jag ligga å krama å trösta me tuttis, hahaha