Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2010-10-12 21:53:41 följande:

HjärtaVåra fina barn på Jakobs dop Hjärta
    va fint gumman :)

Lilleman e väldigt mammig nu på kvällen, han släpper mig inte med blicken, satte ner han i babysittern lite då jag lagade mat å det ville han inte...sen när han somnade i famnen så skulle jag lägga ner han i sin säng å vips så slog han upp ögonen tittade på mig å ehhhh?? så jag tog upp lilleman som blev fullt nöjd med det..haha va mysig han e aså :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-16 14:14:05 följande:
    Här har förkylningen tagit vår lille också så nu är det nässug på gång och det gillar han inte!
    Nu har jag provat mig fram och tycker att bröstmjölk är tusen ggr bättre än koksalt droppar för att hjälpa lilla näsan mot nästäppa!
    På apoteket sa dom till mig att näs sug inte e att rek på så små...hm, alla verkar höra olika ..

DOG tråden?
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-10-18 16:03:09 följande:
    hallå alla
    hoppas ni mår bra?
    här är de bra.
    tänkte höra med er som inte ammar om de finns några?
    min viktor blir någ inte mätt på nan1 kan man gå över till nan2 innan 4 månader?
    kan man även testa med lite gröt eller välling??
    min bvc tant kan ju inte så mycket,
    nej nej absolut ingen gröt mm-han e för liten, jisses. då får du be om en bvc tant som e utbildad för det låter ju inte klokt att hon inte kan en så simpel sak.Nu ammar ju jag men ska man inte det så e det ersättning som gäller.
    LillSkruttet skrev 2010-10-18 16:04:01 följande:
    Det är ju konstigt.....när de på BVC rekommenderar nässug. Ringde dem när Leo var förkyld och bad om lite råd kring hur jag bäst hjälpte honom när han var täppt och nös. Verkar som det är delade meningar kring detta med nässug....
    ok, va konstigt...ja jag vet att andra väninnor använder det, sj håller jag mig enbart till näsdroppar..men det va på apoteket dom sa så till mig med,så jag avstod. men jag var där för att köpa en men lät bli då.
  • Bubbis10

hahaha håll i er nu, jag har pratat ut med mitt x syster å vi tom skrattade ihop...det visade sig att mitt x snackat så oerhört mkt skit om mig till sin syster samt ljugit om saker, så jag funderar starkt på att ge han en kjol i julklapp så han kan joina de andra skvallerkärringarna vid kaffe repet, hahahaha
    ringde han idag ang dopet som e på lörd, han skrek å gapade att jag sabbade hans skolgång, men för jisses namn jagh kan väl inte hjälpa att han e totalt iq befriad, nåja sen avslutade han med-om du ringer en gng till så ska jag polisanmäla dig, jag hatar dig vrålade han...så jag ringde upp fr å berättade som förstod att jag efter dopet kommer stoppa allt umgänge, å fanatisk narcissist som han är så tror han att jag vill.....tatatadaaaaaa trumvirvel-ha han tillbax! hahahahaha han säjer varkje gng vi pratar att han vet att jag vill ha han tillbax, Eh nej skulle inte tro det!!! jage  inte lesbiskt-inte för att det är ngt fel dock!

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-19 14:00:22 följande:
    Jag har näösrida som finns i  de större marketarna, har använt till de andra barnen med men jaha varfäör får man inte använda? från vilken ålder rekommenderade de då?
    jag frågade faktiskt inte, men hon sa att barnen upplever det som ett obehag som inte e nödvändigt utan det räcker med renässans näsdroppar, men alla gör ju som dom vill :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-20 10:05:20 följande:
    jag har ocksa nassug och anvander bara den nar det ar absolut nodvandigt, anvander ibland aven oron tops. det ar ju extremt mycket obehagligare att vara tappt i nasan och inte kunna andas genom den vilket innebar att hon heller inte kan ammas.

det jag har hort som ar negativt om nassugen ar att om man suger for hart att det kan skada oronens trumhinna , det blir ngt slags baksug? men jag har anvant nassug pa alla mina barn och ingen har nagra horfel.

jag vet inte, kanske den nya nassugen ar battre an den som liknar den man skoljer oronen med? ni vet den som ar som en slang som foraldern suger pa den andra anden?? ser jatteackligt ut, det finns ju ett filter emellan men bara tanken pa att suga i sig snor gor att jag kraks haha

hoppas alla mar bra, ingen som kan svara pa min amningsfraga??
    haha det var exakt en sådan näs sug dom visade mig, min lille e ju inte täppt så å har inte varit utan amningen funkar ju ändå,sen har jag som du änvänt tops å torkat lite försiktigt om jag sett ngt litet :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-10-20 11:25:15 följande:
    Bra om inte hon hade några baktankar med samtalet hoppas att löser sig till det bästa för dig{#emotions_dlg.flower}.

4700 kr ja du det låter mycket men vad gör man inte för sittHjärta
    Tack så mkt gumman {#emotions_dlg.flower} mjo det blev lite dyrare än tänkt men det blir såpas med klänning,lokal,34 gäster å smörgåstårtor å bara dom kostar 2100,sen ljus,dukar me massa mer...men som sagt, vad gör man inte för sitt Hjärta

Elinnn-när mitt x stressade mig till max så försvann min mjölk men bara under ett par timmar tack å lov, sen när jag lugnade ner mig så kom det tillbax å det e jag mkt tacksam för, som ssssssss8 säjer-drick en massa, det hjälper då det krävs oerhört mkt vätska för att producera mjölk å låt den lilla ligga å suga/snutta ofta så ska det nog komma tillbax.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-20 14:40:26 följande:
    na det later verkligen inte bra, men tror bara det kan handa om man suger jatte hart, men det gar ju inte att fa ett sa jatte stort sug med den lilla nassugen ju...

tack for ditt svar, alltsa jag har pump men det funkar tamejtusan inte att fa ut nagot med den. far ju ut mer nar jag handpumpar men det blir sa kladdigt och tar typ 100 ar haha.
    men igar och i forrgar ammade jag som sagt typ varannan timme och idag verkar det som om det kommit igang igen. for nu ater hon typ var tredje timme och nojer sig nastan helt med ena brostet! innan har hon alltid vart tvungen att ammas fran bada. skont om det racker med ena i fortsattningen.
    ang dricka mycket vatten sa tror jag inte att det framjar mjolkproduktionen men det kan nog gora att produktionen gar ner om man INTE dricker tillrackligt. jag dricker redan 3 liter vatten om dagen, tror det ar tillrackligt ;)
    Opps såg detta nu efter att redan ha svarat, hihihihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-10-20 14:45:56 följande:
    forresten, bvc skoterskan sa till mig forut att lillan ska fylla 6 blojor med kiss/dygn annars far hon inte tillrackligt med mat.
    alltsa nar jag helammar sa fyller hon inte sa manga, jag byter var 4e timme och hon har ju kissat varje gang men inga jattemangder, dock bajsar hon ju 3 ggr om dagen ungefar nar jag bara ammaar.

nar jag gett ersattning daremot sa ar blojan helfull med kiss efter dessa 4 timmar men hon bajsar da kanske bara en gang/dygn.

nu har hon inte bajsat sen i forrgar men det kan ju bero pa att hon fick vaccinationer da och haft feber och inte atit sa jattemycket dem senaste dagarna....

HUR AR ERA BARNS NAVLAR? HELT LAKTA? Ingen som ska till BVC snart som kan fraga hur lang tid det tar tills navlarna ar helt lakta??
    hm,lillemans navel e läkt sen ett ganska bra tag tillbax,å bajsar kan han göra 7 gng på 1 timma, hahaha men han äter därefter å amningen funkar galant nu utan amningsnapp,brösten har läkt sig å det e sååå skönt att slippa å ha ont. jag ska till bvc på fre å kan fråga för dig då. Däremot så säjer dom att ett barn som ammas kan baja en gng om dan till 3 gng i tim typ..eller så kan det tom gå dagar då dom inte bajjar alls.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10