Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Regnbågslycka skrev 2010-10-31 21:40:29 följande:
    Vad skönt att höra att det är bra med er alla!

Här har vi alla varit förkylda mer eller mindre och lilleman är fortfarande rätt så täppt i näsan. Men pigg och glad är han ändå Glad

Ha de fint vännen!
    Kramar
    jodå allt e bara fint, har haft lilleman sovandes hos mig i ett par dagar men nu e det tyvärr stopp på det då han förflyttar sig sååå nära mig att jag e rädd å göra han illa, så nu blir det hans egen säng i fortsättningen till min förtret. Vi var förskylda för ett litet tag sedan, å det kommer säkert nu igen då jag känner lite nu på kvällskvisten...
    kramar å ha det bäst :)
  • Bubbis10
    Regnbågslycka skrev 2010-10-31 22:44:36 följande:
    Vi hade lilleman någon gång i början i vår säng då o då men sen har han legat i egen säng.
    Känns tryggast så då bl.a vår sessa ofta kommer in på natten och "slänger" sig i vår säng.

Kramar
    har inboxat dig, natti natt..kraam
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-11-01 17:36:03 följande:
    Hej tjejer! Är inne en kort stund och tänkte fråga om ni har varit med om detta eller känner igen!

Bebis ligger på skötbordet och slår plötsligt ut med armarna och blir rädd? Hon blir ledsen av det, kan hända ett par gånger i rad, Har börjat nu vid 10 veckors ålder?

Kram

Har inte vart med om det här än, men det kallas för fallkänsla, hon känner det som om hon faller å blir såklart rädd. e nog ganska så vanligt tror jag.

Ang amning så kämpade jag på trots blödande bröst å mkt tårar å nu ammar jag helt smärtfritt, för mig var det värt det..

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-11-03 13:15:43 följande:
    har hört att dom kan få feber efter  vaccinationen?
    va på apoteket men fick flytande jag sa att ja ville ha så man ge de i rumpan men ne de fick jag inte,får se om han får feber ska bli kul och se om han får i sig de flytande,kan man ge det i flaska tillsammans med maten??
    Jag har förberett mig på feber då han ska vaccineras å jag har köpt sup till honom, ja till rumpan-finns för så små barn å jag skulle inte lita på flytande då min lille kräks så mkt. Nej du ska inte blanda det med välling eller ngn annan mat. Finns små sprutor utan nål givetvis som du kan suga upp det flytande, lägga den inne i munnen emot kinden å spruta in.
  • Bubbis10

Lillabambi-hipp hipp hurra på födelsedan, hoppas du får en toppendag gumman-
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-11-06 14:35:36 följande:
    Här blir det nog ingen vaccination ännu jag ska egentligen imorgon med han men det kom förhinder eftersom han blev sjuk så han har varit intagen på sjukhus och blivit sondmatad för han var såå täppt i näsan så han var nästan torr när jag åkte med honom till akuten.
    Han hade inte ätit riktigt bra och jag ringde och frågade de sa ja kom in genast då han är så liten de satte dit en näs-magsond direkt och han GALLSKREK medan jag höll fast hans ben en annan hans armar och huvud medan den tredje stoppade ner slangen genom näsan in i magen behöver jag skriva att jag mådde allt annat än bra
    Den hade han i tre dagar hade han den och det gick bra att bort den och nu är vi hemma och kör till sjukhuset två ggr per dag och han får koksaltspira och sugninga av snor vilket han inte heller vill.
    Men fy va hemskt..blir gråtfärdig när jag läser det..min lille e åxå sjuk-magsjuka...han har kräkts i 3 dygn nu, men idag verkar det vända lite..kräks fortfarande å har diaree. Åkte åxå in med honom å dom sa det-magsjuka,virus.
    stackarn var helt utmattad av alla spyor, dom sa samma sak till oss-fortsätter han i ett par dygn till så läggs vi in me dropp. men nu verkar det som sagt vända. Fick höra fr flera vänner att när dom har äldre syskon som går i skola eller på dagis så blir dom oftare sjuka..tänker på er å sänder styrkekramar...
    lillabambi skrev 2010-11-05 13:26:04 följande:
    tack söta du Hjärta
    Så lite gumman Hjärta å den frack bodyn e ju tvärsöt :)
  • Bubbis10

Fina bilder på era bebisar tjejer-tvärsöta ju :) hihihi

Ang att vara tidig med saker så är min son det med, vände sig redan vid 1 månads ålder, haha bvc såg helt chockade ut, han jollrar å skrattar jämt mitt Hjärta
    Väger nu strax över 6 kg å är 60 cm, så han blir en rejäl grabb :)
    Nu har han kommit in i mammafasen, har stenkoll på mig å nåde mig om jag ens har tanken på att lägga ner honom eller sätta han i babysittern...då tittar han på mig,skjuter ut underläppen å ger ifrån sig ett ljud sååå mamma skyndar å tar upp han igen, hahahaha busunge :)

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-11-07 21:15:15 följande:
    Hej igen!
    Jag pratar med mig själv här

Nu har vi varit förhoppningsvis sista gången och ta koksaltspira åt lillens nästäppa samt sugit slem både ur hals och näsa.
    Ja nu väntar jag bara på att min lilleman ska bli förskyld åxå, natta vaknade idag snörförskyld...SUCK!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10