• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • ssssssss8

Jag har också gått upp ca 7 kg hoppas det inte far så mycket till.

Ska verkligen försöka vara mer motionsaktiv och äta mindre gott, det är ju då världens lättaste förstås

Min bebis sparkar också på som bara den kul!

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-19 09:05:51 följande:
    Så blev jag väckt i morse :) Haha, "Nu är det dags att vakna mamma" Ibland är det som om den tar spjärn med fötterna mot ena sidan av livmodern och trycker sig mot andra sidan. Då kan man känna den lilla kroppen där inne. Mys är det.
    hahaha jo man blir jätteglad, jag vaknade nu av att tel ringde å det väckte visst lilleman med igen, han e härligt vild idag :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 09:13:58 följande:
    Igår fick jag äntligen veta vad det är som gömmer sig i magen och jag fick som jag ville En liten tös är det och jag är så glad
    men grattis gumman :) va glads jag blir för dig att du fick veta :)
    Mandy86 skrev 2010-04-19 09:15:15 följande:
    Hemma igen.. Barnmorskan var sjuk så fick komma in till en annan..Hon mätte magen till 23? Enligt kurvan sa hon iallafall.Fick också höra bebisens hjärtljud igen och det var normalt det också =)Ska åka till försäkringskassan idag och försöka fatta något som helst, hjälper inte att läsa ett skit eftersom jag jobbar i Danmark så får man höra och läsaolika hela tiden om vad som gäller och inte gäller...Ha en bra dag alla!
    Vad låg hjärtljuden på i min?
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 10:58:50 följande:
    Det är väl inget som hindrar att en tjej blir ishockeyspelare? ;) det känns som att de flesta härinne har valt att ta reda på könet? Är det vanligast att man gör det nuförtiden? Vi har ju inte gjort det och planerar att inte göra det heller
    jag håller med om att det inte stoppar på ngt vis för att man e tjej å vill spela hockey, vad det gäller att ta reda på kön så¨gör man ju som man känner för själv, denna diskutionen har ju vart uppe nu många gng...förstår det inte riktigt?
    Jag tog inte reda på va det var med dottern, men nu ville jag veta. Inget konstigt med det, jag önskade mig inte ngt spiciellt kön dock, utan med mitt förflutna å hårt kämpande för denna så e jag bara lycklig att det blev alls....MEN mitt val å ta reda på vad det är av lite olika skäl. Bla för att jag vill planera då jag oväntat blev ensamstående. sen har väl dom andra sina skäl med...
    som sagt, upp till var å en..
  • Nallepuhmamma

tack ni alla och tack Pregga för presenten Gullig du är.

Trode helt ärligt vi inte skulle få veta könet då bebben varigt envis men typ 1000:- fattigare men värt det så visade den lilla upp sig

Nu är det bara så fruktansvärt lååååång vntan tills man får henne i famnen.

• Belly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 11:53:03 följande:
    tack ni alla och tack Pregga för presenten Gullig du är.Trode helt ärligt vi inte skulle få veta könet då bebben varigt envis men typ 1000:- fattigare men värt det så visade den lilla upp sig Nu är det bara så fruktansvärt lååååång vntan tills man får henne i famnen.
    Grattis till tjejjan!

Va det 3D-ultraljud?
    BF: 2010-08-27
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-19 11:35:47 följande:
    jag håller med om att det inte stoppar på ngt vis för att man e tjej å vill spela hockey, vad det gäller att ta reda på kön så¨gör man ju som man känner för själv, denna diskutionen har ju vart uppe nu många gng...förstår det inte riktigt? Jag tog inte reda på va det var med dottern, men nu ville jag veta. Inget konstigt med det, jag önskade mig inte ngt spiciellt kön dock, utan med mitt förflutna å hårt kämpande för denna så e jag bara lycklig att det blev alls....MEN mitt val å ta reda på vad det är av lite olika skäl. Bla för att jag vill planera då jag oväntat blev ensamstående. sen har väl dom andra sina skäl med... som sagt, upp till var å en..
    Jo den diskussionen är lite uttjatad härinne kanske. Jag tyckte mest att det var intressant att det verkar så extremt vanligt nu, att nästan alla gör det. Jag ser inget fel i det, men att barnet inte ska få utöva en viss sport pga kön tycker jag är nåt helt annat. 
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 11:53:03 följande:
    tack ni alla och tack Pregga för presenten Gullig du är.Trode helt ärligt vi inte skulle få veta könet då bebben varigt envis men typ 1000:- fattigare men värt det så visade den lilla upp sig Nu är det bara så fruktansvärt lååååång vntan tills man får henne i famnen.
    hihi så lite, klart du ska ha en rosa nalle till sessan :) haha ja men när man vet kön så kan man ju idendifiera sj lite lättare,men visst känns längtan lång nu när man väntar så....hihihi
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 11:56:37 följande:
    Jo den diskussionen är lite uttjatad härinne kanske. Jag tyckte mest att det var intressant att det verkar så extremt vanligt nu, att nästan alla gör det. Jag ser inget fel i det, men att barnet inte ska få utöva en viss sport pga kön tycker jag är nåt helt annat. 
    Jo men det kan jag hålla med dig om, vill min dotter spela hockey,eller fotboll osv. ja då får hon det, så vill jag inte könsrelatera olika aktiviteter.
  • carohl
    Pregga skrev 2010-04-19 12:01:14 följande:
    Jo men det kan jag hålla med dig om, vill min dotter spela hockey,eller fotboll osv. ja då får hon det, så vill jag inte könsrelatera olika aktiviteter.
    Haha jag håller mig på den andra sidan denna gång gumman. Vi brukar tycka ganska lika men inte denna gång.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10

Min dotter ville spela hockey ett tag, å jag uppmuntrade till det. Men sen så ändrade hon sig, antar att hon bara ville se om hon fick typ...haha
    tycker personligen barn ska få ha den sporten dom trivs med å inte vara så könslåst.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10