• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn

den kära leken: haha jag har superkoll på min vikt eftersom jag har varit överviktig förut är jag rädd att om jag INTE väger mig på ett långt tag och sen helt plötsligt väger mig kommer jag ha gått upp typ 20 kg. och det är INTE lätt att bli av med, iallafall inte för mig. nu väger jag mig varje vecka ungefär. funkar för mig. jag mår bra av att veta hur mycket jag väger. det ger mig ett lugn

Vår älskade bebis har BF 100809
  • den kära leken

Vad duktig du är! Det är inte lätt att gå ner.

Måste väl erkänna att jag med hade stenkoll för ca 10 år sedan. Gick då ner från storlek 44 till 38. Men efter det har jag knappt vägt mig. Gjorde ett kort försök i höstas att börja träna igen då jag bytt jobb och det inte längre passar in i mina tider med träning men det försöket fick avbrytas pga av bäbis i magen :) När bäbis är ute ska det dock ut och springas igen. Jag ska komma i min garderob igen!

elinnnnn skrev 2010-04-19 13:43:08 följande:
    den kära leken: haha jag har superkoll på min vikt eftersom jag har varit överviktig förut är jag rädd att om jag INTE väger mig på ett långt tag och sen helt plötsligt väger mig kommer jag ha gått upp typ 20 kg. och det är INTE lätt att bli av med, iallafall inte för mig. nu väger jag mig varje vecka ungefär. funkar för mig. jag mår bra av att veta hur mycket jag väger. det ger mig ett lugn
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-19 13:43:08 följande:
    lite så är jag med! När man gått ner massor, vill  man inte att det ska komma tillbaka! Jag har också vägt mig lite då och då för att  ha koll.

Jag är en sån så att om jag äter lite fika och godis en  helg så har det kommit 2 extra kg till nästa vecka.
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

den kära leken: det var duktigt gjort :) åh springa!!! det "lärde" jag mig förra våren. det är minsann inte lätt att börja jogga. jag har aldrig klarat av attt springa mer än 10 sekunder innan jag fick avbryta pga håll och typ andnöd hahaha. men jag tränade upp mig successivt och lärde mig att andas rätt. till slut klarade jag iaf av att jogga i 40 minuter. men sen flyttade jag och nu har jag inte joggat på ca ett år. :( det finns ingen härligare känsla än att jogga en runda i skogen eller liknande :D här ska det också bli träning efter förlossning, inte bara för att se bra ut utan för att jag vill ha en stark kropp som kan hålla ett tag till :) förhoppningsvis

• den kära leken

Jag bara längtar efter att kunna ut och springa igen. Det är jobbigt som tusan i början men sen blir det nästan som ett gift. Känner så igen mig i vad du skriver. Jag bryr mig inte om vikten utan vill ha en kropp jag trivs i, en kropp som orkar, precis som du vill!

elinnnnn skrev 2010-04-19 13:58:31 följande:
    den kära leken: det var duktigt gjort :) åh springa!!! det "lärde" jag mig förra våren. det är minsann inte lätt att börja jogga. jag har aldrig klarat av attt springa mer än 10 sekunder innan jag fick avbryta pga håll och typ andnöd hahaha. men jag tränade upp mig successivt och lärde mig att andas rätt. till slut klarade jag iaf av att jogga i 40 minuter. men sen flyttade jag och nu har jag inte joggat på ca ett år. :( det finns ingen härligare känsla än att jogga en runda i skogen eller liknande :D här ska det också bli träning efter förlossning, inte bara för att se bra ut utan för att jag vill ha en stark kropp som kan hålla ett tag till :) förhoppningsvis
  • elinnnnn

sweetlilly: jag är likadan. kroppen bara suger åt sig. det hjälper ju inte heller att jag älskar att fika och äta godis o liknande och typ är allergisk mot grönsaker :P nä men lite lättare har det ju blivit men det är en daglig kamp att inte bara stoppa i sig allt gott. fast mitt (nya) motto är: finns det inte hemma kan jag heller inte äta det.
    Det är bra :) fast synd om min man som inte riktigt behöver tänka på det och han äter helst något sött varje dag. vilket gör att vi oftast har något hemma, som jag oftast ändå äter upp :S men men

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-19 14:02:17 följande:
    sweetlilly: jag är likadan. kroppen bara suger åt sig. det hjälper ju inte heller att jag älskar att fika och äta godis o liknande och typ är allergisk mot grönsaker :P nä men lite lättare har det ju blivit men det är en daglig kamp att inte bara stoppa i sig allt gott. fast mitt (nya) motto är: finns det inte hemma kan jag heller inte äta det.Det är bra :) fast synd om min man som inte riktigt behöver tänka på det och han äter helst något sött varje dag. vilket gör att vi oftast har något hemma, som jag oftast ändå äter upp :S men men
    ok, nej jag har haft väldig disiplin och jag har innan graviditeten bara ätit sötsaker kanske varannan vecka eller så, nu blir dte en gång i veckan.
    Grönsaker äter jag halva tallriken till varje måltid.
    Min man tycker dte är bra att jag är så medveten, för han är lite fåfäng och vill hålla sig smal
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

den kära leken: ja jag längtar också efter en joggingrunda... jogga i öknen lockar inte så särskilt mycket ;) sen kan jag inte jogga nu heller eftersom bebis och min egen kropp säger : NEJ sluta skumpa. haha
    ja men jag mår alltid bäst när jag är igång. joggingen blir som ett lyckorus på något sätt. jag joggade varje dag då i våras och jag älskade det iallafall efteråt :D helt slut och varm och stolt över att jag klarade det :) tänk så lätt man kan bli lycklig, bara genom att jogga hahahha jaja billigt nöje iallafall :D

• elinnnnn

sweetlilly: disciplin är bra :) tyvärr har jag inte så mycket av det hahaha sen är jag ju hemma hela dagarna mestadels själv och då blir det att jag äter både det ena och det andra. mitt sug är så starkt så när vi har något hemma kan jag inte stå emot :( idag eftersom vi inte har något hemma så får jag nöja mig med tuggummi hehe. jag försöker också hålla mig till "riktig" mat, så ingen mcdonalds mat här inte, gillar i och för sig inte mcD smakar disktrasa typ, inget friterat överhuvudtaget. grönsaker borde jag bli bättre på att äta men ja det är lite upp och ner med det och så har det varit hela mitt liv typ. när jag bodde hemma så var det väldigt sällan vi fick grönsaker faktiskt. vart mest potatis, kött och sås hemma hos oss ;)

• mammailund85

Här är ännu ett joggingfreak, sprang typ dagligen när vi bodde i USA förra våren. Spelar basket vanligtvis också. Men nu går ju inget av det. Sprang till bussen häromdan typ 2 min och fick ont som satan i fogarna. Nu kan jag ju knappt gå promenader :/. Men jag vattengympar och simmar iaf några ggr i veckan. Fast jag gillar mina "gamla" motionsformer betydligt mer.

Jag vet inte heller vad jag väger eftersom jag inte har nån våg. Men jag väger mig ibland hos andra och det blir ju lite svårt att jämföra eftersom man väger lite olika på olika vågar. Men jag känner ju i kroppen att jag blivit större och tyvärr inte bara magen. Det är inget extremt ännu men jag vill gärna ha lite kontroll.  
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10