• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • mammailund85

elinnn jag vet att du skrivit det innan men visst skulle du komma hem till Sverige och föda? Ska ni flytta tillbaka sen? 

• elinnnnn

malten: ja jag ska komma hem till sverige snart och stannar väl ett halvår ungefär sen är det tillbaks till saudiarabien. ja om inte ett mirakel händer och maken min får ett välbetalt jobb i sverige under tiden :D

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Mandy86

Pregga: Hjärtljuden låg på 140 i minuten (eller hur man räknar?)

Menade även med mitt tidigare inlägg om ishockeyspelaren att min sambo önskade sig en liten pojke innan vi varit på könsultraljud men vi är så lyckliga över att vi ska få en flicka så det spelar ingen som helst roll. Men visst får man väl önska =)

• elinnnnn

mandy: grattis till flickan :) klart man kan önska jag vet att man i vilket fall som helst blir överlycklig vad det än är. jag förstår precis vad du menar. jag vet faktiskt inte vad jag vill ha :)spelar ingen roll faktiskt. vi har ju kollat men bebben har inte viljat visa, inte än iallafall. Jag är ju bara så nyfiken, i familjerna(både min och makens) spekuleras det hejvilt om vad det är därför skulle det vara kul att få veta själv och bara skratta åt deras spekulationer hehe

• den kära leken

Haha, både mamma och svärmor är övertygade om att det är en flicka i min mage. Jag och maken bara tittar på varandra när de börjat tjata. Jaja, låt de hålla på.

elinnnnn skrev 2010-04-19 15:13:42 följande:
    mandy: grattis till flickan :) klart man kan önska jag vet att man i vilket fall som helst blir överlycklig vad det än är. jag förstår precis vad du menar. jag vet faktiskt inte vad jag vill ha :)spelar ingen roll faktiskt. vi har ju kollat men bebben har inte viljat visa, inte än iallafall. Jag är ju bara så nyfiken, i familjerna(både min och makens) spekuleras det hejvilt om vad det är därför skulle det vara kul att få veta själv och bara skratta åt deras spekulationer hehe
  • elinnnnn

den kära leken: hahaha ja både svärmor och min mamma säger jag väntar en flicka. jag vet inte jag, har varken det ena eller det andra på känn. även om jag haft massa drömmar om att det är en flicka i min mage, men det beror nog mest på allt "tjat" om att det är en flicka hehe. Spännande :) Nu ska jag logga ut för min älskling är på väg hem, vi har inte setts på ett helt dygn , kan ni tänka er :P:P:P hahaha

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-04-19 14:52:23 följande:
    malten: ja jag ska komma hem till sverige snart och stannar väl ett halvår ungefär sen är det tillbaks till saudiarabien. ja om inte ett mirakel händer och maken min får ett välbetalt jobb i sverige under tiden :D
    okej det låter som en bra plan. Vad jobbar din man med? Vi ska ev. flytta utomlands ca ett halvår efter födseln, antagligen till irland. Det känns tryggt och kul att ha nära till fam just när barnet kommit.  Det handlar också om jobb för min mans del. Men sen tänkte vi isf komma hem till sommaren så kan jag jobba och min man vara föräldraledig. Men vi får väl se hur det blir. 
  • elinnnnn

malten: irland jasså minsann :) spännande. min mans jobbtitel är branch manager.... men jag hoppas han finner ett annat jobb, jag vill helst, allra helst flytta tillbaks till Sverige ännu mer nu när vi ska få barn eftersom jag känner mig väldigt inlåst här. jag kan klara av det själv men det är annat när barnet kommer. då hade det ju varit mysigt att kunna gå långpromenader med vagnen, gå till öppna förskolan, hälsa på min syster som också ha barn eller bara ta en runda hem till mina föräldrar osv, allt det där kan jag inte göra här...

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 14:21:12 följande:
    Här är ännu ett joggingfreak, sprang typ dagligen när vi bodde i USA förra våren. Spelar basket vanligtvis också. Men nu går ju inget av det. Sprang till bussen häromdan typ 2 min och fick ont som satan i fogarna. Nu kan jag ju knappt gå promenader :/. Men jag vattengympar och simmar iaf några ggr i veckan. Fast jag gillar mina "gamla" motionsformer betydligt mer. Jag vet inte heller vad jag väger eftersom jag inte har nån våg. Men jag väger mig ibland hos andra och det blir ju lite svårt att jämföra eftersom man väger lite olika på olika vågar. Men jag känner ju i kroppen att jag blivit större och tyvärr inte bara magen. Det är inget extremt ännu men jag vill gärna ha lite kontroll.  
    Hjälper vattengympa?? funderar ju på att börja på magplasket, men det e ju hutlöst dyrt ....men men jag tror det blir så ändå, haha
    Mandy86 skrev 2010-04-19 15:06:10 följande:
    Pregga: Hjärtljuden låg på 140 i minuten (eller hur man räknar?)Menade även med mitt tidigare inlägg om ishockeyspelaren att min sambo önskade sig en liten pojke innan vi varit på könsultraljud men vi är så lyckliga över att vi ska få en flicka så det spelar ingen som helst roll. Men visst får man väl önska =)
    Klart man får önska, bara att det ligger så långt ifrån en själv. För mig e det viktigaste en frisk liten bebis, å säkert för er åxå såklart....asså det här med hjärtljuden stämmer verkeligen inte, mina båda barn nu då har legat på samma slag i min, mellan 140/146....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-19 14:52:23 följande:
    elinnnn e din man svensk eller fr saudiarabien? med hans yrke så borde det finnas jobb även här...eller??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10