Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

De ska ju finnas för den lilla människan och hjälpa till inte motarbeta. Det är tråkigt att man måste vara stark och påstridig för att få ut några pengar.

Pregga skrev 2010-04-16 11:46:22 följande:
    idag ville Fk bråka med mig om pengar mm, men jag ringde en annan myndighet samt min psykolog, så va det löst! att dom orkar hålla på med oss vanliga små människor,piska oss som slavar...hua...tack å lov så löste det sig :)
  • den kära leken

Riktigt fina saker! Vad roligt att se vad andra köpt!

SweetLilly skrev 2010-04-16 12:27:51 följande:
    ah ja den står på min pres, men det är resanfram.blogspot.com
  • den kära leken

Vi köper spjälsäng imorgon. Kuddar täcken och påslakan har jag fått massor av syrrorna. Men spjälskydd måste vi ju handla med.

SweetLilly skrev 2010-04-16 12:40:02 följande:
    Ja jag är väldigt nöjd med inköpen faktiskt! Nu är det bara ikea kvar där blir det; Spjälsäng Täcke Kudde spälskydd Nåt till Påslakanset Sänghimmel Stol sen blir det säkert nåt smått mer
  • den kära leken

inte så farligt ännu men jag rapar mer och lite surare än vanligt. Men min man har problem med det ibland. Det verkar inte roligt.

Lysmasken skrev 2010-04-16 12:43:16 följande:
    Jäkla envisa halsbränna man har dagligen
  • den kära leken

God morgon alla! Hoppas ni haft en bra helg. Jag köpte superfin spjälsäng i lördags. 300 pix. Och då ingick superfräsch madrass också. Nypris 1600! Ett riktigt kap.

• den kära leken

Jag har fått massor av täcken och sängkläder av syrror och kompis. Ännu har det inte kostat oss så mycket att skaffa unge ;)

Min bästis jobbar som designer. Hon designar både damkläder och barnkläder men även barn grejer. Bla mobiler, så vi ska få en av henne. Hon gör otroligt snygga saker.

carohl skrev 2010-04-19 07:33:43 följande:
    Vad roligt. Vi har okså köpt sängen men måste köpa madrass och täcke till sängen + vagnen nu och spjälskyddet är kvar.  Musikmobil har vi sen är sänginköpen klara...
  • den kära leken

Sist vi var där så sa BM, "jaha jag vet inte riktigt vad vi ska göra, har ni några frågor?" Vi hade inga frågor. Sen krånglade datasystemet och det tog 30 min att boka en ny tid. Vi ska dit på måndag. Hoppas de har mer att komma med då. Annars undrar man ju.

Mandy86 skrev 2010-04-19 07:34:33 följande:
    Godmorgon! Då kör jag och sambon snart till barnmorskan för kontroll =) Vet inte riktigt vad man ska göra där idag, vi får väl se. Ny vecka idag! Tjoho
  • den kära leken

Nej ingenting. Sen hittade hon inte mappen om föräldrakursen vi ville gå så inte ens det fick vi reda på, Alltså när den går. Jag ska dit på nån rygginfo i em så jag ska fråga om föräldrakursen då.

Pregga skrev 2010-04-19 07:52:57 följande:
    öh, det lät ju lite underligt, mätte hon inte din livmoder eller nåt????
  • den kära leken

Ja alla gör som de vill. För mig är det en fördel om det är begagnat. Då är mycket av gifterna som finns i tygerna/plasterna redan urtvättade/urlakade och bäbisen slipper få i sig det. Sen tär det inte lika mycket på miljön som om alla skulle köpa nytt hela tiden. Så för mig är det både med omtanke på bäbisen och en livsstilsfråga. Men som sagt alla gör som de vill.

carohl skrev 2010-04-19 08:20:33 följande:
    Alla gör som de vill med begagnade grejer. Jag tycker att det är helt ok eller faktiskt en självklar grej att man kan ta emot saker av sina syskon som deras barn har haft då man vet hur det har använts och till vilka barn. Annars så är inte jag så mycket för begagnat inte när det gäller saker som kläder och sånt iaf. Mäbler och vagn går bra om allt är fräscht. Men det är ju bra att du har dina syskon! Skönt att inte behöva lägga ut en förmögenhet. Vi har hittills handlat för ca 7000-8000 kr och har några ex antal tusen kvar att handla för... Gungan jag pratade om förut har jag fått av syrran som hon har haft till sin dotter.
  • den kära leken

Så blev jag väckt i morse :) Haha, "Nu är det dags att vakna mamma" Ibland är det som om den tar spjärn med fötterna mot ena sidan av livmodern och trycker sig mot andra sidan. Då kan man känna den lilla kroppen där inne. Mys är det.

Pregga skrev 2010-04-19 08:18:30 följande:
    men gu va dåligt..... tänkte ta mig en sömn tur här nu, MEN lilleman protesterade hej vilt, så det slutade med att jag låg å asg, han sparkade så hårt så magen skakade, tills jag gick upp igen, han kör redan me mig :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10