Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

:) Håller på att skriva en inbjudan till en workshop angående hur vi ska jobba för att öka andelen cyklister i kommunen. Känner att jag är som en deg i huvudet och kan inte formulera mig. Annars hade jag tyckt att det vore riktigt intressant och inbjudan hade varit ute för längesen men nu sitter jag här och kommer ingen vart.

SweetLilly skrev 2010-04-21 09:01:42 följande:
    hihi, jo jag känner lika!
  • den kära leken

Min kära maken började nästa gråta för nån vecka sen. Han lagar alltid all mat i veckorna och så hjälps vi åt på helgen men då är det oftast jag som planerar vad vi ska göra och så blir det lite extra och lite nya recept. Men han blev så ledsen för vi hade inte lagat nåt roligt eller nytt på så länge nu. "När ska du bli ditt gamla du igen" snyftade han fram. Må tro jag smälte och tog tag i saken.

SweetLilly skrev 2010-04-21 09:19:47 följande:
    Nej jag är också likadan, känns som man har nån bommull elelr nåt i skallen, för det går inte att tänka riktigt klart.. Jag brukar ju baka och laga mycket mat, men jag har inte fantasi till nåt, fantasin är som bortblåst, hjärnan orkar liksom inte tänka så långt, hehe. Men det kanske hör till graviditeten, hoppas dte går över sen!!
  • den kära leken

Ja säg det. Inte för att jag skulle klara mig utan honom heller nu. Är helt beroende av honom på gott och ont.

Det var väldigt lugnt här inne idag!

SweetLilly skrev 2010-04-21 09:41:04 följande:
    hehe ja vad skulle de ta sig till utan oss
  • den kära leken

jag somnar som en stock men vaknar framåt 3-4tiden och har då svårt att somna om. Drömmer en hel del som jag inte riktigt vet om det är sant eller inte när jag vaknar sen

Ja det ser ut att bli fint till helgen med. Gött.

Ns mamma skrev 2010-04-21 10:24:34 följande:
    hej hej, här skiner solen, får så mycket energi av det! Har börjat sova oroligt på nätterna, men om jag inte minns helt fel så gjorde jag nog det när jag väntade sonen också..Mkt mardrömmar och så... Sover ni bra på nätterna?
  • den kära leken

Åhh vi kan byta! Du kan få sitta här på jobbet så kan jag gå hemma och greja. Har så mycket att göra hemma nu. Vårbruket kom ju så fort i år så man hinner inte med.

Ns mamma skrev 2010-04-21 10:34:56 följande:
    Det är ungefär så det är här också, somnar som en stock men vaknar efter ett par timmar och har svårt att somna om.. Jaså, ska det bli bra väder till helgen också..Härligt i så fall :) Usch, jag börjar bli så less på att vara hemma..Har kanske ett kortare vik på gång inom mitt utbildningsområde och det hade varit så gött att avsluta tiden innan förlossningen med det, så ni får hålla tummarna för mig! Då blir det kontorsjobb ist för vården så det funkar nog med ljumskbråcket..
  • den kära leken

med jag fattar inte varför människor håller på så! Värre än att ha ont är ju att ha ont och inget tror på en. Skit i dem! Ta nu hand om dig när du är sjukskriven.

tetta skrev 2010-04-21 10:38:07 följande:
    Super! Ska göra detta. Har varit hos läkaren och blev sjukskriven till juni. Känns sådär. Morsan tror det är latmasken som vanligt. När ska de tro på en att man har ont. Att nerven är i kläm. Rycker i ena benet, speciellt när man kör.fogarna har sitt eget liv. Har ont så man gråter..Simultant får man höra.. Tack för den televerket.
  • den kära leken

Nu längtar jag ännu mera hem ju. Fats han är väl ändå upptagen med jobb men att bara få vara nära.

SweetLilly skrev 2010-04-21 10:43:47 följande:
    nej så är det! Han är min guldklimp =P
  • den kära leken

Helt rätt! Vad ska du läsa för något?

tetta skrev 2010-04-21 10:47:53 följande:
    De ska alltid ha värre än en själv. Jag tänker inte nämna till dessa varför man är sjukskriven. Jag tänker nu njuta med en bra bok och mysa under filt och ta bort jobbiga tankar. Ingen ska någonsin sätta sig på mig. Speciellt när man är gravid. Har ju ett så bra humör nu.
  • den kära leken

Ja det är konstigt. alltid värst att vänta den sista tiden. De 5 minuterna i väntrummet innan man får komma in kan kännas som timmar ibland.

SweetLilly skrev 2010-04-21 10:47:32 följande:
    typiskt nu ringde de och sköt på tiden en halvtimma.. jag som var så inställd på att åka kl 13.. menmen, det är ju bara 30 min, men nu kändes det som de flyttade tiden flera dagar, haha! Nej nu ska jag nog ta mig nåt att äta!!
  • den kära leken

Vad roligt att sy doptavlor. Vilken teknik använder du?

tetta skrev 2010-04-21 10:53:19 följande:
    Har ju samlat isfolket böckerna så ska passa på att läsa alla dem. Sen  ska jag sy lite doptavlor till folk som har beställt.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10