Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

:) Vad underbart att ni hittat varandra! Ni verkar väldigt lyckliga ihop. Grattis.

Haha, läppglans. Jag har inte sminkat mig på flera år. Använder tvål, schampo, balsam, tandkräm och ibland deo och mjukgörande kräm. Åsså den där oljan att smörja magen med som jag fick av bästa kompisen. Den luktar dock lite för mycket parfym för min smak. Tycker inte om parfym.

carohl skrev 2010-04-14 10:48:11 följande:
    För mig är det inre allra viktigast såklart men det yttre är också viktigt för som du säger så ska man attraheras av varandra och det yttre spelar in en liten del i det då med. Båda han och jag är fåfänga och jag gillar det, älskar att klä' mig snyggt i höga skor tex (inte nu när jag är gravid såklart) och att ha goda parfymer och accessoarer är mycket viktigt för mig och väskor hahaha nä nu ska jag sluta då jag skulle kunna hålla på i en all evighet. Och denna tråd handlar ju bebisar och inte hår och fåfänga, men jag måste tillägga att min Christian Dior läppglans är ett måste!
  • den kära leken

min med, haha. Dessutom är han skäggig som en sjöbuse just nu. Ska frisera skägget lite till helgen.

SweetLilly skrev 2010-04-14 10:51:06 följande:
    Men fy!! Usch nej en man ska vara naturlig, min man är väldigt hårig, haha
  • den kära leken

Här är en bra tråd med många bra tips för oss som vill förbereda sig och få lite tips: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m51899020.html

Sweetlilly: vi får höra att vi är ett väldigt harmoniskt par men mycket kärlek och att vi ser så lyckliga ut. Sen ser jag ut som en skolförken och han som en sjöbuse så vi passar nog inte så bra ihop haha.

• den kära leken

Såg du förra avsnittet av vetenskapens värld. Mycket intressant. Handlar om hur vi genom vår livsstil påverkar vilka gener som uttrycks. Vi föds ju med en uppsättning gener men det är väldigt få av dem som egentligen uttrycks. Och vilka som uttrycks avgörs av vilken miljö vi vistas i och hur vår livsstil ser ut.

Pregga skrev 2010-04-14 11:00:51 följande:
    men vi skrev ju att den inre biten var viktig, jag tom sa att jag inte tyckte mitt x var snygg vid början. MEN det ligger i vår genetik att finna ngn vi tycker är attraktiv. Pga kvinnor väljer män med bra starka gener för att föda starka friska barn, jag gillar dyra parfymer å det doftar gott, ser inte mig själv som ytlig för det. Å som mitt x alltid sa-han vill inte ha hår i maten om du fattar ;) jag sa inte att ni inte kan vara ett snyggt par för det, din egen tolkning. utan jag sa-att vi får ofta höra att vi är ett snyggt par å matchar varandra rent utseende mässigt.
  • den kära leken

Vad var det för program? Vill gärna se. Kanske kommer du ihåg.

Jag kan inte heller nåt om shopping. Nödvändigt ont för min del :)

SweetLilly skrev 2010-04-14 11:05:26 följande:
    Jo men om man pratar  geniktik och  varför man väljer sin partner så handlar ju inte det om hårmängd och parfymlukt, om du hänger med..? det såg jag ett program om på tv, att den naturliga kroppslukten är den som gör att vi väljer "rätt" partner och gör att vi faller. När alla idag döljer sin naturliga doft med alla krämer och parfymer blir hjärnan lite "lurad". Det´ var faktiskt intresssant det programmet. För mig är shopping, dyra kläder och parfymer en helt okänd värld.
  • den kära leken

Men hej Elinnnn

Sovmorgon?

Som tur är fick jag en säck med kläder från min syrror så jag slipper shoppa. Men jag kan fortfarande ha vissa av mina gamla kläder men det börjar bli på håret nu. Rumpan har ju svullant lite med hehe

elinnnnn skrev 2010-04-14 11:06:00 följande:
    godmorgon alla goa glada tjejer! hoppas ni mår bra idag. på tal om SD så har jag också haft några styckna fast dem går över rättså snabbt igen om jag vilar. det är ju helt normalt med lite sd nu. en annan sak som jag har och faktiskt lider utav är att magen är väldigt låg och jag kan varken sitta eller ligga bekvämt. tror det är bäckenet som tänjs ut. känns som det iallafall.. typ som (huvud)ärk fast i bäckenet hahaha imorrn ska vi ut och shoppa lite. jag ska köpa nya mammabyxor och eventuellt en mammakjol för mamma jeansen jag köpte för ett par veckor sen passar inte längre. dem passar över magen men inte över bäckenet/höfterna. :(
  • den kära leken

Nej jag håller med dig pregga. Vi ska lägga ner denna diskussionen. Jag har läst alldeles för mycket, både på univeristet och av eget intresse om detta med gener, arv, det naturliga urvalet (som även gäller det sexuella urvalet) och genetik och har alldeles för mycket att säga om den saken för att vi ska ta det här. Vi släpper det!

För mig är det bara positiva känslor. Älskar det ämnen och kan prata länge om det!

Pregga skrev 2010-04-14 11:10:18 följande:
    Sweetlily samt kära leken. jag håller inte riktigt med er, då jag läst om att det ligger i kvinnans natur att finna den starka mannen med bra genetik. å det handlar inte bara om dofter utan om utseende! Å kallas jag då ytlig, ja men då e jag väl det =) jag skulle aldrig attraheras av en man som var skäggig, hårig osv. Vilket i sin tur bara e bra för er egenteligen, då får ni ju ha er man för er själva, för jag skulle inte titta åt han om han va hårig. Men som jag sa-vi är alla olika, å tur e väl det, tänk om alla skulle vilja ha min eller din man, hua jobbigt läge. jag älskar shopping å parfymer, det e skitkul å vara mån om sitt yttre enl mig :) Men nu släpper jag detta ämne då det verkar röra upp känslor :)
  • den kära leken

jajaja, ge oss listan!

SweetLilly skrev 2010-04-14 11:14:01 följande:
    Ja genetiken är ju viktig som jag skrev men långt tillbaka så ville vi kvinnor ha långa, grova män som kunde jaga och skydda oss Det här med att vi vill att de ska lukta calvinKlein och vara hårlösa det är en miljö och samhällsfråga. Greppar du? Ja vi släpper det där, vi är alla så olika och alltid kommer man ihop sigom nåt.. Jag ska ju till Ullared imorgon, ska jag skriva ut min handlingslista..?
  • den kära leken

Elinnn: Ja jag använder mest klänningar. Byxor är inte min grej. De byxor jag hade innan kommer jag inte i :)

• den kära leken

Sweetlilly: av allt det du skrev så är det enda jag tänker köpa, som jag inte redan har, babyskydd/bilbarnstol och örontermometer. Sen måste vi väl så småningom köpa en säng med. Annars får vi resten av snälla människor i vår omgivning. Jag är så lycklig för det. Kanske kanske blir det en runda till Gekås ändå om nån månad eller så. Tar ju 30 minuter dit. Finns en del annat vi behöver.

Tack för listan!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10