Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

ajaj för kramp. Sjukgymnasten igår sa att tyvärr finns det inte så mycket man kan göra för att förebygga krampen. Det är bara att vänta på att graviditeten ska "gå över" :)

puchelina88 skrev 2010-04-20 11:01:45 följande:
    hejsan tjejer hmm i natt fick ja kramper i vaderna igen aj aj aj !!! i dag ska man på möte hos arbetsförmedligen :( men dom kommer ju inte med nått en då!! sen blir det stan med min mamma ska se om ja hittar nått kul;) ha en bra dag tjejer!!
  • den kära leken

:) Haha. Vad rolig du är. Ja vi får hoppas 3 veckor går fort.

elinnnnn skrev 2010-04-20 11:09:58 följande:
    åh mitt inlägg försvann ut i rymden!!! jag som klagade lite :( haha ja men det är ju så att jag har ju hemorrojder, intressant va? och har haft det i typ 10 år men dem har bara gjort ont under graviditeten... Nu är det dags för smärtan! Inatt och natten till igår har jag vaknat flera ggr av smärtan :( Det hemska är att jag inte har någon salva att använda mot dem. Jag kan ju köpa från apoteket säger ni... Jo det skulle ju just vara snyggt: Älskling, kan du köra inom apoteket på väg hem och köpa lite hemorrojd salva? För det första vet han inte vad hemorrojder är, så då måste jag först förklara vad det är och erkänna att jag har det... Pinsaaaaaaaaaaaaaaaamt! Jag vill inte :( Kan 3 veckor passera fort fort fort så jag är hemma i sverige och kan inhandla min egen rumpsalva?
  • den kära leken

Det är alltid värt ett försök. Jag undrar vad min man kommer att få ut. Han är ju egen företagare. Vi ska dit på info om 3 veckor. Hoppas det klarnar lite då.

3000 blir ju lite svårt att klara sig och en bäbis på. Speciellt om man har en hyra att betala. Vi bor ju i hus och där blir kostnaderna lite mer i klump när nåt går sönder eller behöver renoveras.

Malten skrev 2010-04-20 11:38:25 följande:
    Hej! Nu har jag skickat världens längsta mail till FK om FP och HP. Det blev väldigt rörigt om TBC-risk, timanställning, sommarjobb och studier. Jag räknar med att få längsta FP men man kan ju alltid undersöka ifall det möjligen finns möjligheter till lite mer. Jobbar ju inte alls nu under april, maj heller och har bara ett halvt CSN så det är ju inte mkt att hurra för. Som tur är har jag ju en man som jobbar men hur tänker de med FP om det är en ensamstående kvinna? Som jag förstått det blir det typ 3000kr efter skatt (+barnbidrag då) och det är ju inte mkt att hänga i julgran...
  • den kära leken

Ja själva krampen tror de, forskarna/sjukvården, beror på obalans i saltbalansen i kroppen. Men det kan va väldigt svårt att hitta rätt balans själv och sjukgymnasten igår rådde till att inte mixtra själv. Men klart lite ramlösa kan man ju dricka :)

Pregga skrev 2010-04-20 11:41:30 följande:
    tror jag hörde att man ska dricka loka eller ramlösa som innehåller ngn salt...e visst bra emot kramper...sen om det funkar vet jag inte dock...
  • den kära leken

Jag har fått intyg och lämnat till FK.

Ja vi får hoppas du får mer än 180 kr/dag då om ni har sån hyra.

Ns mamma skrev 2010-04-20 11:55:11 följande:
    Hej, Nu är jag tillbaka från MVC. SF-mått 24 (precis på kurvan) och hjärtslagen låg på mellan 148-152/minut. Fick också mitt moderskapsintyg och ska posta det till fk idag, lika bra att ta tag i allt gällande föräldrapenning så fort som möjligt. Har ni andra fått era och skickat in? Ang. lägsta fp så är den väl 180kr/dag innan skatt? Det blir ju ca 5400kr innan skatt/månad. Hoppas verkligen att min SGI är skyddad från mitt förra jobb, blir inte lätt att klara sig annars, bara våran hyra är på nästan 8 600 kr/mån.
  • den kära leken

Har du haft besök ännu?

SweetLilly skrev 2010-04-20 12:41:42 följande:
    nepp det är 180kr/dagen. Det är just den stoora summan jag får
  • den kära leken

Vad annat finns det att göra?

SweetLilly skrev 2010-04-20 12:55:14 följande:
    nepp det var sagt strax efter 14... så jag väntar godtroget, hehe
  • den kära leken

Åhh vattenmelon. Vad gott det lät.

Det är alltid skönt med peppande prat.

tetta skrev 2010-04-20 13:11:46 följande:
    Nu har humöret kommit upp igen. Ätit vattenmelon som besatt. Kräftsjärtar och lakrits. Magen blir väl kass men vad gör det? Gott ialla fall. Nu är man taggad efter prat med fack och fk. Så nu kan arbetsgivaren ringa.
  • den kära leken

Hoppas hoppas att det inte ska va några problem.

Ns mamma skrev 2010-04-20 13:15:33 följande:
    Ja, alltså jag hade ju en bra lön innan jag sa upp mig och den är min nuvarande sgi men kan inte låta bli att oroa mig att ngt skall strula och att de sänker sgin..Den skall ju vara skyddad så länge man är anmäld till arbetsförmedlingen och sen tror jag att den skall vara skyddad 6 månader innan man är beräknad och isf är jag ju skyddad fr o m 31 januari.. Hyran är inte rolig men vi bor så bra man bara kan göra i hyresrätt och skulle inte hyran varit så hög hade jag nog kunnat tänka mig att bo här för alltid.. :)
  • den kära leken

Vilken förändring. Helomvändning.

SweetLilly skrev 2010-04-20 13:23:31 följande:
    woow säger jag bara!! Nu ringde FK! Jag hade fått en ny handläggare från igår, vilken nu ringde upp mig för att höra hur dte går och hur jag mår, och hon skulle betala ut resterande summa till dags dato! Sen behöver jag bara skicka in intyg från läkaren från 1maj då till BF, så ska det väl ordna sig!! TJOOOHOO!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10