Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Det kommer säkert en del när bäbisen är ute. Det är så olika det där. Jag har ju massa syrror som säger att de inte ska ha fler nu så de vill gärna bli av med sina saker och jag tar gärna emot. Så slipper jag trängas i affären eller ta en massa beslut om vad som ska köpas.

Glömde, vi ska köpa babylarm med. Dels är vi ute mycket i trädgården och om ungen sover inne då eller om den sover i trädgården och vi är inne. Känns som ett måste för oss. Det har de nog på Gekås med.

SweetLilly skrev 2010-04-14 11:43:37 följande:
    Ja vi har ju ingenting, och har inte hört att vi ska få nåt heller. Vi har fått lite kläder och en vagga det är allt.. Sen kan det säkert dyka upp nåt mer nån vill ge eller låna oss men vi har inte hört nåt än..
  • den kära leken

Whooho. Vecka 23! Fast det känns som om tiden kryper fram just nu.

Åsså hade jag glömt att stänga fönstret på kontoret igår när jag gick hem. Gissa om det var småkyligt här när jag kom för en stund sen. Hua.

• den kära leken

Vi ska på en infokväll hos FK. Jag försöker läsa på deras hemsida men blir bara mer och mer förvirrad. Har massa frågor redo som jag hoppas de kan besvara när vi ska dit.

Hoppas coachningen är bra och inte bara en massa blaj.

Lysmasken skrev 2010-04-15 07:44:49 följande:
    Morrn töser. Ska in till stan nu på morgonen, går på jobb choaching några dagar i veckan. Så 8,30-12. Men det gör inget för idag kl 13 ska jag till bm å lyssna på hjärtljud & mäta magen. Få moderskaps intyget som ska till fk, säkert stick i fingret oxå.
  • den kära leken

Pregga: Läste nånstans att föds ungen idag så har den 14% chans att överleva. Föds den om 1 vecka har den 44% chans. Den lägger på sig massa nu!

• den kära leken

Grattis till ny vecka! Jag tycker det går långsamt! Hoppas du får sova snart!

sofie och laura skrev 2010-04-15 09:20:46 följande:
    23+0 idag !! Graviditetsvecka 24 HERRE MIN JEAHHHH det går fort nu! Det e inte klokt, vad fort tiden rinner iväg för en! Inatt sov jag som en kratta kunde inte sova sömnproblemen är back again!
  • den kära leken

ja i är ganska många med samma BF, 18 aug! Skönt att du mår bra. Det gör jag med.

Kram till dig med.

tetta skrev 2010-04-15 09:59:00 följande:
    Grattis!! Går oxå in i v.23 idag. Fattar inte vart tiden tar vägen...Om 2v ska jag till mvc och kolla läget. Skicka papper till fk(förseningskassan). Det enda positiva i det är att de har kollat och räknat upp min SGI så jippi! Har varit nu på en skön promenix i det fina vädret..Skönt att inte ha ont någonstans som man hade med de andra två. Då gick man med kryckor hela grav. Kram på er!!
  • den kära leken

Bra tips Elinnnn. Tack!

elinnnnn skrev 2010-04-15 10:48:20 följande:
    på hemvägen från BB kommer jag ta på mig min mammakjol som jag ännu inte inhandlat hehe. för det första kommer jag/vi antagligen ha en stor binda/blöja på mig som kommer synas om jag har byxor på mig. sen är inte  byxor det första jag vill ta på mig när jag fött. sen ska man inte ha så tajt över magen heller för det brukar förlänga läktiden. så jag vet precis vad jag ska ha på mig :D sen beror det kanske på lite hur länge man tänker stanna på BB. jag vill stanna så lite som möjligt. om möjligt åker jag gärna hem redan efter dem obligatoriska 6 timmarna. ha det så kul på shoppingen förresten :D
  • den kära leken

Haha, ja de är snygga. Men man kanske inte bryr sig så mycket om snygg då? Eller man sak ju sitta och titta på korten sen. Fast trosorna lär knappast synas då. Haha. Ja mammatrosor lär det bli.

elinnnnn skrev 2010-04-15 11:36:25 följande:
    den kära leken skrev 2010-04-15 11:11:44 följande: så lite så :) borde ju inte vara nåt problem för dig som avskyr byxor ;);) förresten så ska jag även ha rena mammatrosor med mig. som sagt för jag vill inte ha mina vanliga trosor som kommer klämma åt. eller så åker jag helt enkelt hem i BBs snygga nättrosorna hahaha
  • den kära leken

Jag kommer inte att sola. Det gör jag iof inte i vanliga fall heller. Tycker inte om att ligga i solen. Men däremot älskar jag att vara ute så sol får jag ju på mig ändå. Bada kommer jag att göra.

Malten: Vad roligt med kollo! Vad jobbar du med? Vad pluggar du till?

• den kära leken

Jag känner också av min väldigt oregelbundet. Vissa dagar är det full far där inne, andra är det kolugnt. Du behöver inte vara orolig. Det är väl först när det gått ett par dar och du inte känt nåt som du ska ringa BM.

Malten skrev 2010-04-15 12:35:07 följande:
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10