• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:30:58 följande:
    ok, ja jag vill ju gå för dom som e gravida...ska visst vara jätteskönt :) ok, gu va skönt....då e jag inte ensam om detta, det släpper rätt fort å gör inte ont på ngt vis....pratade med en HELT OPEDAGOGISK bm nu på östra.....hon sa-men sluta plocka upp saker, det får ligga om du får sd...?? öv va? jag måste ju böja mig å ta upp kastruller å laga mat, plocka upp saker som hamnar på golvet...min syster säjer det nu i tel att den Bm, måste ju vara helt störd, jag hade Sd hela tiden fast jag sov eller satt stilla...FULLT normalt.....jag minns ju inte så mkt fr lillans...mer än foglossningh å kräkningar...
    Jo men det är väl bara att ligga i sängen hela dagen, allt sköter väl sig självt??..man undrar ju varför vissa jobbar med människor egentligen...
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:35:26 följande:
    hahahahah instämmer helt å hållet :)Ngn mer som får ilningar i muttan ibland??
    Nja, denna gången har jag ju sån jädra värk i ljumsken och högersidan av muttan så inget annat märks typ men jag minns att jag hade ilningar under förra gravven speciellt mot slutet..
  • Ns mamma

Nu har pysen i magen fullt upp med jympa, magen studsar och kisseblåsan får sig en kick då och då :)

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-19 21:48:37 följande:
    Jo men det är väl bara att ligga i sängen hela dagen, allt sköter väl sig självt??..man undrar ju varför vissa jobbar med människor egentligen...
    jo men eller hur, det va ju inte direkt ett lugnande svar.....suck..hon tyckte att städning osv skulle få vänta...öh...det e flera månader kvar ju, hur skulle inte det se ut...asså kvinnor jobbar ju, jag gör inte ens det nu..
    Ns mamma skrev 2010-04-19 21:51:11 följande:
    Nja, denna gången har jag ju sån jädra värk i ljumsken och högersidan av muttan så inget annat märks typ men jag minns att jag hade ilningar under förra gravven speciellt mot slutet..
    jo jag får åxå ont i ljumskarna när jag gått lite för mkt, ilningar i muttan hade jag med lillan med....frågade en Bm på mvc vad det var.å hon sa att det va många gravida som tar upp just detta, å att det beror på att livmodertappen mjukas upp, å nerver kan komma i kläm...
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-04-19 20:54:18 följande:
     .Min navel har ploppat ut helt nu, ser skitkul ut..Någon annans som gjort det än?
    Nepp min ser ut som vanligt!
    Har varit så svullen i magen idag, spänd och öm..inte skönt, hoppas det ger sig under natten..
    Lilla pyret väntas 100806
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:56:04 följande:
    jo men eller hur, det va ju inte direkt ett lugnande svar.....suck..hon tyckte att städning osv skulle få vänta...öh...det e flera månader kvar ju, hur skulle inte det se ut...asså kvinnor jobbar ju, jag gör inte ens det nu.. jo jag får åxå ont i ljumskarna när jag gått lite för mkt, ilningar i muttan hade jag med lillan med....frågade en Bm på mvc vad det var.å hon sa att det va många gravida som tar upp just detta, å att det beror på att livmodertappen mjukas upp, å nerver kan komma i kläm...
    aha, men det måste ju vara positivt att livmodertappen mjukas upp?..

Men vaddå, städar du mer än 1 gång per år? Själv har jag nu fått redogöra för fk varför jag ej klarar av att jobba inom äldreomsorgen med mitt ljumskbråck som är större än ett ägg (och det förvärras om man står upp länge, lyfter tungt osv och det är ju typ det enda man gör på det jobbet), nä fy fan vad jag är trött på myndigheter och personer som arbetar där som saknar empati och förståelse..
  • Ns mamma

Förresten är det ngn annan som har fått "torrfläckar" under graviditeten? Jag har några stora röda på ryggen som kliar något enormt, blir tokig..
    Får väl fråga bm om det är vanligt i morgon.. ska bli kul att äntligen börja mäta sf-mått och få lyssna på lillprinsens hjärta!

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-19 21:53:25 följande:
    Nu har pysen i magen fullt upp med jympa, magen studsar och kisseblåsan får sig en kick då och då :)
    haha va mys det e när dom får sig ett spel därinne, en sådan skön bekräftelse :) å va det gäller kissebölåsan så kpänner jag väl igen det där....haha

Min navel e helt platt, men den putar inte ut å gjorde inte med lillan heller..
    Ns mamma skrev 2010-04-19 22:03:46 följande:
    aha, men det måste ju vara positivt att livmodertappen mjukas upp?..Men vaddå, städar du mer än 1 gång per år? Själv har jag nu fått redogöra för fk varför jag ej klarar av att jobba inom äldreomsorgen med mitt ljumskbråck som är större än ett ägg (och det förvärras om man står upp länge, lyfter tungt osv och det är ju typ det enda man gör på det jobbet), nä fy fan vad jag är trött på myndigheter och personer som arbetar där som saknar empati och förståelse..
    haha ja asså livmodertappen ska ju succesivt mjukas upp inför en förlossning, den e ju rätt så hård annars, som jag förstod det. men jag har ringt dom å dom ska ringa upp imon bitti, ska be om en tid till min Bm, å samtidigt höra igen om detta fenomen, så jag inte missuppfattat ngt, men hon sa att det var fullt normalt å att just den frågan va mest vanlig. haha jaa jag plockar ju lite varje dag, å diskar med...hua....lagar tom mat varje dag ju..jag e med less på myndighets personer som helt saknar empati.
    Ns mamma skrev 2010-04-19 22:21:58 följande:
    Förresten är det ngn annan som har fått "torrfläckar" under graviditeten? Jag har några stora röda på ryggen som kliar något enormt, blir tokig..Får väl fråga bm om det är vanligt i morgon.. ska bli kul att äntligen börja mäta sf-mått och få lyssna på lillprinsens hjärta!
    Va mys å gå till Bm imon, ska be om en ny tid innan min utsatta som är den 6 maj...ska fråga lite om ilningarna i muttan igen då det var en annan Bm än min egen som förklarade sist. sen ska jag ta upp detta med sd, men hon puckot jag pratade med för en stund sen sa en sak som hon har rätt i, just i denna v så växer lilleman mkt, mkt å klart att kroppen reagerar. hon sa att den förbereder sig. kunde hon inte bara stannat vid det, å inte sagt resten som-men måste du städa då? låt det vara, öh...jag stor städar inte varje dag..däremot så plockar jag, asså jag sa det att min dotter har en tendens att slänga jackan där hon står, å hon svarade-ja då e ditt problem inte dina sd utan att din tös ska lära sig å plocka upp efter sig. Asså jag vet inte hur jag hade klarat mig om det INTE var för just min underbara dotter, som hon hjälper till....jisses, jag får ju bromsa henne....lilla stumpan..{#lang_emotions_heart}
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 22:31:55 följande:
    haha va mys det e när dom får sig ett spel därinne, en sådan skön bekräftelse :) å va det gäller kissebölåsan så kpänner jag väl igen det där....hahaMin navel e helt platt, men den putar inte ut å gjorde inte med lillan heller.. haha ja asså livmodertappen ska ju succesivt mjukas upp inför en förlossning, den e ju rätt så hård annars, som jag förstod det. men jag har ringt dom å dom ska ringa upp imon bitti, ska be om en tid till min Bm, å samtidigt höra igen om detta fenomen, så jag inte missuppfattat ngt, men hon sa att det var fullt normalt å att just den frågan va mest vanlig. haha jaa jag plockar ju lite varje dag, å diskar med...hua....lagar tom mat varje dag ju..jag e med less på myndighets personer som helt saknar empati. Va mys å gå till Bm imon, ska be om en ny tid innan min utsatta som är den 6 maj...ska fråga lite om ilningarna i muttan igen då det var en annan Bm än min egen som förklarade sist. sen ska jag ta upp detta med sd, men hon puckot jag pratade med för en stund sen sa en sak som hon har rätt i, just i denna v så växer lilleman mkt, mkt å klart att kroppen reagerar. hon sa att den förbereder sig. kunde hon inte bara stannat vid det, å inte sagt resten som-men måste du städa då? låt det vara, öh...jag stor städar inte varje dag..däremot så plockar jag, asså jag sa det att min dotter har en tendens att slänga jackan där hon står, å hon svarade-ja då e ditt problem inte dina sd utan att din tös ska lära sig å plocka upp efter sig. Asså jag vet inte hur jag hade klarat mig om det INTE var för just min underbara dotter, som hon hjälper till....jisses, jag får ju bromsa henne....lilla stumpan..
    Vilken attityd den bm hade då..skit i henne..

Tycker din dotter att det skall bli kul att bli storasyster?
    Tror sonen börjar förstå lite mer vad det kommer innebära nu och känner sig stolt som ska visa lillebror hur man gör och hjälpa till att sköta honom osv (han är 3,5 år nu)..Min söta prins :)
  • Ns mamma

Ska logga av nu, datorn är brännhet men vi hörs imorgon..

God natt!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10