Ns mamma skrev 2010-04-19 21:53:25 följande:
Nu har pysen i magen fullt upp med jympa, magen studsar och kisseblåsan får sig en kick då och då :)
haha va mys det e när dom får sig ett spel därinne, en sådan skön bekräftelse :) å va det gäller kissebölåsan så kpänner jag väl igen det där....haha
Min navel e helt platt, men den putar inte ut å gjorde inte med lillan heller..
Ns mamma skrev 2010-04-19 22:03:46 följande:
aha, men det måste ju vara positivt att livmodertappen mjukas upp?..Men vaddå, städar du mer än 1 gång per år? Själv har jag nu fått redogöra för fk varför jag ej klarar av att jobba inom äldreomsorgen med mitt ljumskbråck som är större än ett ägg (och det förvärras om man står upp länge, lyfter tungt osv och det är ju typ det enda man gör på det jobbet), nä fy fan vad jag är trött på myndigheter och personer som arbetar där som saknar empati och förståelse..
haha ja asså livmodertappen ska ju succesivt mjukas upp inför en förlossning, den e ju rätt så hård annars, som jag förstod det. men jag har ringt dom å dom ska ringa upp imon bitti, ska be om en tid till min Bm, å samtidigt höra igen om detta fenomen, så jag inte missuppfattat ngt, men hon sa att det var fullt normalt å att just den frågan va mest vanlig. haha jaa jag plockar ju lite varje dag, å diskar med...hua....lagar tom mat varje dag ju..jag e med less på myndighets personer som helt saknar empati.
Ns mamma skrev 2010-04-19 22:21:58 följande:
Förresten är det ngn annan som har fått "torrfläckar" under graviditeten? Jag har några stora röda på ryggen som kliar något enormt, blir tokig..Får väl fråga bm om det är vanligt i morgon.. ska bli kul att äntligen börja mäta sf-mått och få lyssna på lillprinsens hjärta!
Va mys å gå till Bm imon, ska be om en ny tid innan min utsatta som är den 6 maj...ska fråga lite om ilningarna i muttan igen då det var en annan Bm än min egen som förklarade sist. sen ska jag ta upp detta med sd, men hon puckot jag pratade med för en stund sen sa en sak som hon har rätt i, just i denna v så växer lilleman mkt, mkt å klart att kroppen reagerar. hon sa att den förbereder sig. kunde hon inte bara stannat vid det, å inte sagt resten som-men måste du städa då? låt det vara, öh...jag stor städar inte varje dag..däremot så plockar jag, asså jag sa det att min dotter har en tendens att slänga jackan där hon står, å hon svarade-ja då e ditt problem inte dina sd utan att din tös ska lära sig å plocka upp efter sig. Asså jag vet inte hur jag hade klarat mig om det INTE var för just min underbara dotter, som hon hjälper till....jisses, jag får ju bromsa henne....lilla stumpan..