• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-04-19 19:57:42 följande:
    SweetLilly: Vad gör du för att underlätta eller minska smärtan?har ett 8-16 jobb i butik/lager i danmark  var jag står och går och bygger om och lyfter hela dagarna =)så alla tips är välkomna
    oj, nej jag gör inget alls faktiskt, jag står ut! Har jag riktigt ont så att jag inte kan sova så blir det en panodil. Men jag försökter att sitta bra när jag sitter och se till att vila ryggen ibland. Sen att göra ryggövningar som stärker just de musklerna i ländryggen ska ydligen hjälpa, jag är lite dålig på det...{#lang_emotions_embarassed}
    Lilla pyret väntas 100806
  • barnlängtan 09
    Pregga skrev 2010-04-19 20:16:23 följande:
    jo det e fruktansvärt att ge sig på ett försvarslöst litet djur......hon menade på att han hade 4 stora jätte tänder...jaa va säjer man, hon sa det-jag måste ju försvara mig emot hans ständiga skrik..... som du säjer, vissa e ju bara onda....
    Tog så illa vid mig när jag läste om dom stackars kaninerna i veckan i tidningarna, och så detta, det är sjukt.
    Ville bara skriva av mig. 
  • Ns mamma

Hej alla!

Pregga: läste vad din väninna gjort, fattar ärligt inte hur man är funtad för att klara av att göra något sådant..Finns ju inget försvar för det..

Min navel har ploppat ut helt nu, ser skitkul ut..Någon annans som gjort det än?

• Bubbis10
    barnlängtan 09 skrev 2010-04-19 20:19:55 följande:
    Tog så illa vid mig när jag läste om dom stackars kaninerna i veckan i tidningarna, och så detta, det är sjukt. Ville bara skriva av mig. 
    jag såg en tråd om det här på Fl men valde att inte läsa om det, skulle antagligen spy rakt ut...sånt här får mig å må skitdåligt....
    Ns mamma skrev 2010-04-19 20:54:18 följande:
    Hej alla!Pregga: läste vad din väninna gjort, fattar ärligt inte hur man är funtad för att klara av att göra något sådant..Finns ju inget försvar för det..Min navel har ploppat ut helt nu, ser skitkul ut..Någon annans som gjort det än?
    ja jag kan inte sj förstå det, hur har man hjärta lixom...?
    Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till henne nu....

asså nu ilar det rakt upp i MUTTAN!!!! AJAJAJ
  • Bubbis10

så fort jag böjer mig ner å plockar upp lillans jacka som hon slänger på golvet där hon står, så får jag små sd...min bam säjer att det e mer vanligt å få sd än inte så jag får la lite på henne.....men ska man inte kunna röra sig....jo jag tjatar att hon ska ta upp efter sig-hela tiden.....suck

• mammailund85

Hej på er!

Pregga- du fråga om vattengympa hjälper. Jag vet inte det, men det känns skönt och ska ju vara skonsamt. Jag går dock inte på vattengympa särskilt för gravida. 
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:03:56 följande:
    så fort jag böjer mig ner å plockar upp lillans jacka som hon slänger på golvet där hon står, så får jag små sd...min bam säjer att det e mer vanligt å få sd än inte så jag får la lite på henne.....men ska man inte kunna röra sig....jo jag tjatar att hon ska ta upp efter sig-hela tiden.....suck
    Jag får typ sd så fort jag anstränger mig..Men så länge de inte gör ont så...
  • Ns mamma

Sitter och tittar på Hollywoodfruarna och kan inte låta bli o tänka att varför gifte jag mig inte rikt, vad enkelt livet hade varit då :D
    Då hade man sluppit all skit med Fk m.m. Och jag älskar shopping och att resa osv så för min del förenklar faktiskt pengar livet..hahaha

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-19 21:06:08 följande:
    Hej på er! Pregga- du fråga om vattengympa hjälper. Jag vet inte det, men det känns skönt och ska ju vara skonsamt. Jag går dock inte på vattengympa särskilt för gravida. 
    ok, ja jag vill ju gå för dom som e gravida...ska visst vara jätteskönt :)
    Ns mamma skrev 2010-04-19 21:26:03 följande:
    Jag får typ sd så fort jag anstränger mig..Men så länge de inte gör ont så...
    ok, gu va skönt....då e jag inte ensam om detta, det släpper rätt fort å gör inte ont på ngt vis....pratade med en HELT OPEDAGOGISK bm nu på östra.....hon sa-men sluta plocka upp saker, det får ligga om du får sd...?? öv va? jag måste ju böja mig å ta upp kastruller å laga mat, plocka upp saker som hamnar på golvet...min syster säjer det nu i tel att den Bm, måste ju vara helt störd, jag hade Sd hela tiden fast jag sov eller satt stilla...FULLT normalt.....jag minns ju inte så mkt fr lillans...mer än foglossningh å kräkningar...
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-19 21:29:08 följande:
    Sitter och tittar på Hollywoodfruarna och kan inte låta bli o tänka att varför gifte jag mig inte rikt, vad enkelt livet hade varit då :DDå hade man sluppit all skit med Fk m.m. Och jag älskar shopping och att resa osv så för min del förenklar faktiskt pengar livet..hahaha
    hahahahah instämmer helt å hållet :)

Ngn mer som får ilningar i muttan ibland??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10