• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-02-25 13:07:43 följande:
    äsch, säg inget till honom!! =0)  
    haha nje nej jag säjer inte ett ord till det aset, vill inte veta av han! jag har svarat i den andra tråden nu gumman....
    sofie och laura skrev 2010-02-25 13:20:41 följande:
    samma här... Mina tänder är så dåliga har fått ryka ut då vissa inte gått och räddatv=( men men vi får vänta tills ungarna e ute så man får gå till tandläkaren och bli ännu fattigare=)
    Ok, då e jag inte ensam. Pratade med giftinformations centralen nu å det var absolut inget att oroa sig för, amalgan smälter inte utan kommer ut den naturliga vägen! Jo mina tänder rök med min dotter med....jaa å dyrt e det ju, suck...
    den kära leken skrev 2010-02-25 13:25:42 följande:
    Men vad beror det på det där med tänderna? Själv blöder jag i tandköttet som aldrig förr.
    Jag blöder åxå, asså du ger så mkt till liten att din egen kropp blir svagare på flera sätt än ett....hua....har lite molvärk nu efter att ha  spungit som en galen på stan...har köpt mina första mamma byxor, hehe
    carohl skrev 2010-02-25 17:06:51 följande:
    Fyfan vad jag är slut nu! Igår jobbade jag ju ett dygnspass utan att jag ens hade haft det i tankarna och idag efter att ha jobbat 24 tim och 15 min så var jag tvungen att gå på utbildning i några timmar i en mrök lokal. Jag är slut som artist nu!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gumman, jag ringer dig nu, natta e med madde å handlar för mig, hehe gu va bra vänner man har asså...lyckos mig säjer jag....fick skriva en lista så går väninnan å handlar för mig....jag e helt slut...pözz
  • carohl
    Pregga skrev 2010-02-25 17:14:11 följande:
    har köpt mina första mamma byxor, hehe Gumman, jag ringer dig nu, natta e med madde å handlar för mig, hehe gu va bra vänner man har asså...lyckos mig säjer jag....fick skriva en lista så går väninnan å handlar för mig....jag e helt slut...pözz
    Nice! Jag vil med ut och shoppa!! Jag kan gö det imorgon kanske {#lang_emotions_smile}

Gör det! Ring!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • briogirl
    Pregga skrev 2010-02-25 12:30:43 följande:
    haha jo det e ju hutlöst dyrt, sen ska man ju helst undvika tandläkaren som gravid...så så länge jag inte har ont av det så får det vänta lite,..har dock en liten vass kant nu, suck....men det va likadant när jag väntade lillan.....
    klart du kan gå till tandläkaren! du ska ju inte bli nersövd kanske, men ibland kan sånt behövs också, och då finns det alternativ.
    tänderna kan desutom blir jättedåliga när man är gravid, så känner man att något är fel ska man kolla upp såkalrt!!
  • t0va
    briogirl skrev 2010-02-25 18:40:12 följande:
    klart du kan gå till tandläkaren! du ska ju inte bli nersövd kanske, men ibland kan sånt behövs också, och då finns det alternativ. tänderna kan desutom blir jättedåliga när man är gravid, så känner man att något är fel ska man kolla upp såkalrt!!
    ja och går man med en trasig tand så kan den ge upphov till infektion även om det inte gör ont. Det är därför tandvården är lite hispiga om man har infektioner i tänderna för blodet därifrån har förbindelse med hjärnan så man kan få infektioner som sprider sig. 
    Så bättre att kolla upp det innan det blir värre. Det är inte farligt med bedövning när man är gravid, säg till bara så vet de vad man kan använda. Röntgen är också helt ok för röntgen är på en sån liten yta inte som när man röntgar lungorna eller ett ben. 
    Har pratat med sambons tandläkare om det, han har fobi så han går där lite då och då och hans tandläkare jobbar på sjukhuset och har en massa utbildningar. 
    Jag ska till tandhygeinisten om någon vecka, för att rensa tandsten och förhoppningsvis få minskad blödning, blöder också jättelätt nu, och det är inte bra. Endel infektioner kan man bära på utan problem men som för mig som redan har en sjukdom så kan det bli lite förmycket för kroppen. Så därför är det superviktigt att tänderna är så bra som de kan bli. 
  • briogirl
    t0va skrev 2010-02-25 19:02:13 följande:
    ja, fy och det gör ju så ont med tänderna också! har opererat ut åtskilliga visdomständer. fick 40 graders feber på grund av infektion i en av dem.
    rensa tandsten tycker jag är lite obehagligt, även om det inte gör ont. du är inte tandläkarrädd?
  • Bubbis10

Har pratat med carohl nu som har bitit av en tand, å hennes tandläkare sa att det kan vänta å det e inte ngt farligt med det.
    men jag har ringt akuten samt sjukvårdsupplysningen å dom sa samma sak.
    Sen när jag gick med lillan så lossade hela innehållet av min tand lagning av amalgan, så jag hade ett hål rakt ner i käken, å gick med detta hela graviditeten...
    å det var ingen fara alls. Så jag väntar....

• Bubbis10

Jag tycker inte om att gå till tandläkaren, spiciellt inte eftr att asen spräckte min käke å jag kräktes av smärta i 3 dar...fick gå dit dagligen å få bedövning. Men som sagt, så länge det bara e en liten flisa som e av så bryr jag mig inte just nu {#lang_emotions_smile}

• t0va
    briogirl skrev 2010-02-25 19:05:11 följande:
    ja, fy och det gör ju så ont med tänderna också! har opererat ut åtskilliga visdomständer. fick 40 graders feber på grund av infektion i en av dem. rensa tandsten tycker jag är lite obehagligt, även om det inte gör ont. du är inte tandläkarrädd?
    nej jag är tvärt om, jag kan somna hos tandläkaren :D Fast jag har haft bra upplevelser som liten, min fasters vän var min tandläkare och jag klippte mig hos henne också. Så det var en person jag kunde lita på. 
    Jo mina visdomständer har bråkat också, över en natt så sa det pang med massa feber och fruktansvärd smärta. Vi var hos mina föräldrar också och skulle åka hem dagen efter. Så den gången fick jag ett sovapiller av min far, han tyckte så synd om mig som inte kunde sova. "ta 2 de är så milda" sa han... så desperat som jag var så tog jag 2. Satte mig vid datorn och pratade med mina vänner för att vänta på att skiten skulle kicka in, hanen var hos en vän den natten så jag var själv. 
    I efterhand så när jag läst vad jag har skrivit så förstår jag att mina vänner blev oroliga. I en timme hade jag hållt på att skriva en massa konstiga bokstäver och "nu ser jag rosa elefanter flyga runt i rummet" och "det är apelsiner på tangenterna" Jag blev stenhög... 
    Fast sen sov jag skönt och mådde ok dagen efter så vi kunde åka hem och träffa tandläkaren hemma. 
    Så vi brukar skämta här hemma om att maninte ska ta emot piller från "gubbar" ;) 
  • briogirl
    Pregga skrev 2010-02-25 19:06:43 följande:
    Har pratat med carohl nu som har bitit av en tand, å hennes tandläkare sa att det kan vänta å det e inte ngt farligt med det. men jag har ringt akuten samt sjukvårdsupplysningen å dom sa samma sak. Sen när jag gick med lillan så lossade hela innehållet av min tand lagning av amalgan, så jag hade ett hål rakt ner i käken, å gick med detta hela graviditeten... å det var ingen fara alls. Så jag väntar....
    jag skulle inte vänta, farligt att få infektion. kanske man inte får av att bita av en liten flisa av en tand, men jag skulle ändå kolla upp det. den kan bli vass, ge sår i munnen, och det i sin tur kan ge infektion.
    du måste ringa sjukvårdsupplysningen en del?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10