• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • briogirl
    t0va skrev 2010-02-25 19:11:37 följande:
    haha, men herregud!
    är inte heller rädd för tandläkaren, och då brukar dom ändå göra en rejält illa alltså, haha. tur att man har har högkostnadsskydd där, betalar bara 100 kr oavsett vad det gäller =)
  • Bubbis10

haha mina visdomständer håller sig väck, tack å lov...(tar i trä här)

• t0va
    briogirl skrev 2010-02-25 19:24:39 följande:
    haha, men herregud! är inte heller rädd för tandläkaren, och då brukar dom ändå göra en rejält illa alltså, haha. tur att man har har högkostnadsskydd där, betalar bara 100 kr oavsett vad det gäller =)
    aha, jag har ju soc som betalar just nu. Är nog enda "fördelen" att gå på soc, men det lär bli högkostnadsskydd snart, har inte orkat bråka om det bara. 
    Nu hoppas jag att mina 2 visdomständer som är kvar håller sig lugna och fina. 
  • Bubbis10
    briogirl skrev 2010-02-25 19:23:14 följande:
    jag skulle inte vänta, farligt att få infektion. kanske man inte får av att bita av en liten flisa av en tand, men jag skulle ändå kolla upp det. den kan bli vass, ge sår i munnen, och det i sin tur kan ge infektion. du måste ringa sjukvårdsupplysningen en del?
    haha men så vass e den inte att det stör mig, å som sagt jag gick i ca 8 månader med ett hål ner i käken utan ngn fyllning när jag väntade dottern. så jag känner mig rätt lugn för det.
    Om jag ringer mkt till sjukvårdsupplysningen?? hahahhaha
    asg, jag lär snart få direktlinje...dom svarar la snart-nej Samantha, det är ingen fara...hahaahahhahah
  • Bubbis10

Nu har jag bestämt mig för att inte vara orolig, utan ska försöka njuta av min graviditet :)

• Bubbis10

Vilka ostar e ok?
    Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..

• t0va
    Pregga skrev 2010-02-25 20:04:52 följande:
    Vilka ostar e ok? Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..
    "Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta." 

Så det är väl bara att läsa på förpackningen, äter inte ost alls själv så jag har inte koll på vad som är vad. 
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-02-25 20:11:10 följande:
    Ok,tack för ditt svar, ja jag smälter ju osten i micron, men ska till mvc imon å ta upp det då med :)
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-02-25 12:30:43 följande:
    haha jo det e ju hutlöst dyrt, sen ska man ju helst undvika tandläkaren som gravid...så så länge jag inte har ont av det så får det vänta lite,..har dock en liten vass kant nu, suck....men det va likadant när jag väntade lillan.....
    Tandläkaren i sig behöver man väl inte undvika? Jag var där för nån månad sen och lagade ett hål. Den enda skillnaden var att jag inte gjorde nån röntgen. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-02-25 20:04:52 följande:
    Vilka ostar e ok? Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..
    Sånna vanliga hårdostar som du räknar upp är ingen fara alls. Det man ska undvika är ex mögelost och brie. Om osten är smält så att det bubblar kan du dessutom äta alla ostar! 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10