• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Line80

hej får jag oxå sälla mej till gänget?
    tredje barnet på väg i augusti, RUL 1 april då får vi veta datum.
    Är i v.15 nu å fick panik shoppa nya byxor igår efter jobbet. Magen bara poffade fram!

Mamma till Nicole 2002 & Colin 2005 & BF aug 2010
  • den kära leken

Vad tråkigt att ni bråka men ni verkar ju ändå lösa det eller? För att inte atla om bråket med fritids/skolan. Vad trött man blir. Varför kan inte folk bara vara ärliga och prata med den det berör?

Hoppas att allt löser sig för er!

the jeryds skrev 2010-02-26 13:36:48 följande:
    hej allesammans, här hemma är det fullt upp. Bråkar med skolan där det verkar gå snack bakom min rygg om mina barn, så det blev ett långt samtal till rektorn igår, och det är inte slut än. Sen vände sig jag o Mannen emot varann också så här har det vart fullt med diskussioner i tre dar nu, känner mig arg sårbar o ensam just nu. Han påstår nu att han ska skärpa sig o va lite mer ödmjuk men det är tyvärr  inte första ggn det löftet flyger ur mun på den. Jobbigt att ha ett handikapp som inte syns utåt och behöva slåss för sina rättigheter eller förståelse i vissa sammanhang! En sak ute som jag sa, men när man ska behöva försövara sig hemma med!! Nää fy, så igår vart ingen bra dag o jag var mest upprörd och låg med en stenhård mage med grin i halsen. Idag känns allt bättre. men jag har ställt in frittids för mina barn nu, tills utredningen är färdig med vem som säger vad eftersom alla skyller ifrån sig, och jag känner inte att det känns okej att lämna mina barn hos människor jag inte litar på. Så nu har jag fått ställa in mitt program med sjukgymnastik o samtalen oså tills vidare. Hoppas allt löser sig på bästa sätt. nu är jag bara övergiven och stressad känner jag. Packade hans vecka och sa att han fick bo i sitt place över helgen o tänka på hur han vill ha det hemma, och vem han vill vara som partner och pappa. och främst som stöd i graviditeten han själv har önskat så mycket.
    BF 100817
  • den kära leken

Själva bråkar vi med en del. Jag står inte äns ut med min egen kroppsdoft just nu och änn mindre med nån annas så det blir ingen samvaro alls. Jag saknar det så jag håller på att dö. Vill bara kyssas och ligga nära och gosa in näsan i halsen men mår så illa av doften av hud. Han känner sig oälskad. Detta resulterar i att jag ligger med handen om honom vänd bort från honom. Skitknepigt. Hoppas det går över snart.

BF 100817
  • den kära leken

Hej och välkommen! Fick som tur var en kasse kläder av syrran annars hade jag också behövt panikhandla

Line80 skrev 2010-02-26 13:39:15 följande:
    hej får jag oxå sälla mej till gänget? tredje barnet på väg i augusti, RUL 1 april då får vi veta datum. Är i v.15 nu å fick panik shoppa nya byxor igår efter jobbet. Magen bara poffade fram!
    BF 100817
  • puchelina88

Hej tjejer!
    allt bra med er??
    sj så är man i Hedemora hos pappsen och syskonen vi åkte upp i går jag och sambon och min mamma!
    åker hem igen på söndag.
    jaha snart 40% av klarat av graviditetetn;)
    ha en skön helg alla

• ULE

Skönt att det inte bara är jag o min sambo som har ljudliga diskutioner.. :) Känns inte bra när sonen titta på. Känner mig så besviken på min sambo då han inte förstår hur beräklig man är & humörförändningarna. "jag kan inte minnas att du hade det så med vår son" (mådde utmärkt i den gravid.) Men nu i denna har jag mått skit rent sagt. Mått illa sen v5-6. Höll på till 15. Samtidigt jobbar jag 60%natt. Svårt att sova om dagarna. Har haft familjeproblem med min mamma/pappa/syster o hennes familj. mm.

Förlåt, men det kändes skönt att få skriva lite. Hoppas att alla mår bra med sin bebis i magen. 

O visst finns det inget bättre än att få "känna sin bebis!" {#lang_emotions_heart}

• carohl

Hej tjejer!

Tråkigt att läsa att ni har det jobbigt med era partners.... {#lang_emotions_frown} Hoppas det löser sig.

The Jeryds: Har din sambo ett eget ställe?

Hur som helst alla relationer går upp och ner... Bara man ser sin egel del i problemet så att man inte bara ser den andras. Och sen när man gjort det så måste man komma ihåg att aldrig ta skit.

Kram på er.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl
    Line80 skrev 2010-02-26 13:39:15 följande:
    hej får jag oxå sälla mej till gänget? tredje barnet på väg i augusti, RUL 1 april då får vi veta datum. Är i v.15 nu å fick panik shoppa nya byxor igår efter jobbet. Magen bara poffade fram!
    välkommen! Vi är ett stort men ganska tajt gäng som alltid välkomnar andra att joina oss {#lang_emotions_smile}
    Sen när du har varit på rul får du hojta så ska du få en länk till en bf-lista som du kan skriva in dig i om du inte vill göra det redan nu.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • Angel20

ja våre relationer blir verkligen prövade nu.. men jag hoppas å tror att d kommer bli bättre!
    min sambo har idag ringt flera ggr från jobbet (har inte hänt på väldigt länge) för att höra hur allt e här hemma och vill planera mysfredag.. d e väl ett gott tecken på att han försöker, hoppas vi kan hålla d på god nivå hela tiden...

jag tycker att d inte e jätte farligt att barn hör när man bråkar (så länge d inte går till överdrift) men d e viktigt att dom får höra att man löser det och blir sams.

hoppas d löser sig för oss alla!

• ULE

Jag är en liten dramaqueen med :) Men varför inte mer förståelse, man går omkring o bär på barn o hormoner :)
    Vill att min son ska förstå att man måste ha en kommunikation & kärlek för att en relation ska mår bra.

Har vetat länge att sambon ska på utb i några dagar med sitt jobb, o vet ni vad. Prickade in UL! Så han kommer att missa det. Så mormor hänger med. Nu får jag veta kön.... :)  (sambon vet inte om han vill, o vill inte båda får ingen veta!) Är inte ledsen över det,
    tycker det är en mysig stund tillsammans, pappan får se sin skapelse o mamman se sin inneboende, &att bebisen har det bra där inne :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10