Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Skönt att läsa att ens onda värkar gör nytta. För jag har också haft min kvot i flera dagar nu för att sen avta och sen ta fart igen.

Igår förändrades magen på bara några timmar och jag kunde inte längre se naveln "uppefrån".. Sticks inuti musen när han rör sig och när jag får förvärkar  så nu är han långt ner.. Längre kan man nog inte komma.. =) (om man inte ska ut dårå =P)

Frågan är bara "när" han kommer.. Längtar ju såå mycket..

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-08-13 14:18:14 följande:
    Jo aså dom gör nytta, så även om man känner sig uppgiven emellanåt så gör dom sitt. jag blev ju helt paff igår när jag fick veta hur stor skillnad det faktiskt gjort..de där sticken e fullt normalt..ja man undrar ju när dom vill kika ut ....hm...
    Ja vore liksom fint om lille beisen kunde skicka ut en tidsplan.. Tungan ute ..
  • Oväntad

Jag tänkte ju ta en promenad idag för att få se om de här förvärkarna blir  "bättre" fart i.. Så jag går och tittar på ett par hällristningar på ett öppet fält i STEKANDE SOL... fast saken är den att det ser inte så varmt ut så jag går men efter ett tag.. utan ansträngning så börjar man svettas som en tok och bli alldeles snurrig.. Är dessutom så envis att jag går hela rundan trots att jag har svimmat av värmen tidigare i somras.. Skäms

Turen "runt" har gett mig höftont, samma förvärkar som innan (lol) och till råga på allt nästan ryggskott.. Antagligen går jag konstigare för höften gör väldigt ont och sen har min 3 åring velat bli buren många ggr de senaste dagarna då han kom från sin pappa.

Idag är det INTE roligt.. alls.. Vet inte ens om jag vill att bebis ska komma, idag.. Inte när jag mår så här.. Rynkar på näsan

Det roliga är dock att bebisen i magen lever rövare och är som vanligt. .

• Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-08-15 00:14:34 följande:
    Jag har kommit på att jag ofta jämnför allas "problem" med mig själv. Alltid är det något om mig själv. Det känns lite som att jag skulle "härmas".... Jag vet inte om det bara är jag,men det är otroligt jobbigt. Kanske blir "man"/"en del" "egoister" mot slutet.... Eller så kanske jag rent av bara är löjlig och bara ser det själv....
    Jag jämnför oftast för att det är skönt att få en bekräftelse på att jag är inte ensam. Det finns fler gravida som har det som jag.. Det i sig gör det lättare att bära och orka med..
  • Oväntad
    Pregga skrev 2010-08-15 00:19:04 följande:
    haha jaa våra små verkar väl nöjda med våra ansträngnigar, hahaha

asså detta "knäppandet"  när man kissar eller i samband med mutt hugg...undrar vad det är...?
    Du jag pratade med min BM om just det där om att det knäpper i magen.. Hon sa att hon jobbat med det här i 20år och har aldrig hört talas om det och kollade snett på en... Så vi har säkert (not) hört helt fel.. lol Sa jag att min BM är "one of a kind" och borde slutat jobba med människor för länge sen.. {#emotions_dlg.djavulsk}

Det där i musen är jag säker på att det är livmodertappen som blir "retad", antagligen av våra små där inne..
  • Oväntad
    mm.. planering från magens sida.. när jag sovit kanske 3 timmar DÅ drar vi igång med lite mer onda sd/v.. lol Får jag vänligt men bestämt be magen ta en paus? =)
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2010-08-15 19:16:02 följande:
    vi kan byta!!! Jag tar gärna onda sd/v...
    snälla byta med mig *asg*
    hehe om jag kunde.. Glad
  • Oväntad

Grattis till Carohl och hennes partner.. {#emotions_dlg.flower} Äntligen får också hon snusa bebis..

• Oväntad

Jag visste på nått sätt att det vara var luriga förvärkar igår.. Kanske just för att jag var så trött och bebisen i magen röjde massor.. Men de var lite "tryck" i dom.. Många sånna så skulle jag definitivt kunna säga att nu är det på G.. Skrattande

Fast nu förtiden har man blivit så "van" med smärtan att det slutar väl med att man väntar för länge då det "säkert" inte är igång ännu.. och så får man barn på badrumsgolvet.. Tungan ute

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-08-16 09:22:55 följande:
    Jo tack så mkt, aså jag ligger med värkar å så intensiva med...igår så rann det till ngt grönt på stolen samtidigt som jag fick ett jäkla mutthugg....måste kolla ....tack så mkt :) kram
    Usch det där lät inge vidare.. Jag hade kollat upp det asap..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10