-
nah inte vänta.. Kolla är bättre så lilleman mår bra..Pregga skrev 2010-08-16 09:27:48 följande:Mm, har min mamma i tel å hon tycker att jag överdriver å ska vänta.....vet inte...... -
Skulle ni åka till förlossningen om ni haft pinvärkar i flera dagar som går upp till ca 5 min/emellan för att sen avta i några timmar och sen igång igen.. Smärtsamma ja så man behöver andas igenom dom men som sagt det ökar upp till en nivå för att sen försvinna helt ett tag..
Jag har knappt sovit på 5 dygn och börjar känna mig lite tillplattad... Eftersom jag är omföderska så vet jag att det kan vara såhär.. Men det är skitjobbigt och undrar hur länge man ska bli "plågad".. -
Ja det vore toppen att få något att sova på... Man blir liksom rätt orevlig när man sover väldigt lite...Malinski79 skrev 2010-08-21 16:32:35 följande:Du kanske ska åka in bara för att få veta om värkarna gjort någon nytta...Å ev få något så du kan sova!!
Men jag förstår att du "tvivlar" det hade jag oxå gjort..man vill ju inte behöva åka hem igen när man väl åkt dit!!! -
Mhm.. Jag har ringt dit nu och de vill ju kolla "statusen" men jag räknar kallt med att få åka hem med något sovbart.. Hoppas bara det är grejjen som gör att livmodern "orkar" dra igång något riktigt när den fått vila ett tag..Mandy86 skrev 2010-08-21 19:02:06 följande:Jag tycker du ska vänta tills det kommer tätare, jag har ringt och dem säger att dem bara skickar hem en troligen. Hade 5 minuter mellan svärkar i 48 timmar, sen 3 minuter mellan i 7 timmar, och nu är det cool lugnt.. Kan inte ens andas igenom mina värkar utan måste vara helt stilla
Undra hur länge värkarbetet avtar, har ju inte sovit på 3 nätter själv.
Fast om du orkar åka dit för att ev. åka hem igen så tycker jag du ska låta dem kolla hur öppen du är och i vilken fas du är i -
Åkte till förlossningen för att få tabletter så jag åtminstone kan sova i natt och där börjar de som de alltid gör... Undra om han verkligen ligger med huvudet nedåt.. ! va, neh.. inte vända sig nu hinner man tänka och med ett ul så ser man att han inte vänt sig även om han ligger och tittar uppåt min bröstkorg så ja... i teorin så kanske han kan vända sig men det FÅR han inte.. Måste hans päron tigga och be om att han ska sjunka ner i bäckenet så vi kan andas ut? =P
Det andra de skrämdes med var... om inte din livmoder taggar ner så går vi in och bryter... Dvs vi hämtar ut bebisen genom en igångsättning... Så i morgon måste jag höra av mig igen..
Två saker skrämmer mig mer än smärtan att få barn... Det är kejsarsnitt och igångsättning... Det är två saker jag INTE vill ska hända..
Men förhoppningsvis får jag sova gott i natt =) -
Åh här har det minnsann sovits i natt
Men nu är livmodern lika aktiv igen.. 
Var på toaletten nu på eftermiddagen och kissade extra länge (längre än jag är van med) och sen när jag gick på toaletten igen (inom en halvitmme) inte för att kissa utan nr2 så kom det mer vätska klarfärgad och inte någon urinlukt på.. Men är det inte så om vattnet gått och det ska rinna hela tiden? eller? Vill liksom inte åka upp i "onödan" till förlossningen då jag precis fick hem min son från sin pappa..
Har hyftsad onda sd nu men har ju piller till natten i fall att.. -
Min lille kille är lika vild som han alltid varit...Nallepuhmamma skrev 2010-08-22 19:10:42 följande:Är eller har era barn i magen blivit lugnare på slutet?
Min flicka är läskigt lugn i magen. Vist jag känner henne smått då och då men det kan dröja halva dagar ibland nästan hela dagar innan jag känner av henne nu och då är det oftast kvällar/nätter man känner henne men hon börjar vara lugn även då med
Fasen vad irreterande. Nu har två av våra tv apparater gått sönder med kort varsel
Blir bara att köpa nya,men det lär ju dröja tills man kan köpa det *Suck*
Fast jag har läst att de brukar lugna ner sig mot slutet för det finns så lite plats i magen..
-
Åh så skoj med alla ny bebisar som kommit

Grattis
Jag väntar fortfarande på att min lille ska komma men har ju inte BF förrens om 6 dagar.. Jag har ju haft en vilding i magen fram till för 2 dar sen efter det har han blivit lugn som en filbunke. Jag blir riktigt osäker på om det ska vara så eller om det är något annat. Fast de ska ju lugna ner sig så det borde vara mest naturligt.. -
hehe... Låter som min busiga magePerssonlund skrev 2010-08-25 17:45:29 följande:Ååå jag hade velat ha ett stort kök så jag också hade kunnat baka...
Har städat lite idag igen. Det satte igång lite värkar men får väl se om dom blir starkare eller ger med sig. Jag gissar på att dom ger med sig. Så fort man fattar att det är en värk så försvinner dom lika snabbt igen....Så typiskt.
Precis när man börjar tro något är på G så avtar det.. Så nu struntar jag i det.. Tänker inte bli LURAD (hör du det magen..
) fler gånger..
-
Hinnsvepning låter som den "bara" fungerar om man har en mogen tapp. Då verkar det ju "jättedumt" om man utförde det på en omogen tapp bara för att... Det skapar ju inte mer än falska förhoppningar och onödigt ont. Det där måste dom ju kunna känna.
Igår så busade magen till och jag fick några rejäla värkar.. Men thihi.. den gubben går inte hem längre. Jag har lärt mig att nu busas det bara för att sen avta.. Min bebis kommer säkert ligga kvar tills han blir utsparkad.. =P
Men jag har tagit ut mig lite för hårt och höften har klagat rätt rejält på mycket promenader. Så idag blir det en vilodag.