Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Bubbis10 skrev 2011-03-03 08:26:03 följande:
    hey gumman :)
    jag har inte kvar fejjan då jag fick vetskap om att det kan slå tillbax på mig i en ev tvist, att allt som skrivs där kan användas emot mig...såå jag ska rensa all text jag skrivit ngn vacker dag å sen öppna den igen...kanske:)
    Det där är rätt smart och dessutom så får den eventuella tvistparten inte så mycket insyn i ditt liv heller.. Vilket kan vara bra för dig och din familj
  • Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-03-13 16:16:05 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite...ida träffade jag mitt "underbara" x för umgänge på offentlig plats med vår son....aså hur mkt ska jag behöva stå ut med me den jävla skithögen rent ut sagt? guu va sne jag e aså!!
    att inte han tar å skaffar sig ett par nya ungar med ngn annan å låter oss vara ifred för han sätter ändå inte lillemans behov först,utan i vanlig ordning sina egna.
    heeeelt paranoid e han åxå å ska banda all vår tele kontakt eller när vi ses,för han ska bevisa??!! eh ok....normalt.
    hm....sen försöker han få det å framstå som om det händer saker som det inte gör,för att bandas det då så kan man ju tro att det e som han säjer. Nu kommer jag stoppa umgänget nästa planerade gng för efter det ska vi tillbax till fr, å detta e ohållbart. det är inte i lillemans bästa intresse att det blir ständiga konflikter.
    han har fått för sig att jag träffat en massa killar åxå, vad han nu har med det att göra?
    sen att han frågar hur mkt pengar jag lägger på barnen varje månad,eller hur många ul jag gjorde osv listan kan göras lång. sååå tröttsamt!
    Ja om han vill få till ett umgänge och eventuellt gemensam vårdnad så misslyckas han ju fatalt. Grunden för att få till det är ju att man kan komma överrens och fatta gemensamma beslut om barnet och kanske framför allt inte misstänkliggör dig som mamma. Tycker du gör rätt i att stanna umgänget för det är inte i er lillemans intresse.

Tur att du har vänner som stöttar dig. Skrattande
  • Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-03-15 12:41:43 följande:
    ja aså det blir ohållbart i längden när han inte ser lillemans intressen före sina egna, han verkar helt seriöst tro att lillen e en accesoar eller en trofe att visa upp för polarna. han tycker att han kan slita lilleman fr mitt bröst för att han vill ju det?!
    imon e det möte på fr å då ska saker upp till ytan å jag kommer kräva ett umgängesstöd,jag ska inte behöva stå ut med kränkningar vid varje umgänge.
    ja jag har underbara vänner tack å lov aså...
    dom tackar jag för Hjärta
    Hoppas mötet gick bra och till din fördel Glad ...
  • Oväntad

Min lille skrutt har fått humör som styrs hos vem han sitter hos. Glad Fantastiskt hur fort dom lär sig att styra oss vuxna Skrattande

I övrigt så kryper/ålar han väldigt lite.. Springer, backar, kör fram igen och försöker forcsera saker med lära gå stolen Tungan ute Den lärde han sig blixt snabbt..

Annars är det mycket ga-ga, ba-ba- ma-ma osv..

2 Söner födda 18 juni 2007 och 17 september 2010
  • Oväntad

Tråkigt att folk har lämnat fl och vår tråd. Hoppas de hittar tillbaka när de lugnat ner sig lite..{#emotions_dlg.flower}

Jag har haft det otroligt tufft med RSvirus och astma på min lilleman (är 6mån nu).. När jag ammade honom så fick han blåa fingrar då åkte jag till vc som gav han medicin att andas och då syresatte han sig ca 70-80% och fick sjuktranspport till sjukhuset för att andas lite mer medicin.. Så var det i 2 dar (vi var där).. 3:e dan då han blev bättre (andades fortfarande medicin men hemma)..

4:e dagen gick vi ut med honom i vagnen och han somnade som han oftast gör.. Efter en stund så tittade både jag och min man på honom och han hade blåa läppar.. var kall på kinden och höll man handen framför munnen så kändes det inget.. alls.. Jag slog till han på kinden och då drog han efter andan.. Det är något jag aldrig vill vara med om igen.. Fy tusan vad rädd jag blev.. Rynkar på näsan

Han har tagit flera andningsupphåll efter det.. Men då har han kommit igång själv med andningen men efter det så sover man ännu lättare, ännu mer lyssnandes.. Andas han? Jag fasar för nästa förkylning..

Jag börjar också titta på mitt boende, närmiljö.. Jag bor mitt i stan, brevid en högtrafikerad väg.. Kanske inte helt idealiskt..

• Oväntad
    Trollbusarna skrev 2011-04-07 19:27:59 följande:
    Hej tjejer hur mår ni?

Vad kul att era små börjat krypa osv.
    Min lilla tös kan ju inte sitta äns själv stadigt Hör gnäll från andra om det med att hon är sen och inte kan krypa,sitta själv eller äns inte provat börja gå.

Hon blir ju 7 mån nu den 15:e.
    Min son kan inte heller sitta stadigt och han blir 7mån den 17:e.. Jag är inte ett dugg orolig för det.. Förväntar mig inte eller att han ska gå heller.. Ålar sig gör han korta sträckor men de blir längre. Glad
  • Oväntad
    Trollbusarna skrev 2011-04-09 08:05:40 följande:
    Orolig är jag inte men man blir nog mer irreterad på att det verkar vara en häxjakt på vems barn som är först med allt mellan många mammor tyvärr.
    Förstår precis vad du menar.. Det har jag varit med om flera gånger. . Obestämd Spelar ju väldigt lite roll när dom är 18 år liksom Tungan ute Jag tycker min son gärna får vara liten och bebis nu när han är det.. Det är ändå så kort tid i hans liv Glad
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-04-20 11:56:54 följande:
    Hej alla!
    måste få fråga er hur ni har det med eran mens??
    sist så va den 17 dagar i mellan nu är ja på dag 30 blir tokig på detta;)
    Min lyser i sin frånvaro än så länge.. Och det får den gärna göra länge till Tungan ute
  • Oväntad
    Pregga skrev 2011-05-05 13:54:15 följande:

Hellu Babes :)

The bitch is back, haha mja iallafall för en liten stund sen får jag se hur det känns å hinns med :) Jag kan förstå att många kanske undrade vad som for i mig sist då jag bara skrev dra åt helvete din idiot å sen avslutade mitt konto men det var en viss ngn som skrev ut väldigt privata saker om mig på en annan tråd. Jag är inte lättstött även om det kan uppfattas så men jag tog riktigt illa upp av det som skrevs, Nåja nog om det.

jag å barnen har flyttat till annan ort å mitt liv ser helt underbart ut,jag kan verkeligen njuta av min discoprins fullt ut,han e såå glad å pigg. Håller med andra här inne att man ska inte jämföra barns utveckling för vi är alla sååå olika. Lilleman här e såå mammig ,hahaha myssss...
    nåja lite fr mig...kram på er :)

Välkommen tillbaka Skrattande Skönt att höra att ditt liv blivit bättre iom flytt..
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-05-12 09:05:19 följande:
    Hejsan alla!
    hoppas ni mår bra?!
    här hemma sover min bebis nu;)
    han kan säga mamma,pappa,titta han ålar sig inte kryper;)
    han va på väg ur sin gostol här hemme i går han skulle ha en leksak i sin korg han va nästan i sin leksakskorg;)
    jaha om 15 dagar så gifter man sig börjar bli nervös;)
    hoppas ni alla har det jätte bra kram på er!!
    Åh vad skoj att ni ska gifta er.. Jag gifte mig för ganska precis ett år sen Glad

Min lille bebis har faktiskt tagit sig ur gåstolen när han sträckte sig efter en sak.. Så nu blir den uppkörd på vinden.. Han ålar sig med och kan inte sitta stadigt men... Han har börjat resa sig mot saker.. Fattar inte.. Tungan ute Hoppade han över ett utvecklingsteg?.. Hur ska det bli framtiden.. Han är ute och joggar men ramlar av stolen när han ska sätta sig och vila när han kommer hem Tungan ute
    Pojke 070618 Pojke 100917
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2011-06-21 07:45:08 följande:

Hejsan alla!

hoppas ni har det bra?!här hemma är det fullt upp med min Viktor på snart 11 månader han ska ställa sig upp över allt;)tänk vad tiden går snart 1 år redan!vet tyvärr inte när vi kommer att få någon dagisplats är tydligen många barn i höst som ska skolas in på dagis;/men men har ju lite mammadagar kvar så jag kan vara hemma en stund till!

i sommar blir det i väg med husvagnen till göteborg och ullared ska bli underbart att få komma iväg med min älskade man och son;)

hoppas ni alla få en fin sommar kram på er

Jag har redan fått plats för min lille kille (till och med före hans 1års dag)..Så i början/mitten på september så kommer vi ha inskolning och det känns riktigt bra då jag börjar plugga heltid den 29 augusti
  • Oväntad

Ja det var tråkigt att den dog ut.. Men Pregga/Bubbis10 höll igång den bra.. Är osäker på om du är samma person..

• Oväntad

Vi kanske får döpa om gruppen till.. Vi med 1åringar Solig.. Hur är det med era små? Min lille kille är en finsmakare av stora mått och äter väldigt dåligt.. Faktiskt.. Så från att varit sådär gosigt amningstjock så har han blivit.. Normal-knubbig.

Han har gått några få steg men kryper fortfarande helst.. Pratar en del ord som titta, Da (För lillebror), mamma, hej, tack, kirss (katt).. Nåt mer tror jag inte att jag klurat ut. Klättrar till min stora förfäran.. Han sover jättedåligt på natten och det är hemskt jobbigt. Har ingen bra idé hur det ska lösas än..

Annars har han precis börjat dagis (där hans storebror går) och blivit sjuk andra veckan han gick.. Det går alltså inte så bra än.. Jag känner ingen trygghet ännu med dagispersonalen men hoppas det löser sig.. Ska dock prata med dom..

• Oväntad

Spännande och se att ni fortfarande hänger här lite... Glad

Min lille busiga kille har blivit 1 år (sist på vår lista tror jag ) börjat gå och tar sig mer och mer ton.. Han går på dagis och pratar en del ord även om det är mycket "babyspråk".. Jag tänkte sluta amma till jul men försöker dra ned på det lite först.. Det går trögt.... Obestämd

• Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-11-29 08:15:06 följande:
    för mig tog det ca en månad från nertrappning till att helt sluta amma. jag bytte ut ett mål i veckan ungefär.    och sen när jag skulle ta bort nattamningen eller nattningsamningen (det var det svåraste) så såg jag till att alltid ha BH och linne och en till tröja. På det sättet blev det lättare tyckte iallafall jag, hon verkade inte tänka så mycket på bröstet utan hon kunde slappna av och äta från flaskan istället i min famn och pilla mig på armen istället när hon skulle somna :D lycka till   
    Det blev inte alls som jag tänkt mig med sluta amma.. Jag hade satt datumet till 22 december och trappade ner till 4 gånger per dag och ex antal nattmål.. Precis då så blev han sjuk och fick jätteont i halsen och ville absolut inte äta något annat än AMMA.... Obestämd

Så nu är vi på ruta ett igen.. Men det du berättar hur du gjorde är så himla bra tips, jag oroar mig särskilt för nattmålen..  Dagis började i måndags igen och nu ska jag bara låta brösten anpassa sig till få mål igen, vi är en aning osynkade nu. När han kommer hem från dagis så vill jag att han absolut ska amma för då är man mer än överfull..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10