Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-30 17:14:03 följande:
    Har fortfarande värkar här...Dock är dom inte regelbundna men dom kommer iallafall MED alvedon Skrattande. Något är ju på gång men när sker det? Aja imorgon ska jag ju till BM så får se vad som händer Glad.

Pregga - Ååå jag blev lite rörd av att ditt X bror var så snäll. - Den underbaraste gåvan Skrattande så gulligt och fint sagt. Tur att dom finns på din sida också.
    Jag har också besök hos BM i morgon.. dock inga värkar.. Ja eller oregelbundna som tusan och knappt kännbara.. Får se vad man får för dom i morgon.. Jag är lite småintresserad av utkastning av liten bebis vilken dag som helst, för idag har det inte varit kul att gå.. alls..
  • Oväntad
    Perssonlund skrev 2010-08-30 17:37:20 följande:
    Vad roligt att du också ska dit imorgon. Du måste uppdatera efter du varit där... När ska du vara där?
    Jag ska vara där 10:30 Glad
  • Oväntad

Vi börjar med plussen av mitt BM besök idag..=) Liten växer i magen (ingen jätte ännu, tyvärr) och att jag har för mycket fostervatten visar ju att han åtminstone inte just nu är överburen vilket jag är mest intresserad av och helst vill slippa en igångsättning och som det ser ut just nu så slipper jag det till nästa vecka åtminstone.. Hoppas nu bara bebisen förstår att det är bäst att komma före.. =)

Sen kom alla knasigheter.. BM har ju inte tagit några som helst blodvärden på mig sen 6:e månaden då jag har haft STORA järndepåer.. Idag tog hon ett och fick en chock.. Shit ditt blodvärde är skitlågt du måste äta järn och lägga på ett kål på det (så jävla smart att komma på det i fullgången tid.. suck).. Jag har ätit det (järntabletter) hela tiden ändå och sa det till henne men hon sa.. Ja men fortsätt då.. lol det kommer ju inte göra till eller ifrån eftersom bebisen är här vilken dag som helst.. suck..

Sen ändrar hon sig hela tiden.. Från början sa hon att bebisen inte får ligga längre än till v 40.. Nu säger hon 15 dar efteråt.. Fast lillen blev överburen på kortare tid.. =/

Sen så skriver hon att min bebis är rörlig och ligger jättehögt och är fortfarande osäker på om huvudet ligger nedåt, trots att han på förlossningen var fixerad och det var 2 personer som tittade på det och dessutom med UL.. När jag påtalar det så ändrar hon i journalen till ruckbar... lol... En höna kan fanemej göra bättre jobb än hon..

Så blodtrycket ska vara bra även om älsklingen sa att hon kan inte mätt rätt då hon babblade hela tiden hon tog det.. Min vikt är som den är.. Orkar inte ens kommentera det.. Jag vet redan nu att jag kommer gå ner mer än jag gått upp.. Ingen katastrof dock =P.. Eller ja, det beror kanske på hur mycket jag går ner..

Sen såg hon att min muskel fått en smäll och jag varit på förlossningen och säger emot läkaren på förlossningen och säger att det kommer inte alls bli jobbigt för dig i magen då det är LIVMODERN som gör jobbet.. Erhm... Ni vet att barnet ska passera den muskeln så oavsett om den jobbar eller inte så kommer det göra ont, va fan den är ju brusten, skadad..you name it.. pucko... Åh du står på högdos painkillers nu... Ja men det är ju lugnt att sträcka ut den lite till, kommer inte kännas ett skit.. doh...

Fast bebis mår bra, man får väl vara glad för det lilla..

• Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-31 15:45:37 följande:
    Nu är jag hemma igen från BM och det gick inte bra alls
    Allt var bra som vanligt, MEN ungen har lagt sig i tvärläge (TVÄRSÖVER MAGEN) IGEN Skrikandes
    Liksom jag är fan i v 40 imorgon ( 6 dagar kvar imorgon till BF).
    Ska ju träffa en läkare imorgon för hinnsvepning men tror fan inte jag kommer få en sån nu bara pga detta eller?

ALLT känns så jävla deppigt nu. Känns verkligen som jag kommer mer och mer i en djupare deprition nu.
    Känner absolut ingen glädje längre alls över detta.
    Oj hoppas verkligen de kan göra hinnsvepning ändå.. Busig bebis har du helt klart som lägger sig på tvären i sista sekund..
  • Oväntad
    Malinski79 skrev 2010-08-31 22:14:21 följande:
    Oväntad: VA E DE FÖR JÄVLA PUCKO TILL BM??????? Jag blir alldeles mörkrädd för att såna personer ska få arbeta med människor

Jag finner inga ord, det verkr som att du har bra mycket mer koll på läget än vad hon har....Hon kollade inte upp igen hur bebisen låg då när du "rättade" henne....Det verkar ju som att den kan ligga hur som helst efter hennes koll...

Nää fyyyyy tusan rent ut sagt!!! Skrikandes

Jaha ja....imorrn är det bf då,känns låååångt ifrån en förlossning nu
    Japp har redan insett att hon är knasig.. Skiter dock i vad hon säger numera..
  • Oväntad
    Malinski79 skrev 2010-09-01 08:21:28 följande:
    Helt galet tjejer...Nu är det september, å bebisarna lyser med sin frånvaro MEN detta är månaden våra prinsar/prinsessor KOMMER till oss, det vet vi säkert Har förresten bf idag...
    Det är ju en fin månad att födas på.. Glad Jag kollade bebisen garderob och insåg att han bara har svala sommarkläder, hade liksom glömt att han kunde komma när det blev lite kallare ute så idag tänkte jag handla lite varmare kläder.
  • Oväntad
    LillSkruttet skrev 2010-09-02 02:37:40 följande:
    Sitter här med värkar. Ja, ni läste rätt!! BF+8 verkar det äntligen hända saker.
    Dock är värkarna fullt hanterbara än så länge, även om de på en timma gått från 10 minuter emellan till 2-4 minuter.
    Hoppas så att det här inte avtar nu. Då jäklar!! *morr*
    Åh spännande.. Hoppas det händer saker nu Glad
  • Oväntad

Här händer det också lite saker.. Glad

Fick en blödning igår kväll (liten) som inte har slutat men inge mer so far.. Ja om man inte tänker på förvärkar/mensvärk som jag haft de senaste veckorna.. Men jag gissar att det är en såkallad teckningsblödning eller.. ja slemmisen som blivit blodig.. Har ingen lust att ringa förlossningen...än... Vill se hur det utvecklar sig..

• Oväntad
    LillSkruttet skrev 2010-09-02 21:10:48 följande:
    Tack tjejer för peppning och tumhållning. Vår lilla prins anlände till världen redan 06:40 i morse!!

Kom in till förlossningen vid mellan 4 och halv 5, och då hade värkarna glesat ut lite igen men var INTENSIVA när de kom. Var öppen 4-5 cm och slapp åka hem tack och lov. Hann med ett sköööönt bad, men efter ett tag kom värkarna allt tätare och gjorde allt mer ont så jag kunde inte vara stilla där i. Var bara tvungen att upp och stå och vagga med höfterna. Fick ett rum och man kopplade CTG och så fick jag ett gåbord. Fortfarande fullt inställd på att klara biffen utan smärtlindring.
    Men efter några riktigt j*vliga värkar (vassa som tusan!) så bad jag om smärtlindring. Testade lustgasen igen, trots att den inte hade mycket till effekt och då jag inte alls gillade den förra ggn. Gjorde varken till eller rån tyckte jag. När vi började prata EDA kände hon efter och jag var öppen 8 cm tyckte hon, men hinnorna buktade så det var svårt att känna. Så hon tog hål på dem och kände igen. Öppen 10 cm, ingen EDA hann hon säga innan krystvärkarna drog igång. Och 06:40 kom han då äntligen ut! 3480 g och 51 cm lång.
    Grattis till prinsen Skrattande
  • Oväntad

Nope ingen bebis här ännu... Men blödningen har avtagit det känns ganska skönt. De gissade att förlossningen låg i startgroparna och att det blödde från öppningen. Glad Så nu vet jag inte om jag ska gå lite, eller vila lite.. Vilket är viktigast.. Tungan ute

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10