Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Usch för högmässa! Håller med dig :)

Vad tänkte du läsa för utbildning? Låter som en bra plan att läsa svenska B nu och sen börja plugga nästa HT.

Lysmasken skrev 2010-05-03 08:00:21 följande:
    Morrn Var på barndop kl 10-11.30 högmässa, usch fy vad tråkigt och jobbigt. Var inte hemma förrän 15,30 så jag var helt slut igår. Nu sitter man och mumsar på frukost. Sen blir det snabb städning innan jag ska åka in till stan. Har möte hos arbetsförmedlingen kl 10. Tänkte även prata med dom som har hand om komvux då jag tänkte läsa SvB på distans när man är mammaledig för att jag ska kunna söka någon utbildning nästa ht.
  • den kära leken

Ja svB behöver man för många olika utbildningar. Antagligen de flesta.

Lysmasken skrev 2010-05-03 08:48:41 följande:
    Är lite inne på läkaresekreterare. Men vilket fall som helst så måste jag läsa svb då jag har ig i det tyvärr. Sätter många käppar i hjulet när man är ig.
  • den kära leken

Vad är det?

Pregga skrev 2010-05-04 14:56:35 följande:
    man kan la äta räk creabs?
  • den kära leken

Ja det kan man äta. Åt svampcrepes igår.

Pregga skrev 2010-05-04 15:09:18 följande:
    crepes, haha stavade fel....menar typ pannkakor med rör röra..som man steker...hihi
  • den kära leken

Vad bra. Allt ser ju kanon ut!

SweetLilly skrev 2010-05-04 15:09:22 följande:
    creabs? Nu har jag vart  på mvc! Är  v26+4 sf; 28cm blodtryck; 110/70 Socker; 5,1 vikt; +9kg
  • den kära leken

Räkor är bara bra!

Pregga skrev 2010-05-04 15:12:35 följande:
    ok, tack...tänkte på räkorna..ihihih
  • den kära leken

Typiskt en BM och skämta så där ;) Åhhh jag tycker tiden kryper fram.

SweetLilly skrev 2010-05-04 15:16:37 följande:
    ja Bm är super nöjd, hehe. Hon var tvungen att skrämmas med jättebebis med mitt magmått,  men hon sa att det inte behöver vara så. Enligt ul så ligger ju Pyret enligt måtten.
  • den kära leken

Men snart är vi nere på tvåsiffrigt :) Kan tänka att den sista tiden kommer gå ännu långsammare. Vill bara att det ska vara slutet av juni nu! Semester från 1 juli!

Pregga skrev 2010-05-04 15:26:25 följande:
    mjo så känner jag åxå ibland....kan tiden inte SNABBA på lite.....
  • den kära leken

Men fy vad jobbigt. Jag tycker jag får vänta länge som får vänta tills vecka 32 för att få veta men vecka 36! Det är ju galet.

SweetLilly skrev 2010-05-04 15:31:17 följande:
    jo det måste jag beklaga mig lite över.. Bm kan ju läsa journalen och se vad läkaren sagt, och tydligen ska de inte ta beslut förrän  jag är i v36(!!) om mitt kejsasnitt! Alltså kan jag få beslutet 1 v innan! Helt galet, och de skulle inte skicka mig nån tid för samtal förrän efter tillväxtUL i v34! GAAH!
  • den kära leken

Så klart man vill veta så tidigt det bara går. Det kan ju ta lite tid att förbereda sig.

SweetLilly skrev 2010-05-04 15:39:56 följande:
    Ja BM var lite fundersam med, men de är tydligen VÄDIGT hårda på det här med KS här i GBG, så det är väl nåt sånt, men va fan (ursäkta språket), man vill  ju veta vad som ska hända ifall man skulle få för tidigt!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10