• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Jag älskar med loppisar och auktioner. Thats the way to go girl!

Ja det är trist att inte alla fattar allvaret i situationen. Men allt är ju en process och nån dag kommer även de lite mer trögfattade vakna ;)

SweetLilly skrev 2010-04-29 08:55:31 följande:
    Ja absolut, vi borde göra mer, men jag menade att vi gör så mycket i jäförelse med andra länder. Jag åker iaf aldrig utomlands och köper sällan nytt om det gamla inte är trasigt. Det är iaf bättre än många Tänk bara på alla gamla kläder och möbler jag använder ist för att köpa nytt Skämtosido, det är trist att vissa länder/personer kämpar hårt för miljön och andra bara skiter i det. Idag vaknade jag med känslan av att det var nåt speciellt med denna dagen. Men har ingen aning om varför.. känns som om jag kanske glömt nåt..haha..
  • den kära leken

Tack alla som grattat till ny vecka! Det är så jäkla gött att det går framåt!

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-29 13:53:57 följande:
    Tack alla som grattat till ny vecka! Det är så jäkla gött att det går framåt!
    ja och jag tycker veckorna går fortare och fortare!
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Ja nu kommer de att göra de iaf. Har grymt mycket att göra nu framöver. Som tur är kommer jag att va ledig fredagar framöver. Jobbar imon med sen är jag ledig fredagar i maj och juni. Gött ska det bli.

SweetLilly skrev 2010-04-29 14:13:01 följande:
    ja och jag tycker veckorna går fortare och fortare!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-29 14:16:53 följande:
    Ja nu kommer de att göra de iaf. Har grymt mycket att göra nu framöver. Som tur är kommer jag att va ledig fredagar framöver. Jobbar imon med sen är jag ledig fredagar i maj och juni. Gött ska det bli.
    ja  jag kan ju inte säga att jag har mycket att göra iaf men känslan av att veckorna bara rusar tycker jag har blivit väldigt stark nu. Tycker det är måndag,och sen fredag igen..

Nu är jag iaf så jäkla trött, måste gå och vila lite..
  • ssssssss8

Jag ser att det är flera som tycker att bebisen sparkar mycket ner i bäckenet.
    Det är inte roligt speciellt inte om man är kissnödig när det sätter igång men det är ju bra att den rör på sig då är allt som det ska.
    Varje morgon när jag vaknar så sparkar den till en gång riktigt hårt så där får man ett räjelt godmorgon mamma!

Ett problem som är stort för mig är att jag äter så mycket sött, varje dag i varierande mängder jag vill få ett sluut nuuu.
    Vår bebis har väl sockerabstinens när det föds om jag inte lägger av men hur ska jag göra? TIPS tack!

• SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-04-29 16:10:24 följande:
    Jag ser att det är flera som tycker att bebisen sparkar mycket ner i bäckenet.Det är inte roligt speciellt inte om man är kissnödig när det sätter igång men det är ju bra att den rör på sig då är allt som det ska.Varje morgon när jag vaknar så sparkar den till en gång riktigt hårt så där får man ett räjelt godmorgon mamma!Ett problem som är stort för mig är att jag äter så mycket sött, varje dag i varierande mängder jag vill få ett sluut nuuu.Vår bebis har väl sockerabstinens när det föds om jag inte lägger av men hur ska jag göra? TIPS tack!
    Ja jag har ju inte fastnat i sockträsket, även om det är lätt! men jag kanske har några tips iaf..
    *Tugga på morot! Det tar bort suget!
    *Drick vatten med citron
    *Ät söt frukt just när suget är som allra jobbigast, då får iaf kroppen lite socker men inte så mycket.
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-29 09:06:45 följande:
    God morgon tjejer!Pregga, den kära leken: Grattis till er nya vecka!Ni som jag måste ju älska torsdagar då det innebär veckorbyte, även för mig!  Jag går in i vecka 24 idag och gud vad bra det här känns, vad snabbt det har gått! Underbart är det!
    hehe tack så mkt gumman :) Grattis till ny V själv :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-29 09:26:10 följande:
    hej tjejer!Pregga och den kära leken grattis till en ny vecka... :)
    Tack så mkt gumman :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-04-29 12:13:11 följande:
    Grattis pregga =)Hur e det med dig?Svårt att oxo sova nattetid?Jag har fått världens tankar i huvvudet att mina sömnproblem kommer ta knäcken a mig!Tror nog att jag fått din nojja som du hade ibörjan hur gör du dig av med den=)Puss
    tack så mkt gumman :) med mig e det faktiskt riktight bra även om det vart blandade känslor det sista....vad det gäller nojja så kan jag fortfarande bli mkt orolig, å som du vet så är man ju orolig för dom små hela livet...oavsett hur gamla dom blir.

jag kan fortfarande få lite ångest å oro...men det har lagt sig väldigt mkt efter att jag började känna han röra på sig..försöker slå bort de elaka å oroliga tankar som smyger sig på ibalnd, sen har jag haft ett jättestöd här inne med er tjejer.....å mina underbara vänner...

Idag e en stor dag för mig, blev uppvaktad såå fint av min sons far....jisses, det va så tårarna rann...vi har pratat hela natten, å mina tankar har vart såå splittrade för att inte tala om känslorna....men jage  lycklig :)
    Puss på daj
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10