• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-05-01 21:47:24 följande:
    det är lite gulligt!!!!!
    hihihi jo det e faktiskt riktigt charmigt, detta e ngt vi lagt märke till innnan med....{#lang_emotions_smile}
  • Malinski79

Då måste hon väl va glad {#lang_emotions_laughing} Min "stackare" i magen kommer väl bara va van vid Ellas 3årstrots {#lang_emotions_smile} Men hon tittar gärna in i naveln å pratar med bebisen..Å säger "hallå bebisen är du vaken?? Kom ut nu!" {#lang_emotions_heart}

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-05-01 21:54:03 följande:
    Då måste hon väl va glad  Min "stackare" i magen kommer väl bara va van vid Ellas 3årstrots  Men hon tittar gärna in i naveln å pratar med bebisen..Å säger "hallå bebisen är du vaken?? Kom ut nu!"
    jo hon blir mkt stolt å typ lite mallig....haha
    gu va sött av din lille sessa..haha kom ut nu...*asg*
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-05-01 21:55:53 följande:
    jo hon blir mkt stolt å typ lite mallig....hahagu va sött av din lille sessa..haha kom ut nu...*asg*
    Antar att hon kommer hinna ledsna på att tjata innan det väl är dags {#lang_emotions_laughing} Vi har sagt att den kommer EFTER sommaren,hur hon nu förstår det...Väntar är ju lååång! Det är tur vi har en förhoppningsvis underbar sommar framför oss..Då går tiden alltid lite snabbare {#lang_emotions_smile}

Har du/ni några sommarplaner??
  • SweetLilly

hehe nu har vi varit hos makens bror med familj. Hans tjej frågade i vilken vecka jag var i nu, haha hon tyckte min mage såg väldigt stor ut, det verkar vara nåt som alla säger

Ang sommarplaner.. ja här ska vi bygga sovrum, altan och badrum helst innan Pyret kommer och det är ju i slutet på juli, så det blir ju spännande..or not.
    Vi ska iaf FÖRSÖKA komma ut med bilen lite iaf. Men annars blir vi nog bara hemma.

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-05-01 21:58:43 följande:
    Antar att hon kommer hinna ledsna på att tjata innan det väl är dags  Vi har sagt att den kommer EFTER sommaren,hur hon nu förstår det...Väntar är ju lååång! Det är tur vi har en förhoppningsvis underbar sommar framför oss..Då går tiden alltid lite snabbare Har du/ni några sommarplaner??
    hey igen, mitt svar dröjde av lite olika anl, sorry.....
    haha mja det kan ju vara svårt för en sådan liten att förstå tidsbegrepp så....
    sommarplaner? haha asså jag vet inte riktigt än..det får nog bli som det kommer...men att umgås med vänner å grilla osv d,står ju på¨listan...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-01 22:48:54 följande:
    hehe nu har vi varit hos makens bror med familj. Hans tjej frågade i vilken vecka jag var i nu, haha hon tyckte min mage såg väldigt stor ut, det verkar vara nåt som alla säger Ang sommarplaner.. ja här ska vi bygga sovrum, altan och badrum helst innan Pyret kommer och det är ju i slutet på juli, så det blir ju spännande..or not.Vi ska iaf FÖRSÖKA komma ut med bilen lite iaf. Men annars blir vi nog bara hemma.
    oj, jisses....låter som om ni kommer ha fullt upp i sommar :)
    vet du vad gumman, jag tog dig på orden ang mitt x å denna snabba radikala förändring. Jag frågade rätt upp å ner vad han var ute efter...
    å som jag förstod det så känner han att han vill ta sitt ansvar inför resten av min graviditet, att den ska vara så bra som möjligt....typ.
    Och det uppskattar jag, men tron om evig kärlek...sinade bort rätt snabbt, MEN jag e realist, även om jag har starka känslor för han. Men åter igen så är även jag stark!
    å jag var ändå inställd på att bli ensam...men efter att du skrev å frågade om denna helvändning så har jag inte kunnat sluta tänka på det sj, å frågade rakt ut.
    han svarade på ett sätt som fick mig att inse att det vi kan bli är bra vänner för vår son,s skull, å det va ju trots allt det jag önskade.
    Nu sover du nog gött, sj sitter jag å smaskar på en slät bulle å ett stort glas med mjölk, hihi mums :)

Kram å godnatt....
  • carohl

Hej brudar!

Haha jag ska berätta om min helg! Den har varit jättebra och ganska klumpig som medfört sig ganska mycket skratt. Igår stod jag och lagade mat och skulle sträcka mig efter saltkaret som stod ovanför fläkten och vad hände?! Hela fläkten rasade!!! Tur att jag inte är en sån som ska ha en massa prylar på fläkten men ändå! Jag hade städat sen kl 8.30-12.30 så det var bara att ta fram dammsugaren igen, suck! Och fläkten såg hemsk ut! Jag hängde mig verkligen inte på den, jävla skitgrejer. Jag ringde jouren då vi hyr vårat hus och de kom och plockade bort fläkten tills måndag då de får fixa det riktigt.
    Andra grejen var igår kväll, min kille höll på busa med mig och brevid mig stod en chipsskål och jag vet inte vad jag gjorde men jag blev så exhalterad när jag skrattade att jag vände chipsskålen upp och ner på mattan!! Suck, vad höll jag på med? Så dammsugaren fick komma fram igen kl 12 på natten. Jag skulle inte ha städat igår utan idag istället, hahaha...

Nu ska jag göra jordens fruskost buffé till min familj tänkte jag.

Hoppas ni också haft en bra helg!

Kram

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • SweetLilly
    Pregga; hoppas jag inte satt nåt griller i huvudet på dig så att du misstror han på fel sätt nu då, men det var ju endå bra att du frågade honom rätt ut! Hoppas allt blir bra på bästa sätt iaf!

carohl; haha ja jösses, man är som sagt ganska klumpig nu som gravid! Man är väldigt fumlig och okontrollerad i alla rörelser, men det är jag från början så jag har ju blivit ännu värre än vanligt haha.

Jag hade inte kännt Pyret sen igår och sov hela natten också utan puffar och toabesök så jag var så orolig i imorse, kände inget i sängen heller och rullade runt för att mana fram nåt, men nej, inget. Men nu när jag satte mig här började det trycka ut mot naveln, så skööönt, den lille skrämde mig där ett tag...
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

hej allihopa!

pregga: jag kan inte undvika att skriva något till dig ang ditt ex. Det är ju skönt att han insett att han inte kan fortsätta bete sig såsom han gjort(såsom du själv beskrivit honom). MEN ett råd du ska ta vara på är följande: Låt honom visa hur han ändrats PÅ AVSTÅND först och främst. Du vet att jag varit i ett förhållande med en man som inte var att lita på. Inte förräns jag lämnade honom tog han mig på allvar, DÅ skulle han visa hur mycket han älskade och ville ha mig. Men för oss var det redan försent. Jag lämnade honom när det var slut, jag lämnade inte honom när han behövde varnas..... Jag vill bara råda dig till att ta det lugnt och ifall han ändrat på sig så kan han klara av att hållas på avstånd. Fast å andra sidan så är det inte så lätt att förändras och det går inte på en vecka. Jag tycker du ska vara försiktig faktiskt, med tanke på saker du berättat här i tråden. Ta hand om dig, din son och din dotter först och främst.  Kram på dig!

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10