• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Sweetlilly Nej gumman, jag uppskattar er ärlighet här inne samt omtanke. Du satte inte mer griller i huvudet på mig än jag redan hade, bara att dina ord fick mig att ta steget ut å fråga rakt på sak vad han e ute efter. Å när han berättade att en av hans polare sagt-XXXX e det inte dags att skaffa ny tjej nu så kände jag inget annat än-MEN GÖR DET DÅ!!! typ.... å jag är inte det minsta ledsen. Jag va ändå så inställd på att bli ensam med prinsen å att vi inte skulle bli ihop igen så ingen förändring där. men tack för agtt du bryr dig, puss

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-02 10:13:01 följande:
    hej allihopa!pregga: jag kan inte undvika att skriva något till dig ang ditt ex. Det är ju skönt att han insett att han inte kan fortsätta bete sig såsom han gjort(såsom du själv beskrivit honom). MEN ett råd du ska ta vara på är följande: Låt honom visa hur han ändrats PÅ AVSTÅND först och främst. Du vet att jag varit i ett förhållande med en man som inte var att lita på. Inte förräns jag lämnade honom tog han mig på allvar, DÅ skulle han visa hur mycket han älskade och ville ha mig. Men för oss var det redan försent. Jag lämnade honom när det var slut, jag lämnade inte honom när han behövde varnas..... Jag vill bara råda dig till att ta det lugnt och ifall han ändrat på sig så kan han klara av att hållas på avstånd. Fast å andra sidan så är det inte så lätt att förändras och det går inte på en vecka. Jag tycker du ska vara försiktig faktiskt, med tanke på saker du berättat här i tråden. Ta hand om dig, din son och din dotter först och främst.  Kram på dig!
    Elinnnn min klippa, jag pratade med Carohl i luren nu som sa att du svarat, så jag kikar in....jag känner nu själv efter vad han sa igår att det verkeligen e helt kört mellan oss, sen spelar det inte ngn roll vad mina känslor säjer, jag e fortfarande realist, å visst kom denna vändningen jättefort...vilket även gjorde mig misstänksam. Å ang vårdnad så har jag INTE ändrat mig en sek, jag ska ha ensam.
    Det som jag tycker ha varit skönt nu när han vart hemma det är hjälpen som att handla,mm. men jag klarart det såklart själv, å jag har ju underbara vänner som hjälper mig så jag skulle inte bli utan om han drog.
    men visst måste jag ta å fundera på det hela, å jag e mkt tacksam att du delar med dig ang din historia.....jag ser ju att du verkeligen vet å talar utifrån erfarenhet.
    '
    Nu menar jag INTE att ni andra inte gör det.

Som jag skrev innan, jag e mkt, mkt tacksam för er här inne....ni anar inte...
    Puss på daj elinnnn
  • Bubbis10

Ns mamma

Grattis till att änteligen gått in i trimestern, va roligt..hihi{#lang_emotions_flower}

tjejer e det ngn mer än jag som upplever att magen sjunker under natten???? tycker den i vanliga fall ligger under brösten men inte nu när jag vaknade....OROLIG!!!

• elinnnnn

pregga: puss tillbaks.... :)
    nä oftast är ju magen större på kvällen, fylld med mat och ut pressad typ ;) sen när man vaknar på morgonen så är ju matsäcken tom och bebis finner väl rum i magen på annat sätt när man är liggandes.

BF 100809
  • Ns mamma
    SweetLilly skrev 2010-05-02 11:02:10 följande:
    men dte är väl v28+0 man går in i tredje va? Har för mig det. Här på FL så gåt allt en vecka för tidigt.. Men på andra sajter står det 28+0 iaf..
    hmm inte en aning, jag kollade bara här på familjeliv.. Men min BM räknar precis så som räknaren här när det gäller vilken vecka jag är i och att jag har bf på 39+6 och då tycker jag det känns logiskt att man går in i tredje tremestern i den här veckan, för varje trimester är väl en tredjedel av graviditeten?
    Men som sagt jag har ingen koll utan går efter vad det står här på fl..:)
  • Ns mamma

Tack för era grattis allihopa!
    Ha en fin dag, nu ska jag och lillprinsen snart iväg till en kompis och ta en fika i solen :)

• lillabambi
    Pregga skrev 2010-05-02 11:29:23 följande:
    Ns mammaGrattis till att änteligen gått in i trimestern, va roligt..hihitjejer e det ngn mer än jag som upplever att magen sjunker under natten???? tycker den i vanliga fall ligger under brösten men inte nu när jag vaknade....OROLIG!!!
    Jo man har ju större mage på kvällarna och mindre på morgonen förmiddagen så du behöver inte vara orolig :)
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-05-02 12:07:57 följande:
    hmm inte en aning, jag kollade bara här på familjeliv.. Men min BM räknar precis så som räknaren här när det gäller vilken vecka jag är i och att jag har bf på 39+6 och då tycker jag det känns logiskt att man går in i tredje tremestern i den här veckan, för varje trimester är väl en tredjedel av graviditeten?Men som sagt jag har ingen koll utan går efter vad det står här på fl..:)
    ja jag har ingen aning själv heller, tycker det är rörigt med olika bud  på vilken veckan man är i beroende på vilken sida man läser på, men grattis iaf, då betyder det att jag kommer dit på fredag
    Lilla pyret väntas 100806
  • sofie och laura

Ser att det e prat om vikt =)
    Jag har ju lyckats till 13 kg+ hahahaha saka bli kul och se den 20 maj vad jag väger då!

Imorgon har jag läkarbesök för att prata om förlossningen, ang om ks.
    Vi får se vad som blir där!
    Jag är jätte orolig för hur det blir planerat =(

Men det får vi prata om mer imorgon efter mitt besök!

Nu ska jag låta nagelacket torka hihihihi

• tetta

Hej på er! Grattis ni som gått in i nya veckor!!

Äntligen har man haft en lugn valborg! Min man har inte nattvandrat som han har gjort 5 år på raken! Inte sett ngn eld ihop med hans familj som är tradition! Typ i 10år!
    En lugn första maj! Vad mer kan man önska??
    Vi har bara varit vi....

Idag har vi grejat ute i trädgården. Barnen leker ute. Så jag är så himla nöjd med allt just nu idag.

Nu ska vi äta gott och må gott resten av kvällen. Lill*n sparkar för fullt! Barnen skulle lyssna på den och då blev det vilda sparkar i örat på dem. Vilka lyckliga miner de fick! {#lang_emotions_cool}

Kram på er!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10