• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • mammailund85
    Ns mamma skrev 2010-05-05 11:32:37 följande:
    Wihoo, fick precis reda på att jag fick jobbet så jag börjar jobba igen om mindre än 2 veckor :)
    Grattis! Vad är det för jobb?  
  • mammailund85

Sweetlilly- det låter ju som väldigt konstiga resonemang. Hoppas det löser sig snart! Jag ringde fk häromdan med frågor om HP eftersom jag inte tyckte jag fick ett tydligt svar via mail och de rekommenderade att ringa ist. Men jag kom i telefonkö på plats 425! Det är ju som ett skämt! Pallade såklart inte stå i den kön och det verkar så krångligt allt så jag skiter nog i det. Funkar det inte alls med jobbet pga foglossning osv får jag väl försöka bli sjukskriven. Vill ju helst jobba så om det funkar blir jag jätteglad. Är ju ändå ledig 6v före bf....

• elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-05-05 10:56:06 följande:
    Vet ni tjejer att nästa vecka blir tråden gammal! Om det är så att det är tre månader man kan ha gång en tråd.När nästa tråd går ut har några av oss vår bebis i famnen .
    nä jag läste här på familjeliv att dem "annonserade" ut att trådarna inte längre har någon max livslängd :)
    BF 100809
  • Ns mamma
    Malten skrev 2010-05-05 12:17:40 följande:
    Grattis! Vad är det för jobb?  
    Tack!
    Jag kommer att jobba med e-handel på upphandlingsenheten i kommunen..
  • sofie och laura

Hallooj TJEJJER!

Hoppas allt e bra ?
    Här e det helt ok!
    Bebisen för rövare i magen känns lite läskigt ibland då magen förflyttar sig hahahaa Puss på min bebis!
    Nu e det bullbakning och hämtning av barnen vid 16.00
    Och imrogon kommer de vara lediga då vi kommer ha festligheter hemma med matlagning och presenter. MMMMMMmmmmm

• tetta

Hej på er!

Imorgon är det dags för mitt efterlängtade besök hos mvc. längtar tills man hör hjärtljuden...
    Har ett stetoskop här hemma men det är lite svårt att lyssna för den lille vännen buffar hela tiden på den.
    Vill verkligen inte börja äta järntabletter. Är ju så glömsk hela tiden. Smöret stod framme hela dagen igår...Oops!

Nu vänder sig bebisen hela tiden i magen och buffar och sparkar. Det kanske är en clown eller ngt där inne..

Satt och kolla på jordmödrarna på norska hemsidan...Tårarna bara rann. Så fina ungar.
  • carohl
    tetta skrev 2010-05-05 13:48:24 följande:
    Hej på er! Imorgon är det dags för mitt efterlängtade besök hos mvc. längtar tills man hör hjärtljuden...Har ett stetoskop här hemma men det är lite svårt att lyssna för den lille vännen buffar hela tiden på den. Vill verkligen inte börja äta järntabletter. Är ju så glömsk hela tiden. Smöret stod framme hela dagen igår...Oops!Nu vänder sig bebisen hela tiden i magen och buffar och sparkar. Det kanske är en clown eller ngt där inne..Satt och kolla på jordmödrarna på norska hemsidan...Tårarna bara rann. Så fina ungar.
    Jag har också ett stetoskop hemma men jag hör inte henne men som du säger så sparkar hon där så fort jag försöker lyssna, haha busunge! {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

Om det är någon som har idétorka eller bara kanske vill bara ha lite förslag på namn som kanske inte är svenska så hittade jag en skitbra sida!

http://www.babynames.com/ 

Vi försöker komma på ett andra namn till våran lilla sessa, funderar på att göra det lite roligt och döpa henne till Marilyn efter Marilyn Monroe i andra namn alltså. Vi får se. {#lang_emotions_smile} Annars gillar jag Juliette som andra namn men min sambo är inte på samma linje så jag får släppa det namnet annars har vi varit överrens om alla beslut hittills {#lang_emotions_laughing}

• carohl

Grattis Ns mamma till nya jobbet!

• Lysmasken

Varm choklad är kokad, smörgås fixad till ikväll, potatisen kokar på spisen. Korvarna tinas i varm vatten. Jag hoppar in i duschen med barnen. På med pjamas efteråt, äta. Sen kommer maken hem och jag blir hämtad kl 18 utav svägerskan. Köra till automaten för att ta ut pengar, sen bilen upp till torup för att spela bingo.

Vi ses imorrn töser.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10