• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-13 23:47:54 följande:
    jo asså saken e denna att mina vänner har ifrågasatt flera gng vad han har för relation till sin syster egenteligen å jag har blivit förbannad, men nu börjar ju tom jag undra.. Hon går å säjer till folk att jag förstör hennes brors liv genom att behålla vår son!!!!! mitt x säjer att det e det bästa som hänt han någonsin så när jag sa vadf hon sagt så svarade han, jaja men det får stå för henne, jag e lycklig för vår prins å jag älskar honom. Sen får hon säja å tycka vad hon vill???!!! men jag tycker att han i det läget skulle säja ifrån! Grrrr sen sa han, men jag har valt å skaffa barn med dig, å ingen annan å jag har väntat länge. men hur kan han då acceptera sin systers beteende?
    Nä, d e riktigt skumt..... jag hade blivit super arg om min bror/syster sagt så. Kanske brutit kontakten ett tag beroende på vad jag hade fått för svar från vederbörande när jag ställt dem mot väggen.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-13 23:51:55 följande:
    ÅÅhhh vilken söt liten busa :) såg såå stolt ut på hästryggen ju :)
    Ja, eller hur. Hon var stolt som en tupp där hon satt å hon fick betala själv (med pappas pengar hahahahaha)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-13 23:53:00 följande:
    Nä, d e riktigt skumt..... jag hade blivit super arg om min bror/syster sagt så. Kanske brutit kontakten ett tag beroende på vad jag hade fått för svar från vederbörande när jag ställt dem mot väggen.
    ja men eller hur?! det hade nog varit en sund reaktion fr vem som helst!! jag sa det, jag skiter i vad hon tycker om mig, hon kan kalla mig vad hon vill, det rör mig inte i ryggen, men att säja så om vårt barn?! hon kan dra åt helsike .....grrrrr
    å att han inte bryr sig finner jag mkt underligt!
    knyzzel skrev 2010-05-13 23:55:06 följande:
    Ja, eller hur. Hon var stolt som en tupp där hon satt å hon fick betala själv (med pappas pengar hahahahaha)
    hahaha såååklart , en stor tjej som betalar själv *host* hahahahahha
    vänta tills hon shoppar med pappas credit kort;)
  • Bubbis10

Knyzzel gumman, det va så roligt att få prata med dig igen å det gör jag gärna snart igen, men nu måste jag sova, e helt slut efter idag.....
    men kommer vara inne imon kväll, hoppas du med e det?!

natti natt, sov gött....kram

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-05-14 00:00:07 följande:
    Knyzzel gumman, det va så roligt att få prata med dig igen å det gör jag gärna snart igen, men nu måste jag sova, e helt slut efter idag..... men kommer vara inne imon kväll, hoppas du med e det?! natti natt, sov gött....kram
    Ska oxå sova nu. Börjar jobba halv 8 i morron till 16 så d blir en lång dag. Vet inte om jag orkar i morron. Måste kolla igenom matrialet inför nationella provet på onsdag & tordag. Sov så gott!
    knyzzel skrev 2010-05-13 23:55:06 följande:
    Jo d blir spännande hahahahaha eller ska ha abonnemang på sin mob. hahahahaha
  • SweetLilly

God morgon!

Pregga; tycker det är en bedrövlig sits du hamnat i, hoppas du frår ut honom i ditt liv.. Jag tänkte på det att han hotade att skära halsen av dig, det är ju absolut nåt du ska skriva upp och ta med när det gäller vårdnaden, såna hot är ju allvarliga, även om de är tagna ur ett desperat tillstånd.

Vaknade tidigt idag igen.. menmen jag hade tänkt försöka ta mig ner på affären och så kanske in i nån affär och köpa nåt litet till helgen, jag och maken firar ju ettårig bröllopsdag på söndag, så det vore ju skoj att hitta på nåt litet att ge, även om vi inte pratat om det. Vi har bara sagt att vi ska ut och äta..
    Nån kanske har nåt förslag?

Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

har förresten lagt ut bild på vagnen nu! Bilden är lite dålig, för vagnen ser fläckig ut, men det ser helt ny ut!

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-13 23:03:25 följande:
    Grattis till alla er som gick in i ny V idag, hehe gjorde jag sj med ju, V 27 =) som sagt, nman kan bara älska torsdagar. Idag har varit en dag....mja tuffare än ngn annan på länge å det har vart mkt tårar, men inga mer nu. Mitt x...en empatilös jävel utan känsla eller respekt för andra. Vi hamnade i ett riktigt praktgräl, då han kallade mig h*ra,grisFi**a mm, å sen slet han sönder min mamma blus.... NEJ jag ska inte släppa in han igen, även jag har mina gränser för vad som är ok. å detta är låååångt gånget över den gränsen. Jag grät som en unge men så fort han var ute ur lägenheten så sänkte sig lugnet igen... Nu undrar jag, kan min oro idag, å ledsamhet påverka barnet så det sätter igång förlossning eller att han mår dåligt? För övrigt så mår jag ju bra. Vi hamnade i en diskution ang hans hemska syster bergatrollet, sänd fr helvetet själv!!!! Många pratar om en hemsk svärmor, jag lovar att tom dom e drömmen i jämförelse. han fick det till att jag tvingade han å välja mellan vårt barn å sin syster, trots att jag upprepade gng sa att det INTE var så, jag sa bara att haggan inte var välkommen i mitt hem. Men han menar att HON är fam till MIN son!!! NEJ NEJ, Hon är släkt, inte fam. hans fam är i detta hemmet här. så sa han, min syster går före dig så du vet det, men jättebra-där är dörren så försvinn!! För första gng någonsin på dessa 3 år så såg jag att han fick kämpa med tårarna, å JAG fick dåligt samvete..trots att han sitter å säjer att jag e sjuk i huvudet, störd,osv...han smällde i mina möbler, å betedde sig som en idiot!!! Å att han får mig att bli förtvivlad rör han inte i ryggen tydligen...så varför får jag dåligt samvete?? jisses, jag har väl all rätt å neka hans syster i MITT hem! Vi diskuterade jul osv, å han trodde att han skulle ta vår son som då är 3 månader med hem till henne, UTAN mig som ska amma!!! FETGLÖM! jag är mamma till detta barn, men han beter sig som om det e hans syster å HAN som ska ha barn...helt sjukt ju gapade om att hon är hans faster hit å dit, min sons familj, å att MIN son kanske föredrar hans fam före mig, typ bergatrollet då. haha tillåt mig små le. en mammas kärlek, det finns inget större, å det kan INGEN inte ens han ta ifrån mig. Nu ska han ju på rätteghång å jag kan inte låta bli att undra om han kom å först fjäskade för att han ville ha min hjälp....eller om det var gemensam vårdnad som lockade, vilket jag inte hade gett ändå. Ham skrek om att jag inte skulle få ha dop,jag skulle inte få välja gudmor, osv osv...för jag var bara 50% föräldrer. jag svarade helt lungt, du har inget å säja till om-å jag är 100% mamma!!! Han stormade ut efter att jag sa åt han å dra åt helvete... jag grinade en stund...å¨var mkt upprörd, kan detta ha skadat min son?
    Gumman!

Ditt vredesutbrott kan inte ha skadat barnet, Lille vän =(
    Du känner dina gränser och du vet vad som är acceptabelt och inte eller hur?
    Du behöver lugn!

Nu e det bara 13 veckor kvar för oss vissa mer vissa mindre =) så nu njuter vi gumman.
    Synd att vi inte bodde grannar så vi kunde stötta varann hahahhaha
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-14 00:06:08 följande:
    Ska oxå sova nu. Börjar jobba halv 8 i morron till 16 så d blir en lång dag. Vet inte om jag orkar i morron. Måste kolla igenom matrialet inför nationella provet på onsdag & tordag. Sov så gott! Jo d blir spännande hahahahaha eller ska ha abonnemang på sin mob. hahahahaha
    hua såå tidigt, å jag tycker att jag vaknade tidigt =/

hahaha jaa abonnemang lär bli det minsta, haha
    SweetLilly skrev 2010-05-14 06:32:00 följande:
    God morgon!Pregga; tycker det är en bedrövlig sits du hamnat i, hoppas du frår ut honom i ditt liv.. Jag tänkte på det att han hotade att skära halsen av dig, det är ju absolut nåt du ska skriva upp och ta med när det gäller vårdnaden, såna hot är ju allvarliga, även om de är tagna ur ett desperat tillstånd.Vaknade tidigt idag igen.. menmen jag hade tänkt försöka ta mig ner på affären och så kanske in i nån affär och köpa nåt litet till helgen, jag och maken firar ju ettårig bröllopsdag på söndag, så det vore ju skoj att hitta på nåt litet att ge, även om vi inte pratat om det. Vi har bara sagt att vi ska ut och äta..Nån kanske har nåt förslag?
    Godmorgon gumman!

Tack för din omtanke, men tänk så naiv man kan vara...när han sa till mig att-gumman när jag satt de 3 dagarna så fick man tid till å tänka efter å inse vad som är viktigt, å min plats är med dig å barnen...

asså jag trodde på han, kan du fatta den?? för nu gör jag det inte ens själv!! Så jäkla korkat naiv! jag funderade på att göra en polis anmälan, men jag e ju inte den typen som går till polisen, ....men jag kommer givetvis inte öppna dörren, å kommer han då-ja då ringer jag direkt! för nu räcker det.
    jag ska självklart ta upp allt detta om det skulle bli en vårdnadstvist.

men han har sj pratat med familjerätten å dom sa till han att han inte har ngn rätt utöver umgängesrätten, men jag ska berätta allt för dom så får vi se hur dom ställer sig till det med sen.

jag skulle aldrig neka min son sin far, men det finns ju gränser såklart!

åååh så romantiskt, 1 årig bröllopsdag, här har du en hopplös romantiker...hahahahaha hm, en liten present...
    kanske ett hals smycke med era naman å datum i? datumet då ni gifte er?
    eller dig själv naken på sängen med en ros i munnen å busig blick? hahahaha
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-14 09:17:05 följande:
    åååh så romantiskt, 1 årig bröllopsdag, här har du en hopplös romantiker...hahahahaha hm, en liten present...kanske ett hals smycke med era naman å datum i? datumet då ni gifte er?eller dig själv naken på sängen med en ros i munnen å busig blick? hahahaha
    Nja, han fick fina bilder på mig för nåt år sedan, tror det var till hans födelsedag Så det får bli nåt annat, och smycken är tyvärr inte han riktigt..
    Men nåt ska jag nog komma på, blir iaf nåt litet kort, trist men iaf nåt
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10