Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Carohl: Roligt att få komma till BM. Alltid skönt att få veta att allt är ok även om det inte känns som om nåt är fel!

Sweetlilly: Jobbigt att inte kunna sova. Men vad bra att tapeten blir bra. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir förrän den sitter uppe på väggen.

Själv ska jag till FK i em för info om föräldraförsäkringen. Hoppas det ska bringa lite klarhet i djungeln.

Fråga till er som fött barn innan. Hur lång tid tog det innan ni kunde typ ut och springa igen efter födseln? Alltså träna.

• den kära leken

mamma 2B: Tack för svaret. Jag kan tänka mig att det är väldigt individuellt men man kan ju ändå få en fingervisning! Lycka till på UL.

• den kära leken

Grattis! Vad skönt.

sofie och laura skrev 2010-05-12 11:51:11 följande:
    HEEEEEEJ!! JAG HAR FÅTT MITT SNITTDATUM, ringde till BM bara för att se om det e kommit in? Jag berättar mer sen ikväll måste kila vill skriva så mkt jihhaaa Men gör det ikväll PUSSSSS
  • den kära leken

Vilken söt navel du har ;)

SweetLilly skrev 2010-05-17 11:22:10 följande:
    haha jag la ut bilden på naveln nu hehe
  • den kära leken

Inga strimmor än men det kommer väl. Ingen pigmentrand heller.

Mandy86 skrev 2010-05-17 12:56:56 följande:
    fler som fått graviditetsstrimmor på magen än? jag har fått ett brunt streck från naveln och hela vägen upp på magen samt en lagom stor brun pigmentfläck på halsen, ser ut som att jag är skitig hela tiden! haha..usch..
  • den kära leken

Graviditetstrimmor är underhuden som spricker när den tänjs ut för fort/för mycket. Pigmentrand är vad det låter som. Pigmentranden försvinner efter grav medans strimmorna inte gör det. De kan ljusna men försvinner inte helt.

Mandy86 skrev 2010-05-17 13:16:49 följande:
    Vet ej vad skillnaden är helt..finns tydligen både graviditetsstrimmor och pigmentstreck (när jag sökte på google)
  • den kära leken

Nej usch för sommaren. Tycker inte om när det är för varmt i vanliga fall. Sola har jag inte gjort på säkert 10 år. Älskar dock att vara ute så jag har nog ganska mycket färg.

Mandy86 skrev 2010-05-17 13:26:58 följande:
    Tack för infon =) Får sola försiktigt i sommar nu då när jag redan fått en fläck på halsen också, typiskt! Men ser fram emot sköna varma dagar på balkongen!!
  • den kära leken

Vi får hoppas vi slipper!

sofie och laura skrev 2010-05-17 14:35:37 följande:
    Min tredje grav Inga strimmor på magen ÄN peppar ta i trä=) Men jag har en putteliten bristning ovanför naveln där jag haft percing!
  • den kära leken

Det är bara bra. Har börjat bli lite trött men foglossningskänningarna har gått över. Ska till BM på torsdag så ska kolla järnvärdet då och hoppas det är bra annars är det väl därför jag är trött. Hur är det själv?

sofie och laura skrev 2010-05-17 15:14:25 följande:
    HHAHAHAHHA sen är det ju världens vackraste MAMMA tatueringar tycker jag=) Hur e det med dig hoppas allt bra!
  • den kära leken

Godmorgon!

Angående bröstmjölk så kommer det genomskinlig vätska ur mina bröst. Inte mycket alls dock utan bara så det är lite fuktigt.

Angående fisar så kan jag inte heller förstå hur man kan hålla sig framför den man delar sitt liv med. Här fiser vi framför varandra. :) Blir lika förvånad varje gång jag hör om ett förhållande där man inte fiser i varandras närhet.

Min lillasyrra som är beräknad till den 6 juni har legat i förvärkar i 2 dygn nu. Haft värkar var 10-20 minut och inte fått sova nått. Nu har de avtagit och hon har fått sova lite. Stackaren. Men det var tydligen lika med deras lilla treåring och då tog det flera veckor innan hon kika ut. Hoppas för lillsyrrans skull att det inte blir likadant denna gången.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10