Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag hoppas att jag slipper och får chansen att föda vaginalt men jag har lågt sittande moderkaka. Om moderkakan sitter så lågt att den sitter för livmoderns öppning går det inte att föda vaginalt. Då blir det KS. Men det gick inte riktigt att se på RUL så de ska kolla om moderkakan följt med upp när livmodern växt eller ifall den sitter för. Det kollas på ett nytt UL i vecka 32. Hoppas hoppas :)

carohl skrev 2010-05-04 16:05:01 följande:
    Sweetlilly: jag tror också att hon fick sig en chock stackars lillan... Den kära leken: varför ska du göra ks?
  • den kära leken

God morgon alla!

100 dagar kvar då :)

• den kära leken

Underbart! Nu är det verkligen nedräkning :)

Jag kan inte heller röja runt som jag gjort tidigare. Det är en liten punkt ovanför vänster skinka som låser sig lite om jag gräver för mycket i trädgården. Så frustrerande. Får ropa på mannen hela tiden när det behövs ta i. Han bara skrattar och tycker det är roligt. Haha

tetta skrev 2010-05-10 08:23:05 följande:
    Grattis. Såg oxå att nu att jag har 100 dagar kvar!! Idag blir det tvätt och städ i min takt. samt den stora ska till tandis.. Dammsuga går inte. Då skriker höften och bäckenet. Ska röja i barnens rum. Det ser ut som en tromb har dragit fram...Sen när man säger till dem att städa så är jag elak m.m. Underbart att ha en 11 åring i huset..Så nu blir det städat på mitt sätt.
  • den kära leken

Tack :)

carohl skrev 2010-05-10 08:44:36 följande:
    Tetta, den käre leken: grattis till era 100 dagar! Jag längtar också tills jag kommer dit
  • den kära leken

Haha, rastlös? Jag blir tokig när jag måste sitta still. Som tur är så gör det inte så ont att jag måste sitta still men jag måste ta det lite lugnare. Kan inte gräva bort trädrötter eller ormbunkar eller lyfta stenar längre. Bara gräva och rensa. Men det är mysigt att jobba ihop. Annars har vi oftast olika projekt på gång i trädgården

tetta skrev 2010-05-10 08:58:26 följande:
    Vi höll påmed trädgården igår. Satt ner och klippte ner buskar. Då kommer min man. Nä du får bara ont det där gör jag. Så jag tog tag i krattan för att kratta bort skräpet. Hör bara: ajabaja! Vänder mig om...Min man står bara och skrattar...Sätt dig ner och ta det lugnt! Jag ta lugnt?! Det är svårt. Jag har ont i höger skinka och haltar då när det låser sig. Så jag får mest sitta och titta när de andra grejar.
  • den kära leken

Jag har också väldigt mycket tankar just nu. Vaknar tidigt och kan inte somna om. Lite trött och grinig på jobbet som botas med glass. Inte bra alls.

sofie och laura skrev 2010-05-10 09:50:18 följande:
    Halloj, precis lämmnat kidsen på dagis sen så sprang jag förbi tvätten suck packade allt där nere så det är bara att lägga in i garderober och dyl! Förhoppningsvis kommer vårt nya matbord upp idag som legat i förpackning i 3 månader i vårt sovrum =( så ner med det gammla som är väldigt antikt av sig  superfint är det men nu vart det ngt från mio =) Så nyfiken är jag... förstår bara varför karlar har tummen i handen ibland när det gäller vissa saker hahahahahah Annars har jag sovit 2 timmar inatt! Ingen sömn här inte och det beror på funderingar överfolk som kläcker ur sig mer än vad man sagt
  • den kära leken

Vad skönt Mandy! Jag kämpar lite med att inte äta så mycket socker nu. Tuggar tuggumi.  :)

Mandy86 skrev 2010-05-10 10:38:06 följande:
    Precis kommit hem från BM Klarade sockertestet utmärkt trots att jag är lite sockerberoende! Man skulle ha ett värde under 8,9 och jag fick 5,6 Jippi! Idag skall vi köpa barnvagn och säng, skötbord =) Ha en bra dag allihopa
  • den kära leken

Oj är du redan 27+2! Magen växer :) Man börjar bli en riktig tjockis haha

SweetLilly skrev 2010-05-10 11:18:25 följande:
    www.familjeliv.se/Hem/sweetlilly/galleri.php?... Ny bild! Jag har totalt gått upp 12kg nu sen plusset. Och jag äter bara sött på lördagar, oftast. Och bara bra mat och inga jätteportioner, så det känns så obefogat. *suck* Men det mesta är nog vätska, känner mig väldigt svullen..
  • den kära leken

Men vi är ganska fina tjockisar! Vi vill ju gärna vara det med!

SweetLilly skrev 2010-05-10 11:24:01 följande:
    haha joo du, tjockis är det minsta man känner sig som
  • den kära leken

Ja det sägs så. Träffade farmor i helgen. Hon berättade att när hon var på tjocken så skulle man absolut inte visa det utan man försökte dölja det så gott det bara gick. Nu vill man ju gärna visa sin fina lilla bula haha

SweetLilly skrev 2010-05-10 11:33:59 följande:
    ja man är ju vacker när man är gravid sägs det
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10