Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Lysmasken: Varför ska du ha tillväxt-UL? Och 2 stycken?

• den kära leken

aha då förstår jag :) I vårt landsting är det bara ett UL som alla går på.

Lysmasken skrev 2010-05-19 09:23:42 följande:
    Har högt bmi som ligger på 39
  • den kära leken

Då har vi ju samma landsting så jag antar att det är det som väntar mig med då. Fast inte de extra UL:en då jag är normalviktig. Glukos testar man i urinen eller?

Lysmasken skrev 2010-05-19 09:27:17 följande:
    Vart samma visa förra omgången när jag var gravid -07 men inte -05. Så här är det i Halmstad. Görs glucos i v13 och någon gång i v30-33 har jag för mig om man har högt bmi. Sen vanligt ul i v18 (och i v32 och v38) om man har högt bmi Läkarebesök i v36 på sjukhuset. Träffa fl-läkare och narkos-läkare inför fl ifall om dom skulle behöva akutsnitta mig.
  • den kära leken

Japp mitt torkar också in och blir som små hårda klumpar som luktar lite gammal mjölk typ :)

Malten skrev 2010-05-19 09:51:20 följande:
    God morgon! Nån mer som det känns tungt att andas för när ni sitter? Vet inte hur jag ska sitta för att det ska försvinna. Enligt bm kunde det vara om man satt ihopkurad men det känns även när jag sitter rakt.  Ang. mjölk i boobsen har jag också haft lite så det blivit fuktigt och sen har det typ fastnat i bröstvårtorna som torkad (gul) mjölk. Nån mer som haft så?  Nu måste jag sätta igång med pluggandet, vi ses!
  • den kära leken

Det låter skitjobbigt. Varför skulle man spy? Hoppas jag slipper sitta där i två timmar. Men fram för allt åka någonstans utan frukost i magen låter ju livsfarligt. Det finns ju risk att jag slår ihjäl någon på vägen haha. Har en extrem mat och sovklocka nu. Får jag inte mat när jag är hungrig så är det bäst att hålla sig undan :)

Lysmasken skrev 2010-05-19 10:21:49 följande:
    Har alltid fått det under varje grav. Tror att det är typ små finnar. Bm reagerar varje gång, men jag är så van så. Glucos är att man kollar sitt sockervärde. Det är så enkelt att man kommer dit fastande tidigt på morgonen. Sista mål tiden är kvällen innan vid kl 20 men man får dricka typ vatten till kl 24. Dom tar ett stick i fingret. Får dricka en färdig blandad sockerlösning finns i smakerna apelsin och citron, en flaska utav den och ca 1 dl vatten direkt efteråt. Detta ska intags på 5 minuter, kräks man upp det så får man komma tillbaka en annan dag och göra om det. Sen sitter man där i 2 timmar och tar ett nytt stick igen i samma finger som innan. Man får gå och kissa under dom här 2 timmarna.
  • den kära leken

När gjorde du det och fanns det någon speciell anledning till varför?

Mandy86 skrev 2010-05-19 10:46:32 följande:
    Tyckte inte det var så farligt att dricka sockerlösningen :) Smakade ju bara socker i vatten
  • den kära leken

:)

SweetLilly skrev 2010-05-19 11:13:54 följande:
     hey sister hahaha
  • den kära leken

Jag håller med. Hjärnan är som en deg. Blir knäpp av att inte kunna tänka och använda den som normalt. Allt tar så mycket längre tid för att jag inte kan planera längre.

SweetLilly skrev 2010-05-19 11:21:05 följande:
    Jag la mig ett par timmar till, var så jäkla trött. Nu ska man väl försöka äta nåt, blir väl ett par smörgåsar som vanligt har ingen fantasi alls. Var på affären igår men kom endå inte på nåt att handla. Hjärnan är helt oduglig just nu.
  • den kära leken

Och ingen bättring är väl att vänta föörän man slutar amma. Haha. Tur att maken är så bra på att organisera :)

SweetLilly skrev 2010-05-19 11:27:47 följande:
    t.o.m maken arbetskamrat frågade honom om jag fått "teflonminnet" än, haha. Hans fru blev helt seg och glömde allt viktigt när hon var gravid.
  • den kära leken

Det förstår jag. Katten väckte mig vid ungefär samma tid men hon är nog lättare att underhålla än sonen. Klia lite bakom örat så somnar hon om. Och jag med för en gångs skull :)

Nu LUNCH!

lillabambi skrev 2010-05-19 11:41:49 följande:
    hej tjejer :) Varit aken sen 04.40 då min son var piggelin så vi låg och pratade i en timme ungefär innan barnprogramen började på tvn och tvättat för fullt sen kl sex :) Full rulle idag men nu börjar ögonen göra sej påminda :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10