• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Sweetlilly: Vad underbart att allt såg bra ut! Vet inte det där med pojk. Jag vägde tydligen 4 kg när jag föddes och mannen min bara 2,5 :)

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 10:45:30 följande:
    Sweetlilly: Vad underbart att allt såg bra ut! Vet inte det där med pojk. Jag vägde tydligen 4 kg när jag föddes och mannen min bara 2,5 :)
    hehe oki, ja då kanske jag har rätt endå, jag har ju känningar på tjej, men blev lite osäker nu när bebsen verkar bli stor. ja nu kommer väl den inte bli nån 5kg-klump men endå lite extra mullig
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Det är ju omkretsen på huvudet man tänker mest på haha. Det andra slinker väl mest ut sen när huvudet är ute :)

SweetLilly skrev 2010-05-25 10:49:17 följande:
    hehe oki, ja då kanske jag har rätt endå, jag har ju känningar på tjej, men blev lite osäker nu när bebsen verkar bli stor. ja nu kommer väl den inte bli nån 5kg-klump men endå lite extra mullig
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 10:54:58 följande:
    Det är ju omkretsen på huvudet man tänker mest på haha. Det andra slinker väl mest ut sen när huvudet är ute :)
    hehe på så sätt gör det inget om det blir en stor bebis, eftersom jag ska ha snitt, och om de ska ta Pyret i v37 så är det bara positivt. men ska man föda ut dem så vill man nog ha en i undre kurvan hehe
  • den kära leken

5 veckor kvar tills jag får veta om det blir snitt eller försök till vaginal födsel.

Jag läste infobrochyren vi fick av BM sist om amning igår. Den är inte särskilt uppmuntrande. Känns som om den va fylld av problem och hela tiden talade om hur svårt det var och hur mycket tålamod man var tvungen att ha. Det är inte alls den uppfattningen jag fått när jag talat med nära och kära. Men det kanske är för jäkligt? Vad säger ni?

SweetLilly skrev 2010-05-25 10:57:29 följande:
    hehe på så sätt gör det inget om det blir en stor bebis, eftersom jag ska ha snitt, och om de ska ta Pyret i v37 så är det bara positivt. men ska man föda ut dem så vill man nog ha en i undre kurvan hehe
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 11:02:02 följande:
    5 veckor kvar tills jag får veta om det blir snitt eller försök till vaginal födsel. Jag läste infobrochyren vi fick av BM sist om amning igår. Den är inte särskilt uppmuntrande. Känns som om den va fylld av problem och hela tiden talade om hur svårt det var och hur mycket tålamod man var tvungen att ha. Det är inte alls den uppfattningen jag fått när jag talat med nära och kära. Men det kanske är för jäkligt? Vad säger ni?
    Äh, det är så inviduellt. Jag har vänner som vart med om båda delarna.
  • den kära leken

Det tänkte jag inte äns på. Men det är skumt. Jag håller med.

SweetLilly skrev 2010-05-25 11:20:53 följande:
    ja det var intressant, att man blir påverkad av sorg/trauma är ju en sak, men just pojkfoster? skumt.
  • Angel20
    Lysmasken skrev 2010-05-25 08:02:09 följande:
    Just det. Gick in i v30 idag endast 76 dagar kvar.Svåger och svägerskan vill åka till kolmården ihop med oss, fast jag hade pratat med maken om detta innan förra året att vi ska åka till ALV (astrid lindgrens värld) igen då töserna var för små förra året. Men svåger med familj vill åka 19-20 juni. Hittat ett paket för 1 natt och 2 dagars entre till kolmården. Tror att det gick på runt 3400:-Jag vill hellre hyra en villavagn på lysningsbadet västervik typ fre-sön så hinner man med kolmården och alv.Någon som har förslag?
    lysingsbadet låter juh som ett jätte bra alternativ. d e fint där! =0) (jag e från västervik) hihi.. västervik gör juh att d e nära till allt d ni vill göra!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10