Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-08 11:00:33 följande:
    Haha du e het på gröten du hihi...
    Tyvärr är det så.
    vi fick också vänta jätte länge innan vi fick börja övningsköra (Jag med min man då)...
    Så frustrerande när man väl kommit loss och gått den där jäkla kursen coh allt. Men nu har det ju ordnat sig så :)
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-08 11:18:49 följande:

V32 här med, gick in i det i helgen!

Och drömmar ja, herrgud vad man drömmar. Den ena värre än den andre, haha.

Nu ska jag ta mig en dusch innan jag ska iväg till MVC och träffare läkaren. men det blir nog ingen remiss, för jag vet inte om jag skrev det, det dam ju ner en läjartid till spec-mvc igår! helt sjukt, finns inte registrerat nån stans. Plus att det är pga remiss från den läkaren som jag ska till idag.. men det måste då vara ett utskick från den remissen som skrev i april..galet..snurrigt... Men jag ska iaf förälänga sjukskrivningen, får inte tag i min ms-läkare så hon får fixa detta.

Hoppas nu att allt reder sig idag och att du snart får en tid för ditt KS!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-08 11:40:28 följande:
    kära leken & nallepuhmamma; DET HOPPAS JAG MED!
    Är trött på strul nu. Så nu ska jag alltså till spec-mvc den 22juni och sen narkosen den 14juli. och troligen snitt i veckan därpå, om nu dte blir som det var sagt, annars ännu en vecka fram
    Men du får alltså inte veta förrän den 14 juli när det blir snitt? VARFÖR? Fattar de inte att de behandlar människor illa genom att göra så. Åhhh jag blir så arg, grrrr!
  • den kära leken
    Malten skrev 2010-06-08 12:00:33 följande:
    Nu har jag varit på glukosbelastning och sockervärdet såg bra ut (7.6 tror jag) Min hb har sjunkit till 104 så jag får skärpa mig med järntabletterna. Vikten låg på 10kg+ sedan inskrivningen. Min bm sa att det inte är många som bara går upp den rekommenderade viktökningen på 10-12 kg och "erkände" att hon själv gått upp 18kg. Bebisen låg med huvudet neråt nu och hon trodde den kommer ligga kvar så nu. Sf-måttet var 29cm. 
    Jag skulle ändra på hur jag tar dem snarare än att ta fler. Spelar nästan ingen roll om du tar fler än 1 per dag. Kroppen kan inte ta upp mer för det. Ta med citrus och undvik mejeriprodukter och kaffe/the när du tar din tablett. Då kan kroppen ta upp järnet! Men du vet kanske redan allt detta? :)
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-08 12:37:22 följande:
    jo men det e över nu...har hänt mer saker som gör att det inte länghre finns ngn återvändo...jisses, jag e helt slut, somnade 1 tim å vaknade till nu....
    Det är helt okej att sova en stund :) Själv skulle jag bara smälta middagen lite igår. Somnade vid 18, vaknade till vid 21 och åt en macka, somnade igen och gick upp strax innan 6 imorse. Haha. Det gäller att passa på att sova medans man kan.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-08 13:06:10 följande:
    Haha det vore nått du hihi. Undrar vad dom sagt hihi. Kvinnan hade la sagt nej men manen "ja,ja,ja,ja"
    Det där kan man aldrig så noga veta, haha
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-08 15:24:55 följande:
    malten: haha ja jag tyckte väl det kändes lite "fel" det var ju MANDY jag tänkte på. Jaja er namn börjar på MA så jag skyller på det :P

MANDY: GRATTIS TILL V.32 :D
    Tefolnhjärnan slår till igen ;) Hos mig är den ständigt närvarande haha
  • den kära leken
    Lysmasken skrev 2010-06-08 15:41:43 följande:
    Åh vet ni vad jag saknar... En stor kall öl när det är varmt ute eller brie ost. Såg någon tråd att dom hade plockat med sig brieost och kex upp till förlossningen som dom mumsade på efter födseln. Det tåls att tänka på.
    En kall öl är gott nu när det är varmt. Men det fungerar lika bra med den alkoholfria tycker jag. Brieost har jag faktiskt inte äns tänkt på sen i julas då det stod på julbordet.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-08 15:46:03 följande:
    haha meh...jag bara skojjade ang ditt minne, haha mitt eger e som på en guldfisk :) jag dricker inte heller alkohol, kanske har hänt innan jag blev gravid att jag tog en halv kall cider om det va stekhett ute, men näe knappt det ens....
    nu avnjuter jag en tunnbrödsrulle med skagenröra-MUMMA!
    Åhhh det lät ju underbart gott hörrö. Vågade inte äta skagenröra och liknande i början då det ofta innehåller majonäs=äggula men det är nog ingen risk att det är riktigt majonäs med riktig äggula i :) Nu äter jag det ibland.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-08 15:54:40 följande:
    hemma från MVC! Läkaren trodde där att denna tiden jag fick igår skulle vara nåt bättre iaf. Jag får kräva ett beslut helt enkelt när jag är där.

Nu  har jag en nötstek i ugnen och ska ta dte lugnt ett tag, det tog på krafterna att gå i affären efter MVC..
    Jag fattar inte riktigt. Har du fått tid för att få en tid? Och när i sånna fall?

Gott med stek. Börjar bli grymt hungrig nu. Undra vad mannen lagar till middag? Bäst att åka hem och kolla snart :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10