Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-08 16:07:26 följande:
    det va smarrigt kan jag tala om. men varför kan man inte äta ägg gula? det e ju jätte mkt proteiner, står ju tom att det rek??
    Man får gärna äta äggula men inte rå. Inga råa animaliska produkter.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-08 18:19:45 följande:

Får man inte äta äggula? Kokta ägg? Stekta?

Pregga skrev 2010-06-08 18:08:35 följande:
    ok, men du fortsätter det så då ska du nog kolla upp det,liten röv? hahahaha buss på han....

Haha japp han har liten röv....Men sparkar man upp den kanske den blir större

Jo man får äta ägg men inte rått. Majonäs tex innehåller ju rå äggula.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-08 18:18:21 följande:
    men e den rå i majonäs? den e väl konserverad?
    Om man inte gjort den själv eller köpt i delikatessen är det säkerliken ingen äggula alls i utan snarare äggulepuiver så det är nog lugnt.
  • den kära leken
    sofie och laura skrev 2010-06-10 08:42:50 följande:
    UVI härjar för fulla muggar nu =(
    Grattis till er alla som går in i nya veckor!
    Jag är i v 31+0 idag och undrar vad denna dag har att erbjuda RÖNTGEN FÖR lilleman =(
    Tackar och bugar för grattis till 30+0 och passar på att gratta dig till ännu en ny vecka. Hoppas allt går bra för er!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 10:11:54 följande:
    Jag tänkte på det med vikten, nu i de sista veckorna ska man ju gå upp i vikt en del, bara bebisen ökar ju med ett halvkilo i veckan..
    Men jag har gått ner lite? Det oroar mig då jag äter dåligt, har svårt att äta, mår dåligt av mat, det bara växer i munnen.
    Jag gick ju upp rätt fort i början, så jag hoppas att det finns att "ta av" och att det är normalt..
    Visst finns det lite att ta av. Barnet tar det som barnet behöver. Det är väl främst du som kan ta skada. Samt att vissa gifter lagras i fettet och om kroppen börjar bryta ner fett för att få enegri så frigörs också gifterna. Men de kommer de ändå att göra när vi ammar sen.

Jag håller med om att det blivit svårare att äta nu. Dels pga att det inte får plats, jag blir så mätt och dels pga alla sura uppstötningar och halsbrännan. Jag är galet sugen på fräscha frukter men det går inte att äta. Inte på kvällen iaf.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 10:27:55 följande:
    nej det är ju platsen också! När man äntligen får fram nåt man vill frossa i, så går det inte haha! Ja frukt går i här med, men varför inte på kvällen? är det pga halsbrännan menar du? Jag har börjat att äta kiwi på kvällen, det går jätte bra för mig iaf! men juice ska jag inte dricka sent, då blir det hissåkning i halsen hela natten.
    Ja pga halsbrännan. Tyvärr. Har aldrig haft halsbränna innan och fattade inte först var det var. Trodde jag höll på att bli sjuk och hade ont i halsen :) Men nu blir det ingen frukt för min del efter middagen. För då kan jag glömma att lägga mig ner haha.

Jaja, jag är glad att jag inte har ont någonstans. Lite halsbränna är ingenting om man jämför med att ha ont i kroppen. Du är stark som reder ut detta!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 10:50:29 följande:
    Ja alla har vi våra bekymmer, och alla uppfattar det olika, jobbig halsbränna kan vara svårt nog för nån Men ja jag är rätt trött på kroppen, det ska ju erkännas, men nu känns det som att det är slutspurten, så nu kan jag "stå ut" lite bättre!
    Ja det börjar närma sig. 8-12 veckor kvar nu! Och vi har 2,5 vecka kvar till UL. Jag både längtar och börjar bli lite smått nervös. Men innerst inne vat jag att allt är bra.
  • den kära leken
    tetta skrev 2010-06-10 11:22:13 följande:
    Hej på er! Grattis ni som har gått och går in i ny vecka.....
    v.31 nu. Tjoho!

Har varit på skolavslutning med barnen. De sjöng så fint. Nu blir det tårta och saft...
    Rena kalaset.

Kram på er!
    Alltid lika underbart med ny vecka!

Och mys med skolavslutning och kalas.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 11:25:54 följande:
    ja, jag har ju bara 6 v kvar troligen Börjar bli nervöööst! har UL jag med den 29:e!
    Samma dag då ;) Det är sååå spännande hihi. Komme rinte kunna sova natten innan.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 11:30:43 följande:
    jag har ju vart på några UL nu så det har tagit lite udden av spänningen men det är ju såklart fortfarande skoj!

Kul att vi har samma dag
    Detta blir tredje gången för oss. Har varit grymt nervös de andra gångerna så jag lär väl vara det denna gången med. Känns som en evighet dit fortfarande men det går väl fort antar jag.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10