Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-10 11:40:09 följande:
    Såå går man in i V 31 idag :) nedräkning börjar, bara 9 v kvar ju....:)

Grattis till er andra som delar min glädje med att själva gå in i ny vecka idag :)
    9 veckor? Vi är ju 30+0 idag alltså 10 veckor kvar (8-12 veckor)
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-10 11:57:26 följande:
    hehe jo det känns av helt klart! Jag ska ju på, vad jag antar, snittsamtal också den 22:e så man får väl se, är mest inställd på det just nu.
    Jag förstår det. Jag är ju med väldigt nyfiken på just den saken. Alltså om UL:et visar att vi får KS eller inte.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 11:57:37 följande:
    *Mummel,mummel* hmm fasen också så ska man bli avis på er här inne...

Jaha bara för man blev bakåtknuffad 2 hela j*vla veckor vid mitt RUL så har ju jag mååååånga veckor kvar Är ju bara i v 28 men hänger här som en hök iaf pga man ändå snackade med er då man försökte få plus
    Haha, du e rolig :)
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 12:45:29 följande:
    Räknas jag som att jag har 3 månader kvar till bf eller vad? Är jag dessutom i 3:e trimestern? Är ju i v 28 nu (27+1)
    Jag har 2,5 månader kvar och är idag 30+0 så ja du har väl drygt 3 månader kvar.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 13:15:17 följande:
    Men stackars dig gumman. Du verkar itne ha det så jäkla lätt många ggr Okej viste inte riktigt hur mn räknade detta med hur många månder man hade kvar och trimestern
    Om du evt hur många dagar du har kvar kan du ju alltid dela dem med 30 så får du veta antal månader. Exempel 90 dagar kvar/30 (antal dagar i en månad) = 3 månader kvar.

Jag har 69 dagar kvar alltså 2 månader och 9 dar.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-10 13:28:40 följande:
    mja asså nu e det ju bara upåp till mig att göra en förändring...å den har redan börjat, fast det gör ont å det känns som om höger armen e avsliten..men vad säjer man-det som inte dödar det härdar....
    Det är så sant så sant. Utan alla svårigheter ma varit med om hade man varit en fattigare människa. Fast ibland känner man sig rätt färdighärdad med ;)
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 13:40:46 följande:
    Oj hehe jag e dålig på räkning men har idag 89 dagar kvar...vilket blir?
    2,97 alltså knappt 3 månader då :)
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-10 13:42:15 följande:
    *skratt* jo det stämmer så bra....det har du helt rätt i, ibland kan man ju känna...eh nu räcker det allt va? hihi men jag tror å vet att så fort lilleman e född å allt det gått bra så kommer jag bli starkare än någonsin....:) så jag får se det så...

asså jag blir nojjig när det kommer blod på pappret, men det e ju bara när jag gör nr 2.....suck...
    De senaste dagarna har varit så blödig. Börjar grina bara jag tänker på den lille i magen. Hur ska man kunna hantera all kärlek?

Förstår att du blir nojig av blod. Det skulle jag med blivit men det är INGEN fara. Är det lite och det kommer från en spricka i anus så är det verkligen ingen fara. En helt vanlig gravkomplikation.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-10 13:46:33 följande:
    lite öm just vid blygbenet med....ngn annan?
    Nepp men mamma berätta att det var där hon hade foglossningskänning när hon hade det de sista veckorna. Där sitter ju en fog med.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 13:48:20 följande:
    Aha tack för hjälpen hihi. Snacka om att vara nollstäld på räkningen
    Fattade som bäst nu hur du räknade hihi....
    Pregga skrev 2010-06-10 13:42:15 följande:
    *skratt* jo det stämmer så bra....det har du helt rätt i, ibland kan man ju känna...eh nu räcker det allt va? hihi men jag tror å vet att så fort lilleman e född å allt det gått bra så kommer jag bli starkare än någonsin....:) så jag får se det så...

asså jag blir nojjig när det kommer blod på pappret, men det e ju bara när jag gör nr 2.....suck...
    Vi är bra på så olika saker och tur är väl det. Hade ju varit skittrist om alla varit matteintresserade.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10