Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-14 20:31:24 följande:

skriv in i ert förlossningsbrev om att ni planerar att amma , ni som ska det alltså, så bör ni ju inte få någon medicin/smärtlindring som krockar med det :D

jag kommer förlita mig på endast lustgas, som vanligt hahaha brukar ändå bara hinna med en halvtimme på förlossningen innan bebisen är ute.

Tyvärr bryr sig inte personalen om det, inte i mitt fall iallafall. Jag hade tydligt skrivit att jag tänkt att amma!
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:34:11 följande:
    om du vill amma så tycker jag du ska försöka. hjälp finns ju att få direkt efter förlossningen. sen finns det ju amningsgrupper också (eller iallafall där jag bor) som hjälper och stöttar. och sen om du får såriga bröstvårtor eller utdrivningsreflexen inte fungerar så ta kontakt och be om hjälp. jag fick hjälp med någon lila vätska bvc sköterskan strök på bröstvårtorna, det både bedövade och gjorde att dem läkte snabbt, sen fick jag en speciell nässpray som skyndade på utdrivningen. kram
    Jag fick absolut ingen hjälp med min amning Rynkar på näsan
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    elinnnnn skrev 2010-07-14 22:00:12 följande:
    oj vilket otrevligt bemötande :S jag fick hjälp med amningen med min första, visserligen funkade det inte iallafall men dem hjälpte till med hur jag skulle lägga till bebisen till bröstet och dem kollade hans sug grepp osv.
    fast jag tyckte mest det var jobbigt att någon skulle se på mina bröst haha eller se på mig när jag kämpade med amningen..

om du vänder dig till "amningshjjälpen" alltså de är till enbart för att hjälpa till med amningen.
    oavsett hur du gör så kommer det säkert gå bra!
    Jag vågar helt enkelt inte att ge mig på amningen igen, jag mådde så fruktansvärt dåligt av att inte kunna ge vårt barn bröstmat och sedan att se henne tappa så otroligt mycket i vikt!!! Då tillförlitar jag mig hellre på ersättning då jag oxå vet att vår baby får det han behöver och slipper oxå på såsätt att bli stressad och ledsen!

Hellre en glad och pigg mamma än en frustrerad, eller? Skrattande
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Catsa skrev 2010-07-14 23:38:21 följande:
    Måste fråga er en fråga så här mitt i natten. :)

Har ni känt av som hugg i en/båda ljumskarna? Ungefär som, ja jag vet inte riktigt, smärta i ljumsken (på mig kan det stråla ner på insidan låret också) som försvinner med en gång? :/ Det känns nästan som att blodflödet i ljumsken blir kapat för en sekund..

Gud vad svårt det var och förklara. :/
    Hoppas någon kanske förstår iallafall :)
    Har känt något liknande dem senaste dagarna och idag så konstaterade bm att prinsen var fixerad. Vet dock inte om det hade någon samband....Tungan ute
  • Familjen Mu

Nä nu har sessan vaknat så ska lägga mig hos henne en stund!

Sov sött alla godingar så ses/hörs vi imorrn!

Kramar

• Familjen Mu

Hej tjejer, det var inte igår inte :) Hoppas allt är bra med er alla?

Kom bara att tänka på en sak...borde vi inte lägga in en lista på dem som fött/föder? Då har man ju lite mer "koll" Tungan ute

• Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-07-31 20:54:42 följande:
    hej gumman :)
    men vi har gjort en lista för det, hihihi
    Aha, men var hittar jag den då? :)
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-07-31 21:07:34 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m53470805.html

hihi
    Tack vännen {#emotions_dlg.flower}
    Malinski79 skrev 2010-07-31 21:08:31 följande:

Go kväll i stugorna!!

Hoppas allt är bra med er alla...Åh TACK Pregga för den fina rosen

Tänkte lägga in en bild på "lilla" magen nu i v. 35+3
    Vilken fin mage Skrattande
  • Familjen Mu

Här e min mage förra veckan (Vecka 37) Men nu är den ännu längre ner Tungan ute och tuttarna växer som bara den haha!
  • Familjen Mu
    carohl skrev 2010-07-31 21:16:59 följande:
    Hej på dig! Glad

Med mig är allt bra iaf, jag räknar dagarna åh vad jag längtar efter våran sessa. Hur många dagar har du kvar?
    Här är det 18 dagar kvar....du då? Glad
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-07-31 21:26:47 följande:
    Familjen Mu: Jätte fin mage du har 18 dagar är ju inget alls, själv har jag exakt 1 mån kvar imorrn
    Tack Solig

Nä det är ju inte det men vår 3 åriga dotter säger att han kommer på onsdag, så vi får se. Själv tror jag att han kommer på fredag den 6.e aug så vi får se! Men man längtar verkligen nu och han har växt en massa dem 2 senaste veckorna!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10