Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Har ni några tips på mat att ta med sig till förlossningen eller? Själv är jag väldigt känslig för lågt blodsocker och blir väldigt grinig när jag inte får mat.

• den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 11:35:19 följande:
    när jag skulle föda min första så fick vi frukost och mellanmål på förlossningen innan bebisen kommit ut. vi hade ingen aning om att det skulle ta så lång tid (spenderade ca 12-14 timmar på förlossningen innan han föddes) sen efteråt fick man ju smörgåsar och cider.. fast jag minns att jag bad mina föräldrar köpa med choklad när dem kom, vart så sugen på det hihihi
    vid dem andra två förlossningarna har jag kommit in bara en halvtimme innan bebisen kommit ut.

jag tänker inte ta med något denna gången heller. frukt, juice kanske några smörgåsar är ju lätt att ta med annars. kanske dextrosol eller vad det heter, druvsocker i tablettform.
    Jag räknar med minst 12 timmar på förlossningen. Går det fortare så är jag bara glad. Och 12 timmar med endast frukost och mellanmål? Skulle inte tro att det fungerar för min del. Vid det laget har jag förmodligen slagit ihjäl alla inblandade. Jag måste ha mat var tredje timma. Annars kan jag inte så upp. Blir la att man packar ner lite av varje. Det är ju ingen fara om man inte äter upp det.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-15 11:37:30 följande:

haha men gumman, du får mat där efter du har förlöst :)

Ja det är just det, efter att jag förlöst. Under tiden då? Får man hur mycket mat man vill då menar du? Eller måste jag skicka maken till cafét varje gång jag vill ha nåt? Får han med mat eller är det bara jag?
  • den kära leken

Tack för alla svar vad gäller mat på förlossningen. Tar med en blandad kompott. Men en sak är jag helt säker på, om jag inte får mat regelbundet blir det problem haha. Så får det ju gärna vara spyvänlig mat med ;)

• den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 13:07:50 följande:

Känner ni av ibland ilningar/stick/hugg innuti muttan/slidan?

Nej ingenting. Men det är "nån" som trycker och bökar runt väldans mycket just nu haha. Tror den trycker rumpan mot mina revben.
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 13:37:02 följande:
    är det någon annan som köpt ett boula halsband? jag fick hem mitt idag, så nu kommer man inte bara se ut som en kossa när man kommer gåendes utan även låta som en, en med bjällra ;) hahaha

jag har köpt leggings eftersom jag inte klarar av att ha något som sitter åt över eller på magen, men man ser ju bara för rolig ut. ser ut som en köttbulle på 2 tandpetare :(
    Nej det har inte blivit av. Jag tänkte det men sen blev det aldrig så och jag kommer nog inte köpa något heller.
  • den kära leken
    Rottis77 skrev 2010-06-15 14:20:04 följande:
    Oj här va ni himla aktiva Skrattande, blir inte lätt att hänga med.

Är verkligen himla skönt att vara ledig, hittills idag har jag gjort INGENTING Skrattande, bara tagit det lugnt och myst med hundarna, men lär väl bli lite mer nu då jag nästan inte förberett nåt till bebisen i än.

Ser att det är många som ska på UL nu, hur länge innan fick ni eran tid hemskickad?? Jag går fortfarande och väntar på min.

Var bor alla? Själv är jag skåning och bor några mil utanför Lund. 
    Jag bestämde min tid med BM när jag var på mvc.

Jag bor i Halland.

Jo ibland är det väldig aktivitet här :)
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-15 14:40:59 följande:
    Ja ibland ilar det till, men dte är bara Pyret som borrar med huvet

Nu har jag vart hos BM med! v32+4

sf; 33 drygt..men hon kortade ner det
    Tryck; 106/65
    Socker; 5,2
    hjärtljud; 142
    Finfina värden du har! Skönt.
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-15 15:03:09 följande:
    Jadå..kommer ibland men det hör väl till =)
    verkar som att många har haft känningar utav det

Har fått tid till 2a RUL i Malmö fredag morgon! FAST dem sagt att vi inte skulle få någon tid i sommar, aja, vi är glada för en extra kontroll!
    Vad roligt att ni fått tid!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-15 15:14:57 följande:
    haha ja men det känns så Det liksom ilar ner i underlivet och ibland i blåsan, så man får gå och kissa, hehe
    Den känslan känner jag igen. Jag kanske är lite lite kissenödig och så trycker den på och jäklar vad det trycker på då. Känns som om urinblåsan ska sprängas haha.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10