Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon alla!

Åhh korsord, det var länge sedan. Jag och maken brukade lösa ihop. Just för tillfället är det dock mest fotboll på kvällen. Jag och trollet hejar ikapp :)

Lillabambi: Vad roligt med nytt hus. Så mycket man vill göra i början bara. Vi köpte hus för 1,5 år sedan. Helt underbart är det.

Vad gäller diskussionen från igår. Alla har sitt sätt att hantera oro på. Klart att det finns oro hos alla blivande föräldrar men man väljer på vilket sätt man hanterar den. Jag anser att det är upp till mig hur jag hanterar min oro och jag får själv ta ansvar för den. Jag bestämde mig från början att inte oroa mig just eftersom vägen fram till att bli gravid varit så jobbig. Vi har alla våra historier som påverkar oss och ens jävligheter går inte att jämföra med någon annans. I så fall kan vi alla hålla käften för det finns väldigt många som har det väldigt mycket värre än vad vi har det.

Jag vill också säga att jag många gången upplevt tråden som orättvis. Det gäller olika regler för olika männsikro här inne. Vissa saker får man prata om och andra inte och det är inte vi tillsammans som bestämt det utan någon enstaka. Jag ser det dock som vår allas tråd.

• den kära leken
    Myran 08 skrev 2010-06-16 07:56:04 följande:
    God morgon! 

Hur står det till? Hoppas allt är bra och att alla har fått sovit gott, det är vi värda när vi går med den finaste skatten. 

Här har vi sovit gott fram till 6:30 då sonen ville kliva upp åh en själv gärna hade legat i 30 min till. Så nu väntar vi bara på att solen ska värma på lite mer innan vi går ut och leker här på förmiddagen och att klockan ska få bli lite mer.

Vad ska ni hitta på idag?

Här är det bara bra. Somnade som en stock igår efter att fotbollen var slut. Både jag och maken. Glömde tom baka ut surdegsbrödet som jag hoppas maken lyckas rädda idag :)

skönt att få va ute i solen och leka. Själv får jag sitta inne framför datorn och jobba. Men jag är ledig tordag fredag så jag ska inte klaga. Vi ska åka på festival inne i Göteborg och bo på hotell. Det ska bli mys.

Visst bär vi på den finsate skatten!
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 08:04:38 följande:
    Idag ska vi vara ute i det fina vädret som amn får passa på att vara här nere i skåne nu efter allt jäkla regn.

Hahahahaha reagerar era små på vissa låtar/ljud/röser?

Min tös blir vild varjegång "svennebanan" låten kommer. Hoppas doc hon avskyr den låten lika mycket som mig haha dessutom lever hon rövare då låten "Skaka rumpan" med Jean banan kommer på radio haha....
    Här kickas det mest hela tiden tycker jag men det blir klart livligare när det är fotboll på TV, mannen pratar eller det är musik på. Ingen speciell låt dock. Åhh jag älskar Promoe. Kankse inte just den låten då men annars tycker jag han är så bra. Han har mycket vettiga tankar.
  • den kära leken
    sofie och laura skrev 2010-06-16 08:10:23 följande:
    Förresten så ligger min bebis på tvären så man känner hur han sparkar längst sidorna HELT galet egentligen!

Till er som har barn på dagis e det inte för sött när man lämmnar en prinsessa och hämtar en ronja livet e roligt
    Det ska bli spännande att få reda på hur den ligger. Min sparkar på höger revben och så neråt snett till vänster. Antar att den ligger lite på tvären men frågan är vad som är upp och vad som är ner :) Hur svårt kan det va att känna skillnad på ett huvud och en rumpa? haha
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-16 08:15:52 följande:
    Och även i Malmö är det idag helt blå himmel och sol för första gången på en hel vecka!!

Aah, ska hämta hem sambon idag också från flygplatsen!

Ska bara njuuta idag Cool
    Är det inte strejk på flyget? Eller det kanske bara gäller vissa flygbolag.

Ja ut och njut av solen!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-16 08:31:05 följande:
    hehe ja jag tycker det sparkar åt alla håll jag,, men BM kände sist och huvudet är ner! men dte var inte skönt när hon skulle känna! Stoppade in fingrarna i sidorna på magen och klämde ihop, hua!
    Jag har inte varit hos BM på länge nu. Men min kära mor som jobbat på bb i sin ungdom som läkare då kände på min mage men det är så många veckor sedan. Jag reagerade också på hur hårt hon kände. Det gjorde inte ont eller så men att man kan va så hårdhänt :)
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-16 08:31:17 följande:
    Jo, jag läste om det igår och imorse!

Jag har varit inne på Sturups hemsida och tittat, eftersom även utlandstrafiken skulle beröras. Alla avgångar utom just den som han är med ifrån Las Palmas verkar vara inställda eller mycket försenade =)
    Vilken tur du har :) Skönt att få hem han igen.
  • den kära leken
    Lysmasken skrev 2010-06-16 08:44:32 följande:

Morrn

Här har vi Solig äntligen. Ska springa ner i tvättstugan och starta en maskin så man har lite rena kläder med sig på lördag.

Tråkig stämning det har blivit här inne. Bara för att jag inte skriver " typ å så synd om dig" så betyder det inte att jag bryr mig.
    Det ena för min egen del har varit orolig för är mina hugg som ingen tycks förstå varför. Tycker att jag kan säga att jag har en hel del erfarenheter då detta är min 3:je graviditet.

Men men jag stannar kvar här ändå.

Grattis till alla som byter vecka idag, om det är någon.

Haha, när jag kom hem igår hade maken tvättat. Hängde tvätt i hela trädgården. Har väl aldrig hänt att han satt på en tvätt tidigare. Det är min avdelning. Men han tyckte väl att det behövdes.

Underbart är det iaf med soltorkad tvätt.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-16 08:53:11 följande:
    verkar som de flesta fått sol idag! vad härlligt! Som sagt det är mitten på juni! Nu får det vara lite sommar tycker jag!

Är så sjukt trött och öm i mina ryggmuskler idag, men får se till att slappa mycket i solen idag då

Jo förresten, det är lite oklart, vilken är egentligen den riktiga Bf-veckan? man säger ju v40, men är det 39+0 eller 40+0?
    Jag tror det är 39+6 men allt beror på vilken dag man räknar som nr 1 men enligt FL är BF 39+6
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 08:53:05 följande:
    Japp jag byter vecka idag...
    Grattis!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10