• DenNamnbitne

Valfrid?

Hej! Vad tycker ni om pojknamnet Valfrid? Mitt intresse för namnet startade när min engelskalärare på höstadiet sa att det var det fulaste namnet hon visste. Jag satte mig i inre opposition och namnet har sedan dess (cirka 7 år sedan) växt i styrka. Namnet har varit vanligt, men är extremt ovanligt idag, och jag antar att en hel del delar min engelskalärares åsikt. Jag har valt 7 svarsalternativ, där mittenalternativet är neutralt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Valfrid?
  • DenNamnbitne
    Hallonröd skrev 2010-02-16 16:03:47 följande:
    Säger som några andra...är det inte ett kvinnonamn? Hur som så är det mycket fult....
    Nej det är inget kvinnonamn! Och det är inte alls fult!
  • Taggtroden

Älskar namnet Valfrid! Vill att vår son ska heta det om vi får någon. Maken tycker dock inte det, han har andra namn har tycker är finare. Min farfars far hette Valfrid så visst är det ett karlnamn. Har aldrig hört att kvinnor skulle heta det. I alla mina namnböcker står det under mansnamn.

• DenNamnbitne
    Taggtroden skrev 2010-02-16 20:01:19 följande:
    Älskar namnet Valfrid! Vill att vår son ska heta det om vi får någon. Maken tycker dock inte det, han har andra namn har tycker är finare. Min farfars far hette Valfrid så visst är det ett karlnamn. Har aldrig hört att kvinnor skulle heta det. I alla mina namnböcker står det under mansnamn.
    Kul! Vad roligt att du har anknytning till namnet också!
  • Hallonröd
    DenNamnbitne skrev 2010-02-16 18:38:36 följande:
     Och det är inte alls fult!
    Men jag tycker det...du frågade ju vad vi tycker och jag svarade...{#lang_emotions_wink}
    // Bad sound kills good music...
  • DenNamnbitne
    Hallonröd skrev 2010-02-17 12:14:57 följande:
    Men jag tycker det...du frågade ju vad vi tycker och jag svarade...
    Förstod nog det, det är bara kul att kivas lite{#lang_emotions_wink}
  • DenNamnbitne
    Mynta skrev 2010-02-17 12:42:13 följande:
    Vansinnigt fult!!
    Kul att det finns så skilda smaker. Jag tycker det är tjusigt!
  • giftgrodan

positiva associationer eftersom jag tänker på "Valfrid Lindeman" Rätt okej annars, men inget jag skulle döpa mitt barn till.

• DenNamnbitne

Rösta på gott folk. Ser att vissa ogillar namnet, andra tycker det är rätt skoj. Ni kan rösta tvenne dagar till.

• Pemmel

Helt ok. vet inte om jag skulle vilja döpa något barn till det själv, men kanske med lite inlyssning. Våre pojknamnsförslag för kommande barn är annars Algot och Gottfrid. När sambon föreslog Gottfrid innan vår dotter föddes krävdes det att jag kände efter ganska länge innan jag tyckte att det "har något". Känns som att det är samma sak med Valfrid.

(Ursäkta ett helsnurrigt svar. {#lang_emotions_smile})

Svar på tråden Valfrid?