• DenNamnbitne

Valfrid?

Hej! Vad tycker ni om pojknamnet Valfrid? Mitt intresse för namnet startade när min engelskalärare på höstadiet sa att det var det fulaste namnet hon visste. Jag satte mig i inre opposition och namnet har sedan dess (cirka 7 år sedan) växt i styrka. Namnet har varit vanligt, men är extremt ovanligt idag, och jag antar att en hel del delar min engelskalärares åsikt. Jag har valt 7 svarsalternativ, där mittenalternativet är neutralt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Valfrid?
  • DenNamnbitne
    Love3 skrev 2010-02-22 11:16:51 följande:
    Mycket fult!  Jag gillar inte det namnet alls.
    Synd, tur att smaken är delat!
  • Yoshii
    DenNamnbitne skrev 2010-02-22 11:17:31 följande:
    Synd, tur att smaken är delat!
    Ja absolut!
  • Mornie Alantie

Associationen går till Valfrid Lindeman som knäppt ihop västen med gylfen. Älskar Lindeman men skulle aldrig ge namnet till ett barn.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • siamusen

Helt ok, dock inte pa nagot av mina egna barn.

• MyFine

och jag läste det inte ens som ett namn när jag såg omröstningen i forumet, utan läste det som ett ord istället. Typ Val-frid. Som att det är någon slags frid vid val eller sånt.
    Så nä, som namn var det inte nått mycket bättre heller

• DenNamnbitne
    MyFine skrev 2010-02-22 12:38:16 följande:
    och jag läste det inte ens som ett namn när jag såg omröstningen i forumet, utan läste det som ett ord istället. Typ Val-frid. Som att det är någon slags frid vid val eller sånt. Så nä, som namn var det inte nått mycket bättre heller
    Det tycker jag man bör känna till, namnet har ju namnsdag och allt!!!
  • DenNamnbitne

Vill bara påminna om min ömröstning som är inne på sista dagen nu. Vill gärna ha fler än 84 röster{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Valfrid?