• DenNamnbitne

Valfrid?

Hej! Vad tycker ni om pojknamnet Valfrid? Mitt intresse för namnet startade när min engelskalärare på höstadiet sa att det var det fulaste namnet hon visste. Jag satte mig i inre opposition och namnet har sedan dess (cirka 7 år sedan) växt i styrka. Namnet har varit vanligt, men är extremt ovanligt idag, och jag antar att en hel del delar min engelskalärares åsikt. Jag har valt 7 svarsalternativ, där mittenalternativet är neutralt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Valfrid?
  • LAV0LINA
    DenNamnbitne skrev 2010-02-23 18:12:45 följande:
    Axner var intressant! Det har jag inte hört någon heta(men sett det i en bok):)
    Ja, min pappas farbror heter så. Alla kallar honom alltid "Acke" så jag trodde ju han faktiskt hette så. Höjde ögonbrynen ganska högt då jag fick höra att han faktiskt heter Axner. Inte nått man hör varje dag
  • DenNamnbitne
    LAV0LINA skrev 2010-02-23 20:28:01 följande:
    Ja, min pappas farbror heter så. Alla kallar honom alltid "Acke" så jag trodde ju han faktiskt hette så. Höjde ögonbrynen ganska högt då jag fick höra att han faktiskt heter Axner. Inte nått man hör varje dag
    Det var ganske fint faktiskt, men Acke är finare{#lang_emotions_smile}
  • Lördagkväll

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om det..

• DenNamnbitne
    festia skrev 2010-02-23 20:37:13 följande:
    Riktigt fult.
    Synd att du tycker det. Jag tycker det är jättefint:)
  • DenNamnbitne
    Lördagkväll skrev 2010-02-23 20:35:39 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om det..
    Ja, det är ett namn som man måste smaka lite (kanske länge) innan man kan bestämma sig(tror jag{#lang_emotions_sunny})
  • DenNamnbitne

Nu har ni 45 minuter på er att rösta. Jag vill gärna att så många som möjligt röstar, det är därför jag är lite tjatig.

• siamusen

Har redan röstat. Hur kommer det sig att flicknamnen du gillar eller de du har i flicktraden i varje fall är sa pass mycket modernare än pojknamnen?

Svar på tråden Valfrid?