-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Vi hade förut gamla Bee och har precis nyss beställt ny Bugaboo plus från Pramworld för 4200 kr inkl frakt.Asereht skrev 2011-01-31 12:46:33 följande:Tänkte skaffa en bee/bee+. Ge mig lite fördelar/nackdelar gällande modellerna så att jag får lite mer kött på benen.
Jag har total noll koll.
Det enda jag hittills fått kläm på är att gamla modellen verkar vara mer ombonad till ett mindre barn och att det inte direkt finns några till salu medan det finns ganska många bee+ ute på annons och då för ganska höga priser.
Så hur skulle ni råda ni som använt vagnen ett tag och kanske till och med använt båda modellerna. En ny bee+ (de beggade är på tok för dyra för att det ska löna sig en ny får man ju garanti på) eller en beggad bee.
Jag ville inte ha gamla igen (men kan ju inte jämföra med nya än så..). På den gamla hamnade sitsen ibland under piggarna som håller uppe den, när man skulle fälla upp o ner, kändes som man skulle dra sönder den. Och ibland lite svår att fälla med sitsen emot sig. Lite knakelibrak ibland med andra ord, därför skulle jag aldrig köpa en beg, ifall plasten skulle vara sprucken nånstans som man inte kunde se. Sen var selen under all kritik plus att liksom muffarna väl satt så långt in och var fastsydda, stod nästan ut från ryggstödet om man inte hade selen på just då. På nya tycker jag mig se att det är lite band innan muffarna sitter. Sen tycker jag det är bra man kan höja ryggstödet på nya, att man kan ha den länge. Och då blir det ju längre liggyta som man kan dra ut, när barnet ska sova. Vi hade den alltid mot oss och då fanns/finns inget fotstöd.
Om man ska köpa beg ska man se till att det är med bromsklossar som man fick utskickat/fick beställa från Bugaboo eftersom bromsarna annars hade en benägenhet att inte haka i. Sen var ju orginalselen galet kort, det fick man ju också skicka efter en längre från bugaboo som räckte runt barnet/bebisen..
Själva vagnen tycker jag är helt suverän. Liten och smidig, men så rymlig ändå. Och riktigt stabil. Att den gamla skulle vara mer ombonad har jag ingen åsikt om ännu, men vi brukar bona om med en massa olika filtar, dynor mm.
Det enda jag saknar är en bumperbar. -
Selen är samma på nya o gamla. Nya been har dock längre sele som original. Ryggen kan höjas MEN i lägsta läget är den ju kortare än på gamla been.... Så jag tycker de ljuger lite, visst ryggen är justerbar men högsta läget är inte mkt högre än ryggen på gammla bee, detta fattade jag först då vi fick hem den o kunde jämföra (har både en bee o bee+) sen beskrevs sitsen på nya som bredare vilket även det är en sanning me modifikation för mellanrummet mellan naven på nya chassit ät samma som på gammla... Som sagt sanningar med modifikation. Dock hamnar aldrig sittplatsen under piggarna på nya o bärhandtaget är borttaget :0)
-
Jaså, ja selen är ingen favorit. Rygglängden kvittar väl för oss iofs som har smurfbarn, men lite lurigt ja.straw2008 skrev 2011-02-02 13:54:11 följande:Selen är samma på nya o gamla. Nya been har dock längre sele som original. Ryggen kan höjas MEN i lägsta läget är den ju kortare än på gamla been.... Så jag tycker de ljuger lite, visst ryggen är justerbar men högsta läget är inte mkt högre än ryggen på gammla bee, detta fattade jag först då vi fick hem den o kunde jämföra (har både en bee o bee+) sen beskrevs sitsen på nya som bredare vilket även det är en sanning me modifikation för mellanrummet mellan naven på nya chassit ät samma som på gammla... Som sagt sanningar med modifikation. Dock hamnar aldrig sittplatsen under piggarna på nya o bärhandtaget är borttaget :0)
Tar tillbaks, Bee + frakt blev strax under 4500 kr från Pramworld.
Nu har vi Frog, Swift och Bee tilll vår 10 månaders. Har vi glömt nåt behov?
-
hade solsufletten hela sommaren, underbar!
-
Ja det låter som ett bra pris. Det är ju i nyskick och lite ovanlig med tanke på att den inte säljs löst. Vad säger du om det, sjukhusmamman?
-
Nu är jag en stolt ägare av Bee+ med en röd och en off-white suflett! Love it!
-
Skyldig. och jag har för mig att tipset kom från ..Tullemi skrev 2011-01-30 21:50:01 följande:Det var väl du som köpte din Bee på Mölndals Baby? Vi handlar alltid våra vagnar/tillbehör där
Jag tycker mycket bra om butiken. Jag vet att Peter (ägaren) hade svårt att bli av med sina sand/offwhite-Bee så han fick sänka priset på dem. Jag beställde mitt sittdelstyg av honom så jag slapp frakten (snålt va
). Nä, men han beställer ju ändå från Bugaboo, so why not? 

Vad tog han för sittdelstyget? Väntar fortfarande, men har ingen brådska. Fasar lite för att byta sittdelen.. Hur gör man med de vita fästena/plupparna till selen som sitter på baksidan?? Tyckte instuktionsboken som kom med Been var så otydlig och bristfällig när jag satte ihop vagnen att jag inte har orkat undersöka detta. -
men va tusan hahahahaha här har jag suttit och väntat svar i bugaboo tråden och så kom svaren här
ja jag tycker att det låter toppen bra!
-
600:- för det svarta sittdelstyget och det verkar vara ett rekommenderat utpris så jag tror inte det går att hitta billigare. Jag har nyss tvättat sandbasen och satte på den igår. Tack vare att det var andra gången jag satte på den så gick det bra. Jag minns att jag slet bra länge första gången, men nu var det inte svårt alls. Ett tips är att det finns symboler för var man ska sätta höger resp. vänster selewithhope skrev 2011-02-02 22:41:04 följande:Skyldig. och jag har för mig att tipset kom från ..
Vad tog han för sittdelstyget? Väntar fortfarande, men har ingen brådska. Fasar lite för att byta sittdelen.. Hur gör man med de vita fästena/plupparna till selen som sitter på baksidan?? Tyckte instuktionsboken som kom med Been var så otydlig och bristfällig när jag satte ihop vagnen att jag inte har orkat undersöka detta.
. Något jag missade första gången då jag bredde ut selarna på golvet och satt och slet mig i håret för att få det rätt.
-
Ja, fast det svarta sittdelstyget går inte längre att köpa på det sättet. Om inte nån återförsäljare har på lager redan.Tullemi skrev 2011-02-03 07:51:06 följande:600:- för det svarta sittdelstyget och det verkar vara ett rekommenderat utpris så jag tror inte det går att hitta billigare. Jag har nyss tvättat sandbasen och satte på den igår. Tack vare att det var andra gången jag satte på den så gick det bra. Jag minns att jag slet bra länge första gången, men nu var det inte svårt alls. Ett tips är att det finns symboler för var man ska sätta höger resp. vänster sele
. Något jag missade första gången då jag bredde ut selarna på golvet och satt och slet mig i håret för att få det rätt.
Som en inflikning, lite OT kanske