-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Jag hade Vibeliften i gamla Bee och jag tyckte inte man behövde sätta fast den. Man tryckte dit den och sen satt den ganska fast, särskilt med suffletten uppe. Det är ju en ganska liten en som ligger där också så den rör sig inte så mycket.Joddan skrev 2011-04-15 22:08:15 följande:På vilket sätt? Det finns fyra plastögglor under mjukliften. Kanske kan fästa i dem på något vis med kabinhakar kanske?
I Bee + har jag inte testat då lilleman vuxit ur liften och jag köpte den igår. -
Jag har vibeliftwn och bee +. kommer inte använda den då jag tycker den satt jättedåligt och är rädd att den ska ramla ur då jag åker mkt buss.
-
Jag köpte också min förra våren, precis efter att de kommit ut! Ska prova åka dit jag köpte den och klaga för den går ju knappt och använda som den är nu.BeeWee skrev 2011-04-16 09:24:57 följande:Eller hur, så ska det inte behöva vara. Då är vagnen faktiskt inte funktionsduglig. Jag gissar att Bugaboo är medvetna om detta och rättar till det på de nya vagnarna. När är din tillverkad? Jag köpte min precis när den kommit ut förra våren. -
Tycker att vibe mjukliften ligger hyffsat i been ändå nu när jag har provat ordentligt, dock utan lillasyster i. Ska fixa någon kabinkake eller så för det finns ju "snoddar" under så kanske man kan fästa den i chassits tjocka del på något vis. Men att det bara ska gå att "klicka" av... Tänker att lillasyster och storebror ska dela vagn. När hon åker sele/sjal så kan man stoppa ner mjukliften i varukorgen och ha bror sittandes i vagnen ist...
En annan fråga. Hade samma "problem" med min förra plus och kommer inte ihåg hur man gör.Sjukhus Mamman skrev 2011-04-16 09:36:59 följande:du borde ju kunna köpa hakar hos typ tygaffär/åhlens eller nåt liknande
som du sätter i selen och sen knäpper fast ögglorna i dom.
bee är ju tyvärr annars gjord för att ha men mjuklift som har fästen redan.
men måste man sätta fast den öht? sitter den så löst i vagen? tänkte att om du har tänkt att bära barnet i liften så blir de ju "störigt" att knäppa loss hela tiden.
Jag har själv aldrig kört med lift i så jag vet ju inte
kanske inte alls är säkert att låta den ligga i bara.
När man fäller ihop vagnen. Går det inte när sittdelen är på? Eller måste man haka av den varje gång???? Inte för att det är så jobbigt, men varje ihopfällning tar "stopp" när den är kvar...??? Nån???? -
Du måste fälla fram ryggstödet mer.
-
Fast jag fäller den helt. Så den ligger mot sittplattan...?straw2008 skrev 2011-04-17 22:22:07 följande:Du måste fälla fram ryggstödet mer. -
men i läget mot dig så ska du bara fälla den tillsdess att den ligger i samma höjd som chassit. inte förbi chassitJoddan skrev 2011-04-17 22:30:49 följande:Fast jag fäller den helt. Så den ligger mot sittplattan...?
och jag tycker att de e dunder knasigt! iom att du normalt har den frammåt -
Fast jag fäller den helt. Så den ligger mot sittplattan...?straw2008 skrev 2011-04-17 22:22:07 följande:Du måste fälla fram ryggstödet mer. -
OJ mitt förra svar kom igen.Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:36:13 följande:men i läget mot dig så ska du bara fälla den tillsdess att den ligger i samma höjd som chassit. inte förbi chassit
och jag tycker att de e dunder knasigt! iom att du normalt har den frammåt
Jag har den normalt frammåt... Riktigt luskigt! Ska prova att lyfta upp sittplattan och se om det är den som spärrar... -
men på plus så sitter inte plattan fast så som den gjorde på bee. mao när du har den frammåt så ska du inte behöva lyfta sittplattan, det är bara när den är vänd frammåt.Joddan skrev 2011-04-17 22:42:50 följande:OJ mitt förra svar kom igen.
Jag har den normalt frammåt... Riktigt luskigt! Ska prova att lyfta upp sittplattan och se om det är den som spärrar...