• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2011-09-12 14:02:24 följande:
    Yes här är jag igen Hjärta
    Aa det finns två olika vingar, stadigare o sen fladdrigare !

De sitter med en raksöm, du måste alltså sy fast de om du vill ha på de igen !!

Tycker inte "mina" är så mkt ivägen så vi kanske har de fladdrigare då? Vagnen är köpt 09. Om man tar bort vingarna så tar man också bort tag:en med buggaloggan Förvånad
  • the baby

Hallå!

Tänkte ge mig på projektet att sy en sufflett till min Bee+. Visst är det någon som gjort det här i tråden? Gick tillbaka och letade, och letade efter vad man skulle kunna använda för stödbåge inuti. Något sorts plaströr, tydligen? Var hittar man såna bra? Jag var på en stor bygghandel nyss och letade men hittade inget. Har en annan idé som jag tänkte prova annars, men tar gärna emot tips!

• bohusbebis
    the baby skrev 2011-09-13 14:54:11 följande:
    Hallå!

Tänkte ge mig på projektet att sy en sufflett till min Bee+. Visst är det någon som gjort det här i tråden? Gick tillbaka och letade, och letade efter vad man skulle kunna använda för stödbåge inuti. Något sorts plaströr, tydligen? Var hittar man såna bra? Jag var på en stor bygghandel nyss och letade men hittade inget. Har en annan idé som jag tänkte prova annars, men tar gärna emot tips!

kolla med noiis. Jag har påbörjat projekt gamla bee-sufflet och det verkar lite krångligare än till cam... men man kanske kommer på det såsmåningom. Mamma på Vift har väl åxå sytt till Bee+ förresten
  • straw2008
    bohusbebis skrev 2011-09-12 14:07:17 följande:
    Tycker inte "mina" är så mkt ivägen så vi kanske har de fladdrigare då? Vagnen är köpt 09. Om man tar bort vingarna så tar man också bort tag:en med buggaloggan Förvånad
    Vi har nog olika då... mina sitter bara med en raksöm o hade ingen logga på sig vad jag kommer ihåg ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MiaTherese

Jag vill bara säga att jag älskar min nyinköpta Bee +!!!

Har haft den i en vecka och jag är totalsåld! Köpte även bilstolsadaptrar som jag invigde idag. Helt suverän! Köpte även en åkpåse till så lillprinsen ser ut att ha det så mysigt i vagnen.  

Så om det är någon som funderar på att köpa en Bee - slå till! 

• bohusbebis

Älskar vårt nya gamla Bee! Efter en rejäl tvätt och genomgång är den nästan som ny! Suffletten från Frankofant (det ligger en likadan ute på Tradera nu såg jag - inte min annons) är både glad och praktisk. Håller nu på att sy en egen i vaxat tyg och bomullsinsida för att få lite mer stadga. Får se hur övningssufflan blir, ska bara få tid att avsluta den nångång...
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-09-19 09:16:46 följande:

Älskar vårt nya gamla Bee! Efter en rejäl tvätt och genomgång är den nästan som ny! Suffletten från Frankofant (det ligger en likadan ute på Tradera nu såg jag - inte min annons) är både glad och praktisk. Håller nu på att sy en egen i vaxat tyg och bomullsinsida för att få lite mer stadga. Får se hur övningssufflan blir, ska bara få tid att avsluta den nångång...
    fiiiiiin!
    Men du, kan inte du fotta A i den? Hur lång är hon? T växte ju ur gamla Bee förra hösten/vintern ...men tycker fortfarande att den är mer ombonad till en liten...
  • bohusbebis
    Tant Pruselius skrev 2011-09-19 09:21:21 följande:
    fiiiiiin!
    Men du, kan inte du fotta A i den? Hur lång är hon? T växte ju ur gamla Bee förra hösten/vintern ...men tycker fortfarande att den är mer ombonad till en liten...

Ska se om hon är samarbetsvillig efter dagis. Hon har inte mkt tillgodo, drar ca 98 i stl men är bara strax över 90 lång tror jag. Skulle vilja klura ut nån expanderbar sufflettlösning som gör att man kan höja suffletten. För på själva ryggstödet finns det gott om plats. Kanske kan koppla in händige maken att böja till lite högre bågar och så själv sy en större sufflett... Suffletten är ju väldigt mycket mer skyddande på gamla Bee (dock inte snyggare, men mer praktisk).
    Gillar sitt-sitsen på nya Bee+ bättre förresten, den är lite bredare i framkanten. Nya är mkt lättare att ändra bakåt/framåtvänd åxå. Fast det ändrar man kanske inte så ofta egentligen...
  • Arlene86

Jag behöver hjälp!!

Har nyss köpt en begagnad bugaboo bee classic, men jag börjar misstänka att den är i sönder :(((
    Sitsen är vänd mot mig, när jag fällt upp vagnen så verkar det som att hela sitsen är sned. När jag ska klicka i sätet, så är det bara ena sidan som klickar till, den andra sidan verkar liksom för kort och kommer inte i gängan..., för att sitsen är sned. Gör jag något fel?  Är det kanske hela sitsen som sitter tokigt? Blir så ledsen, såg ju framemot vagnen och så är den helt sned. Är 2010 års modell och i fint skick annars - verkar så märkligt...:(

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6